וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא עשיתם קניות לחג? כך תמצאו את הסל הזול ביותר

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 22.9.2022 / 9:57

עוד לא עשיתם את "הקנייה הגדולה" לקראת ארוחת ראש השנה? הנה כמה שיקולים שמנחים אותנו בבחירה, וכמובן גם הסקר: היכן נמצא את סל הקניות הזול ביותר לחג?

זוג צעיר עם ילדה עושה קניות בסופרמרקט. ShutterStock
איפה נערוך את הקניות לחג? מסתבר שלא רק המחיר קובע/ShutterStock

ראש השנה מחכה לנו מיד לאחר סוף השבוע הקרוב, הראשון מבין חגי תשרי - ומי שטרם הספיק לערוך את הקניות לחג, בוודאי מבולבל מהפרסומות: כל הרשתות הקמעונאיות מנסות לשכנע אותנו שאצלן הכי זול, הכי משתלם והכי חגיגי. למרות ניסיונות השכנוע, מתברר שקשה מאוד לגרום לנו לעבור מרשת לרשת, אפילו אם היא נמצאת ממש מעבר לכביש.

הנה פרדוקס צרכני קטן-גדול: למרות שבסקרי דעת קהל המחיר הוא הפרמטר המנצח בשיקול היכן לערוך את הקניות לחג, הרי שבמכלול השיקולים הכללי שלנו, יש עוד סעיפים שעל פיהם אנחנו מקבלים את ההחלטה: חוויית הקניה, נגישות ושירות.

ויש עוד פרמטר חמקמק: הנאמנות. אנחנו אוהבים לקטר על יוקר המחיה, אבל כמעט תמיד הטענות ממוקדות ביבואן וביצרן, בעוד שלגבי הרשת הקמעונאית נשמרת לרוב נאמנות. במילים אחרות: קשה מאוד לגרום לנו לנטוש את עגלת הקניות שלנו ברשת מסוימת ולעבור למתחרים, גם אם הם מציגים סל שניות מעט זול יותר.

רכיב משמעותי נוסף בקניות לקראת החג הוא נושא השוברים ותווי השי שניתנים למימוש גם בסופרמרקט: חלק גדול מאתנו נוטים לממש אותם בקנייה הגדולה של לפני החג ולרשת שבה ניתן לממש את התווים שקיבלנו ממקום העבודה, יהיה בהכרח יתרון על פני מתחרותיה, עוד לפני שהגענו לסעיף המחיר.

מרכיבי הסל לראש השנה. דניאל מאלאחובסקי,
מרכיבי סל הקניות לראש השנה/דניאל מאלאחובסקי

תירוש ודבש, אבל גם בשר, ירקות ודגים

לקראת החג בחנו סל עם 70 פריטים שכיחים בקניות של ערב החג: ירקות ופירות טריים, עוף ובשר טרי, שתייה קלה, יינות ותירוש, מוצרי חג קלאסיים כמו תפוחים, דבש ומגוון מוצרים שכיחים מסל הקניות.

את הסל בחנו ב- 13 רשתות השיווק המובילות, בפריסה ארצית, כולל רשתות מהמגזר החרדי, הערבי וכן שתי רשתות לא כשרות שקנו אחיזה בקרב קהל רחב יחסית.


למרות המיתוס לפיו רשתות השיווק מעלות את המחירים לקראת החגים - ולפני שיצאו במבצעים, הרי שבהשוואה מול מחיר הסל בחודש אוגוסט זיהנו הוזלה של הסל בממוצע ארצי של 2.78%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דירוג רשתות סל ראש השנה. דניאל מאלאחובסקי,
דירוג 9 הרשתות הכלליות לראש השנה/דניאל מאלאחובסקי

מי הוריד הכי הרבה את המחירים לקראת החג?

רשת ויקטורי מציגה את ההוזלה המשמעותית ביותר בשיעור של 5.40% וזינקה למקום השני בטבלה, שופרסל דיל הוזילה את הסל ב 4.94% ואושר עד ב- 3.60%, הוזלה שממקמת אותה במקום השלישי בטבלה.

הרשת הזולה ביותר היא רמי לוי עם סל של 1,038.29 שקל לקניית החג. הפער בין הסל הזול ליקר במגזר הכללי עומד על 198.80 שקל שהם 19.10% על אותו הסל, בהשוואה של רמי לוי מול רשת פרשמרקט עם סל בעלות של 1,236.99 שקל.

הרשת הזולה ביותר במגזר החרדי היא אושר עד, שבה יעלה הסל 1,080.41 שקל. הפער בין הסל הזול ליקר במגזר החרדי עומד על של 145.49 שקל שהם 13.50% על אותו הסל, בהשוואה של אושר עד מול רשת מעיין 2000 עם סל בעלות של 1,225.90 שקל.

הכותב הוא מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully