וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים יחוייבו לפרסם את הריבית על המינוס ועל הפיקדונות

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 14:11

הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הודיע היום כי מתחילת 2023 יחיבו הבנקים לפרסם הן את שיעור בריבית שהם גובים על המינוס והן את שיעור הרבית שהם מעניקים על פיקדונות. האם הצעד הזה יעמיק את התחרות בין הבנקים?

ב-2023 כולם יכולים לעשות כסף באינטרנט. השאלה רק כמה.. ShutterStock
כמה הבנק גובה מאתנו על המינוס, כמה הוא נותן לנו על הפיקדון. המידע שאמור להגביר את התחרות/ShutterStock

האם זה יהיה הצעד שיגביר את התחרות בין הבנקים על כיסנו, הלקוחות? במכתב שנשלח לבנקים בישראל לפני כמה שבועות, הודיע המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, כי בכוונת הפיקוח על הבנקים לפעול לפרסום שיעורי הריבית של משקי הבית המשולמים בפועל על-ידי כל אחד מהתאגידים הבנקאיים בעד פיקדונות שקליים, והנגבים בפועל בעד מתן אשראי. אבידן חזר על ההתחייבות הזאת גם בריאיון שערכה עמו ליאת רון בסוף השבוע שעבר.

היום נמסר מהפיקוח על הנבקים כי הנתונים החשובים יפורסמו בדף חודשי שבאחריות הבנקים להציג לציבור: "אנו שמחים לבשר כי הושלם השלב הראשון בתהליך וכעת יונגשו נתוני גובה הריביות הממוצע של כל אחד מהבנקים שניתנו בפועל בגין פיקדונות (בריבית קבועה ומשתנה) ואשראי (בריבית משתנה) במטבע ישראלי שאינו צמוד למדד, באמצעות דף ייעודי באתר הבנק, בתדירות חודשית, ויעודכן לחודש האחרון שהסתיים בתום גיבוש הנתונים". כך נאמר בהודעת הפיקוח על הבנקים.

כבר במהלך הרבעון הראשון של 2023 צפויה הרחבה נוספת של המידע המוצג באתר ויתווספו נתונים שירחיבו את ההשוואה.

יאיר אבידן 6. ראובן קסטרו
המפקח על הבנקים, יאיר אבידן/ראובן קסטרו

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן: "כחלק מהרפורמות הצרכניות הרבות שקידם הבנק בשנים האחרונות, אנו מפרסמים היום מידע אודות שיעורי הריבית של מוצרי הפיקדונות והאשראי למשקי הבית, בחלוקה לבנקים השונים. אני מאמין כי צעד זה יסייע בחיזוק כחו של הלקוח ומתן היכולת לקבל החלטה מושכלת, לאחר בחינת מכלול הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח".

יצויין כי בישראל התחרות בין הבנקים נמוכה, אך נדמה כי לאחרונה מתחולל שינוי בכל זאת, הן בקרב הצרכנים - לקוחות הבנקים, והן אצל הרגולטור, הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל שדוחף לבנקאות גלויה ופתוחה יותר. האם חובת פרסום שערי הריבית תהיה עוד צעד בדרך לשוק תחרותי של שירותים פיננסיים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully