וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכול ממוקד: הלקח העצוב שלמדנו מפרשת הדר מוכתר

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 15:17

בעוד שקרנים גרועים ממנה בפוליטיקה הישראלית חומקים מחקירה, רשות המסים כבר החלה לברר איך זה שלהדר מוכתר יש דירה על שמה. את המסר נדמה שאין צעיר שלא הבין: פעילות ציבורית בישראל היא מועדון סגור לשקרנים ותיקים בלבד

הדר מוכתר הגישה את רשימתה לכנסת: "באנו למרר לפוליטיקאים את החיים"/ערוץ הכנסת

מה שעוברת הדר מוכתר הוא לא פחות מסיכול ממוקד. הצעירה הבוערת עלתה על הגריל של הפוליטיקה ובתמימותה הרבה, עזרה לוותיקי הסצנה לסובב את השיפוד ולהגביר את האש.

נכון, מוכתר היא לא פרופסור לכלכלה ואפילו לא עומדת בסף הידע של קוראת עיתונים כלכליים ממוצעת. יתרה מזאת: לעיתים היא אף מביכה בבורותה, אבל היא מצליחה להעלות לסדר היום את הנושא שהכי בוער לכל אזרח ישראלי - יוקר המחייה ומחירי הדיור המטורפים.

אף מפלגה, חוץ אולי, מזו של אביר קארה, שהבטיח המון ולא עשה כמעט דבר בקדנציה הקצרצה שלו בכנסת, לא רוצה או מנסה להציע לציבור פתרונות לסוגיה הבלתי נסבלת של איך לגמור את החודש.

הדר מוכתר בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
נכון, אין לה מושג, אבל לפחות יש לה כוונה ורצון לחולל שינוי. הדר מוכתר/ראובן קסטרו

הזיזה לשקרנים הוותיקים את הגבינה

באה מוכתר, ממעמקי הטיקטוק והריאליטי, עשתה רעש וצלצולים, אתגרה את המערכת, שאבה תשומת לב וגם לא מעט תמיכה, יחסית למישהי שהגיעה משום מקו - והזיזה לכולם את הגבינה.

המערכת הפוליטית, שלא אוהבת פולשים כמוה, רק חיכתה לרגע הנכון כדי לעשות לה אמבוש - והוא הגיע מהר מדי. מוכתר, שהכריזה שהיא לא יכולה לקנות דירה, נתפסה בשקר נורא: התברר שיש בבעלותה ארבעה חדרים שלמים בבניין ישן בחיפה, בשווי של כ- 890,000 שקלים. לא רכוש מבוטל, אבל לא אחוזת-קייט בספסופה וגם לא בית מידות שסיכל כהונת רמטכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדר מוכתר בעת הגשת הרשימות בכנסת 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
באה ממעמקי הטיקטוק והריאליטי. אז מה?/ראובן קסטרו

מגדילה בשקר ותשעים

ובואו נודה באמת - כל הפוליטיקאים משקרים. גנץ הבטיח שלא ישב עם נתניהו - והפך לשר הבטחון בממשלת הבזבוז הלאומית, זאת שכללה ל"ו שרים, לפיד צעק-שאל בתגובה: "איפה הכסף?!" ומיד הרכיב ממשלה נורבגית מקיר לקיר. ונתניהו? אצלו כבר קשה לדעת מהיכן להתחיל: מהמניות של בן הדוד בטיסנקרופ? הפגישה עם עבאס?

אם "שקר הדירה" הוא סוג השקרים שאיתם נצטרך להתמודד - אני קונה אותם עכשיו ומגדילה "בשקר תשעים", כי הם כל כך לא מתוחכמים, שלא לומר שקופים, עד שאפילו רשויות המס, לא הגוף הכי מהיר או מתוחכם, קפצו על ההייפ והסיקור התקשורתי, ופתחו בחקירה של מה שנראה (לכאורה כמובן) כניסיון לחמוק מתשלום מס רכישה.

הגשת הרשימות בכנסת 15 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
נניח לרגע ששיקרה, לפחות היא לא שיקרה בנוגע לבית קייט בספסופה או וילה מפוארת שסיכלה כהונת רמטכ"ל/ראובן קסטרו

מה שמפחיד את הפוליטיקאים "המקצועיים"

במקום לחבק את הדר מוכתר, להדריך אותה במסדרונות הפתלתלים והחלקלקים של הפוליטיקה ולעזור לה להיבנות נכון, כולם מחכים שהיא תיפול כבר לבור שהיא כורה (בכישרון לא מבוטל, ייאמר לחובתה) לעצמה.

ולא, אני ממש לא חושבת שכרגע היא מסוגלת לכהן כשרת האוצר, אבל היא בהחלט יכולה להוציא את בני גילה מהאדישות הקולוסאלית שבה הם נמצאים, להיכנס ברווח שבין הטיקטוק בטלפון הנייד לאח הגדול בטלוויזיה, לגרום להם להתעניין במה שקורה סביבם ואולי אפילו לחשוב על העתיד הכלכלי שלהם.

רגע, אולי זה בדיוק מה שהפוליטיקאים שלנו (שמלעיטים בשקרים את השופרות שלהם בתקשורת הממוסדת והאלטרנטיבית), מנסים למנוע? כניסה לחיים הפוליטיים של מישהי שלא עוסקת רק ב"כן/לא ביבי" ולא מחלקת את העם לביביסטים מול תומכי-טרור?

כי מה הלקח שלומדים הצעירים מהעליהום המכוער על מוכתר? למה להתאמץ, להעז ולהשמיע קול? עדיף לגור בבית של ההורים, ללמוד על חשבונם באוניברסיטה ולא לצאת מאזור הנוחות.

אז למרות שגם אצלי היא לא יורדת חלק בגרון, באופן אישי אני מעדיפה עשרות "מוכתריות" שלא יודעות מהחיים שלהן, על מאות אלפי צעירים, שאולי יודעים מעט יותר אבל לא מעניין אותם כלום.

הכנסת. Unsplash
בתמונה: מועדון סגור לשקרנים ותיקים (לחלק מהמצולמים אין קשר לתוכן טור הדעה)/Unsplash

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully