וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים מסכמים: הישגים ולקחים מתשפ"ב, יעדים ואיחולים לתשפ"ג

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 20:21

שנה חדשה התחילה וכדי לסגור את שנת תשפ"ב, דיברנו עם מנהלים במשק הישראלי שהסכימו לשתף מחד - בהישגים והצלחות שליוו את השנה האחרונה ומאידך - בלקחים ולמידה מטעויות שהם מתכוונים ליישם בשנת תשפ"ג

תמיד יש עוד (!) מה לעשות

מנכ"ל רשת "אופטיקנה", אלרועי תורג'מן משתף:

לקחים מהשנה שחלפה: שנת 2021 היתה שנה לא סטנדרטית, מצד אחד ברבעון הראשון עוד חווינו סגר ומצד שני מיד עם פתיחתו תאווה גדולה של הציבור לצאת לנפוש לחגוג ולקנות, כך שהשנה היתה מאוד מיוחדת ולא סטנדרטית.

האתגר הגדול של של 2022 היה לשמור על המומנטום, אני נזכר בתכנון התקציב כמה מאתגר היה לחשוב ולחזות את התוצאות השנה ובכמה חשש הוא לווה.

אני חושב שהלקח העיקרי משנת 2022 זה להאמין תמיד שיש עוד מה לעשות, שיש עוד מה לשפר, שיש עוד קטגוריה שאפשר לצמוח ולגדול בה, ומכאן להציב יעדים משמעותיים מאתגרים שבהצלחתם גורמים לסיפוק גדול.

הישגים מהשנה האחרונה: אני חושב שהמותג קטאליה שהשקנו בשנת 2021 יחד עם הפרזנטור שלנו עומר אדם, עשה בשנת 2022 את הקפיצה הגדולה ביותר מעבר לכל הציפיות ואני בטוח שזו רק ההתחלה.

יעדים לשנה הקרובה: לשמור על הובלת השוק, זו המשימה הקשה ביותר ולא להפסיק לחשוב איך חודרים לעוד קטגוריות ונתחי שוק.

ברכה לשנה החדשה: אני מאחל לכולנו את הקלישאה הנכונה ביותר, אושר ובריאות ואוסיף כי אני מאחל מכל ליבי שנגיע השנה ליציבות שלטונית ברת קיימה.

אלרועי תורג'מן, מנכ"ל אופטיקנה. יח"צ,
אלרועי תורג'מן, מנכ"ל רשת "אופטיקנה"/יח"צ

האונייה שלנו גדולה והיא תישאר דינמית

גיל לייזר, מנכ"ל GoTo, חברת התחבורה השיתופית המפעילה בישראל את שירות GoTo (CAR2GO) ואת אוטותל.

הישגים מהשנה האחרונה: הייתה לנו שנה מאוד מאוד מאתגרת ומוצלחת. השנה רכשנו את חברת Emmy, חברת תחבורה עירונית שמפעילה אלפי קטנועים חשמליים בערים המרכזיות בגרמניה ומשרתת כ-350 אלף משתמשים.

פתיחת השירותים והגדילה שלנו בגרמניה, שהיא אחת הטריטוריות החשובות באירופה, הובילה לגידול משמעותי בכמות המשתמשים שלנו והגדילה את כמות הכלים שלנו. עם זאת, ההישג הכי גדול שהשגנו השנה הוא שהצלחנו להשלים מיזוג לחברה ציבורית והפכנו להיות חברה ציבורית בישראל. זאת, אחרי 14 שנה שבהן הינו חברה פרטית. למעשה כיום יש הזדמנות לכל אחד ואחד להיות בעל מניות ב-GoTo.

הלקחים מהשנה החולפת - אני חושב שהייתה לנו שנה עם המון תהפוכות. שנה שהתחילה עם Hype מאוד גדול והרגשה שאפשר לגייס כסף מכל מקום ובכל מקום. אבל השווקים השתנו מאוד מאוד מהר ושינו כיוון והלקח שאנחנו כחברה ואני בפרט כמנכ"ל למדנו הוא, שלמרות שהאוניה שלנו גדולה, היא תמיד צריכה להיות דינמית.

אין ספק שצריך להבין בכל רגע נתון איך אפשר לרכוב על הגל הנכון ולהתאים את עצמך לכוחות השוק ולמציאות המשתנה. במקרה שלנו, היה חשוב להבין מהר איך להזיז את החברה למיקוד שאינו רק בצמיחה, אלא בצמיחה בת קיימא, צמיחה שמבוססת על יצירת רווח. הלקח הוא שאתה צריך לבנות חברה שמסוגלת להיות דינאמית ומותאמת מציאות, אחרת אתה פשוט נשאר מאחור.

היעדים לשנה הקרובה: לממש את החזון שלנו לתחבורה שיתופית ולהמשיך להעניק את השירות שלנו למאות אלפי המשתמשים. כחברה ציבורית, היעד שלנו הוא לייצר ערך לבעלי המניות ולהגדיל לא רק את המחזור וההכנסות, אלא גם את השורות התחתונות, את שורות הרווח. לשם כך היעד העיקרי שלנו בשנה הקרובה הוא לחזק את הפעילויות הרווחיות של החברה.

ברכה לשנה החדשה: אני רוצה קודם כל לאחל לכולם שנה טובה ומאחל לכך שיותר ויותר אנשים ימשיכו להבין שרכב פרטי הוא לא Must, רכב הוא לא המטרה אלא הוא האמצעי שלנו לנוע. אני מאחל שנצליח להחליף כמה שיותר רכבים פרטיים כדי שיהיה פה פחות צפוף ויותר נעים.

אני מאחל לכל משפחה שבמקום שתשקיע את הכספים שלה במכונית שלא זזה מהחניה, תשקיע אותם בדברים שמעניקים לה אושר ואיכות חיים כמו השכלה וחופשות. אני מאחל לכולנו שנה פחות צפופה על הכבישים. נסיעה טובה ושנה טובה לכולנו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גיל לייזר מנכ"ל GoTo Global. גלעד בר שלו,
גיל לייזר, מנכ"ל GoTo Global/גלעד בר שלו

גדי פריבר, מבעלי חברת "כרם מלונות", המנהלת את המלונות אלמא, גורדוניה ויערים:

לקחים מהשנה חלפה: השנה שיפצנו והרחבנו את מלון גורדוניה, הוספנו עוד 4סוויטות פרטיות מעוצבות עם בריכות פרטיות וגם כאלו ללא בריכות. השיפוץ היה ארוך מהמשוער, היו מספר מועט של ימים במהלך השיפוץ, בו נפגמה חלק מחוויית האירוח של מספר אורחים. אם אצטרך לעשות שיפוץ נוסף בזמן שהמלון פעיל אתנהל באופן מדויק יותר.

הישגים מהשנה האחרונה: השנה האחרונה הייתה בסימן פוסט קורונה, ענף התיירות הוא בין הענפים שנפגעו הכי קשה בתקופה הזו. ולאחר שנתיים קשות מאד חזרנו השנה לתפוסה מלאה בבתי המלון שלנו.

מלון אלמא עלה על דרך המלך בכל הקשור לכנסים ואירועים. שיתוף הפעולה שלנו עם זאפא ממשיך ובמלון מופיעים מיטב האמנים והיוצרים בארץ, ומלון גורדוניה צמח והתפתח השנה וגדלנו ל 40 סוויטות מדהימות.

יעדים לשנה הקרובה: התפתחות הרשת לעוד מספר מלונות פרימיום.

ברכה לשנה החדשה: השנה שחלפה היתה שנה בה יצאנו ממשבר גדול ותקופה רצופת אתגרים שהובילה בסופו של דבר לשיפור בתוצאות. אני מאחל לנו ולחברי בענף כולו שתהיה שנה טובה לא פחות שתמשיך בצמיחה ועשייה. שנה של תפוסה מלאה בבתי המלון ושגשוג בתיירות החוץ והפנים.

גדי פריבר. באדיבות אלמא,
גדי פריבר, מבעלי חברת "כרם מלונות"/באדיבות אלמא

האג'נדה של וולט דיסני

טלי תבור, מנכ"לית חברת "כפיים":

לקחים מהשנה שחלפה: אנחנו בכפיים נותנים את הלב אבל גם לוקחים ללב. הלקח שלנו לשנה הקרובה הוא לקחת את הדברים יותר בפרופורציה ולהמשיך להיות או=פטימיים, כי בסופו של יום מה שצריך לקרות קורה.

הישגים מהשנה האחרונה: חלום הופך למציאות, הבאנו את מוזיאון האינסטגרם הראשון למדינת ישראל, המוזיאון הכי פוטוגני - "קנדי הוטל"' שברנו שיא מבקרים בחודש הראשון של 65,000 מבקרות ומבקרים מכל קצוות האוכלוסיה. המשפט שעמד לנגד עיני - if you can dream it you can do it של וולט דיסני המופלא.

בנוסף הפקנו עוד מאות פרויקטים ביניהם - מרתון ת"א אירוע הספורט הגדול בישראל, פרויקטים מופלאים לרכבת ישראל, פרויקטים לאשמורת, אוטואוכל לרשות לפיתוח ירושלים - פסטיבל אוכל שנמשך חודשיים!, מגה פרויקטים למכביה ה-21 - המכביה וילג' ומרוץ המכביה, פרויקטים שונים לחברה המרכזית ובר אילן

יעדים לשנה הקרובה: לגעת בעוד תחומים, להמשיך להתפתח ולהפתיע ולהביא את ?הדבר הבא? לישראל

ברכה לשנה החדשה: בריאות, בריאות, עוד שחקני נשמה לכפיים, הצלחות גדולות ללקוחות שלנו ושנמשיך לשמח אנשים.

טלי תבור מנכ"לית חברת כפיים. באדיבות כפיים,
טלי תבור מנכ"לית חברת "כפיים"/באדיבות כפיים

זנים חדשים ומשופרים ליבולים נבחרים

עדו מרגלית, מנכ"ל ומייסד משותף BetterSeeds:

BetterSeeds, חברת Ag-Tech ישראלית המיישמת את טכנולוגיית עריכת הגנים CRISPR-cas9, במטרה לפתח זנים חדשים ומשופרים של יבולים נבחרים. בנוסף, החברה פיתחה טכנולוגיות המאפשרות יישום של כל סוג של טכנולוגיית ה-CRISPR באופן רחב ויעיל ביבולים חקלאיים ובזרעי קנאביס.

הישגים: במהלך השנים האחרונות BetterSeeds הוכרה כחברת Ag-Tech מובילה עולמית בטכנולוגיית CRISPR. השנה האחרונה היתה שנה משמעותית מאד עבורBetterSeeds מבחינת הצמיחה, ההישגים והמהלכים שביצענו בה.

השנה ביצענו בהצלחה את הייצוא הראשון אי פעם של זרעי קנאביס והמפ (HEMP) ישראלים לארה"ב וקנדה. הזרעים המיוצאים נמצאים כעת במבחנים, והם ייחודיים ואנו צופים שבהמשך יחוללו מהפכה בתהליך גידול הקנאביס הרפואי. זרעי הקנאביס הללו הם 100% יציבים ואחידים. זרעים יציבים שיאפשרו גידול בקנה מידה מסחרי בעלויות נמוכות ויאפשרו להגדיל את רווחיות התהליך, כך שלתעשיית הקנבאיס יהיה לראשונה חומר גלם איכותי ואחיד שיאפשר פיתוח מוצרים הדירים ובכך יאפשר את הסטנדרטיזציה של ענף הקנאביס הרפואי.

היצוא הראשון הוא הישג משמעותי לא רק עבורנו אלא גם עבור התעשייה הישראלית. בטרסידס הובילה את שינוי החוק בישראל כדי לאפשר ייצוא של זרעי קנאביס, והייצוא התאפשר הודות לפעילות אינטנסיבית של פורום חברות זרעי הקנאביס הרפואי בחטיבת הזרעים של איגוד לשכות המסחר, שאני עומד בראשו. הפורום הביא לשינוי החלטת הממשלה 4490 לייצוא של קנאביס רפואי, כך שיתאפשר לייצא גם זרעי קנאביס.

הישג נהדר נוסף הוא חתימת שותפות עם חברת התרופות הענקית Merk בו קיבלנו רישיון ייחודי לשימוש בכלי ה-CRISPR של מרק שיועדו לעולם הקליני, לשימושים חקלאיים ולפיתוח זנים ותכונות חדשות של צמחים. השנה גם הכפלנו את גודל המתקן שלנו, הוספנו חדרי מעבדות עם הציוד החדשני ביותר וחדרי גידול נוספים שיאפשרו לנו לבדוק אין האוס יבולים נוספים. גם צוות החברה התרחב ואנחנו מעסיקים כיום 40 עובדים בישראל ובקליפורניה.

היעדים לשנה הקרובה: בשנה הקרובה אנחנו נרחיב את ייצוא זרעי הקנאביס לאזורים אחרים כמו אירופה ודרום מזרח אסיה. נפעל בכדי השלים את פיתוח המוצרים הראשונים שלנו שמביאים פתרון חשוב לתחום החקלאות ולהתחיל לשווק אותם. בין המוצרים, זרעי מלפפונים תעשייתיים שיתאימו לקציר ממוכן, זרעי עגבניות תעשיתיות איכותיות יותר ועמידות לחום, מוזילות עלויות קטיף ופליטת CO2 ועמידות בפני מזיקים שונים, ולא פחות חשוב זרעי לוביה עמידים לבצורת וחום ומותאמים לקטיף ממוכן ומהווים חלופה לגידול סויה ועוד.

איחולים לשנה החדשה: בעוד שגידול קונבנציונלי והשימוש בטכנולוגיות הנדסה גנטיות קלאסית (GMO) הגיעו לתקרת הזכוכית שלהם בכל הנוגע לייעול היבולים, השימוש בטכנולוגיית CRISPR עתיד לגשר על פער גדול ביישום טכניקות עריכת גנים בחקלאות.

אנו גאים להיות בין החברות הראשונות והמובילות בעולם ליישום טכנולוגיה זו, והחברה הישראלית המובילה בתחום זה, והנגשתה לטובת הצלחת ענף החקלאות הדועך ברוב המדינות המפותחות בשל אי התאמת רוב הגידולים למצב הקיים היום ולאתגרים הצפויים לאנושות.

אני מאחל לנו שנגשים את היעדים שהצבנו לעצמנו השנה ונמשיך לשנות את פני החקלאות העולמית לטובת המין האנושי כולו.

BetterSeeds Ido Margalit CEO. LUZ,
עדו מרגלית, מנכ"ל ומייסד משותף BetterSeeds/LUZ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully