וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושמים עמוק נושמים נקי: דור חדש למסנני האוויר מבית Dyson

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 8:39

קשה למדוד עד כמה השפיעו הקורונה והשלכותיה על הביקוש למוצרים שמסננים את האוויר שאנחנו נושמים אך כן ניתן לומר כי בשנתיים האחרונות, יותר מוצרים מהסוג הזה משתחררים לשוק החופשי, מוצאים להם בית ומעניקים ליושביו את הביטחון לנשום עמוק. כזה הוא המסנן של דייסון

HP09-variant-feature-cools-M2-KEYLINE. מתוך האתר הרשמי,
דייסון, מסנן אוויר, מאוורר ומחמם, המחיר: 3,360 שקל./מתוך האתר הרשמי

הביקוש בארץ ובעולם למוצרים שמסננים או מטהרים את האוויר שאנו נושמים בחללים סגורים, עלה משמעותית עם ביקורה הארוך של מגיפת הקורונה. במשך שנתיים, לסירוגין, המסכה על פנינו הייתה האקססוריז הקבוע שלא הרשינו לעצמנו להסתובב בלעדיו ומאז הסרת החובה לחבוש אותה, צצים מוצרים שמבטיחים "לנקות" את האוויר מחיידקים (שלא לומר מגיפות), בתקווה שלא נצטרך לחזור אליה.

במקרה של המוצרים מהסוג הזה, היצרנים מבטיחים שלא תצטרכו לעשות כלום חוץ מלרכוש כזה, להניחו במקום אסטרטגי בחלל ולנקות פילטרים לעיתים רחוקות, קצת כמו טיפול במזגן. את תפקיד סינון האוויר תשאירו לכוכב התורן.

והכוכב התורן שבחרנו לבדוק מהקטגוריה הזו הוא מסנן האוויר Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09 של דייסון. המותג ידוע באיכות שואבי האבק שהוא מייצר, אנחנו מכירים את היכולות שלו בשאיבת האבק מעל גבי שטיחים, רצפות, קירות ורהיטים אבל מה לגבי החיידקים שבחלל החדר? אלו שאין לנו אפשרות לראות אבל הם קיימים בהמוניהם? החלטנו לחקור.

dys_tp09_de_image08_a4[1]. יח"צ,
מסנן האוויר Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09 של דייסון/יח"צ

מדי יום, בני אדם נושמים עד 9,000 ליטר אוויר, ומבלים את מרבית זמנים בתוך הבית או המשרד, כלומר, בחללים סגורים.

אם נתמקד לרגע בבית שלנו, נוכל למנות את הגורמים המזהמים שאולי לא חשבנו להתייחס אליהם כמזיקים קודם. מקורות הזיהום נוכחים בכל ההיבטים של חיי היומיום, בין אם מדובר במזהמים הנפלטים בעת בישול, או כאלה המשתחררים ממוצרי ניקוי או פליטת גז מתמשכת של פורמלדהיד מרהיט חדש שקנינו או פרקט שהתקנו על הרצפה. מקורות אלו משחררים לאוויר מזהמים כמו PM10, PM2.5, VOCs, NO2 ופורמלדהיד (מושגים שלא אומרים לנו הרבה אבל בהחלט נשמע שמישהו יודע על מה הוא מדבר).

פורמלדהיד הינו מזהם גז חסר צבע, המתנדף מרהיטים ומוצרי עץ המכילים שרפים המבוססים על פורמלדהיד כמו דיקט, חומרי בידוד ומוצרים כגון צבע, טפטים ומוצרי ניקוי ביתיים. בשל נפחו שהינו קטן פי 500 מחלקיקים בגודל של 0.1 מיקרון, קשה לזהות וללכוד אותו, מה שעלול להוביל לחשיפה ממושכת לכימיקלים מסוכנים הנישאים באוויר.

לאחרונה השיק המותג דייסון, שידוע לכולנו כיצרן שואבי אבק איכותיים ומעצבי שיער מבוקשים, סדרת מסנני פורמלדהיד עם טכנולוגיית חישה חדשה לסינון מזהמים מסוכנים ליצירת סביבה ביתית בטוחה ונקייה יותר.

לבדוק ברמה המדעית, האם המסנן של דייסון אכן מנקה את האוויר שאנו נושמים, יהיה לנו בלתי אפשרי לעשות אך בחרנו לבחון את התכונות הנלוות של המוצר לפעולת הסינון המובטחת, וזאת, אם נצא מנקודת הנחה שאתם סומכים על המותג בעל השם הבינלאומי שמתקשר למוצרי איכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
HP09-variant-feature-filter-change-M2-KEYLINE. מתוך האתר הרשמי,
ניקוי הפילטרים לעיתים רחוקות, בדומה לטיפול שמצריך מזגן/מתוך האתר הרשמי

תרומתו של ממסנן האוויר לבריאותנו

על פי החברה היצרנית דייסון, סדרת מסנני הפורמלדהיד החדשים שלה, משקפת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר בשלושה תחומי ליבה: חישה, סינון ואקוסטיקה. טכנולוגיית חישת הפורמלדהיד, נועדה ללכוד אבק עדין במיוחד, אלרגנים, ותרכובות אורגניות נדיפות.

חיישן הפורמלדהיד פועל לצד האלגוריתם הייחודי, לניטור מדויק של רמות הפורמלדהיד - תוך גילוי גזים אחרים. מהנדסי המותג בנו מחדש את מסלולי זרימת האוויר של המסנן וזאת לא רק כדי להבטיח שאוויר לא יעקוף את המסנן, אלא גם לחסום נקודות דליפה פוטנציאליות דרכן עלול לחדור אוויר מזוהם למסלול הסינון. המשמעות היא שהמסננים החדשים של דייסון לוכדים 99.95% מהחלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון.

בנוסף לפעולת סינון האוויר, מבטיח היצרן כי המסנן החדש שקט יותר ב-20% ומפחית רעש לא רצוי בבית.

אלכס נוקס, סגן נשיא לטיפול סביבתי בדייסון מציין כי: "הטכנולוגיה במסנן החדש מספקת חישה מדויקת ומוצלחת, המאפשרת לכידה והשמדה של המזהם. מגפת הקורונה העלתה את המודעות העולמית לאוויר שאנו נושמים והמחויבות של דייסון הנה לספק אוויר נקי יותר באמצעות טכנולוגיה חדשנית".

Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde  HP09. יח"צ,
Dyson Pure Cool Hot +cool Formaldehyde HP09/יח"צ

מהונדס אקוסטית ו-20% שקט יותר

האלגוריתם החכם של חיישן הפורמלדהיד מצליב נתונים בכל שנייה, תוך חישה סלקטיבית המבדילה בין מזהמים.

מהנדסי דייסון השקיעו בפיתוח המוצר גם מההיבט של הפחתת תפוקת צליל המסנן תוך שמירה על ביצועי הסינון.המסנן תוכנן להיות שקט יותר ב-20%. כדי להפחית ברעש, ונתיב זרימת האוויר (החריץ בו האוויר יוצא מהמסנן) צומצם.

באמצעות טכנולוגיית Air Multiplier™, המסנן יכול לשחרר אוויר מטוהר לכל פינה בחדר. מצב אוטומטי מאפשר למסנן לשמור על טמפרטורה מועדפת בחדר ואיכות אוויר. כמו כן, המסנן ניתן לשליטה מלאה על ידי אפליקציית. Dyson Link

לסרטון היכרות עם המסנן: https://www.dyson.co.il/he-IL/dyson-purifier-hot-cool-formaldehyde-hp09

EC_Kitchen_Editorial_Imagery_Q1_2021_HP09 (1). יח"צ,
ניתן להעמדה על הרצפה או על גבי משטח מוגבה כמו שולחן או שידה. מסנן האוויר של דייסון/יח"צ

הבדיקה:

בדקנו את הדגם Dyson Pure Cool Hot+cool Formaldehyde HP09, המשלב יציאה של אוויר קר ואוויר חם. מאווררי מסנני האוויר של Dyson מתוכננים לספק קירור עוצמתי ואישי. הם לא נועדו להוריד את הטמפרטורה בחדר שלם כמו מיזוג אוויר.

שליטה והפעלה: בנוסף לצג עם מסך LCD מצורף שלט מגנטי שמגיע עם המסנן ונצמד לראש המסנן באמצעות מגנט ומונע את איבודו. באמצעות מקשי השליטה נוכל לבחור בהפעלה/כיבוי, מידע לגבי האוויר בחדר לפני סינונו, בקרת חימום, בקרת קירור, כיוון זרימת האוויר, מצב שינה, מהירות זרימת האוויר, מצב אוטומטי או מצב שינה.

אפליקציה לשליטה מרחוק: שליטה וניטור איכות האוויר מכל מקום באמצעות אפליקציית Dyson Link

הרעש: עוצמת הרעש מופחתת משמעותית (בכ-20%) בהשוואה לדגמים קודמים וכן מאפשר עבודה של המסנן בכל שעות היום.

פילטרים: המכשיר בנוי משכבות על גבי שכבות של פילטרים לשם סינון כמעט מוחלט של חיידקים ומזהמים. יש לבדוק מידי פעם את מצב המסננים. המכשיר יתריע כשיהיה צורך בניקוי. פילטר שאינו ניתן לניקוי תוכלו לרכוש באתר המותג הרשמי.

מצב שינה קלה: רעש מופחת עוד יותר ממצבו הרגיל במטרה שלא להטריד את שנת הנוכחים בחדר וכן תאורת צג מעומעמת.

כיוון זרימת האוויר: נוכל לבחור את כיוון זרימת האוויר ואת סיבוב המכשיר עד ל-350 מעלות (כמעט סיבוב מלא)

התאמת הטמפרטורה: נוכל לבחור בין אוויר קריר לאוויר חמים בהתאם לטמפרטורה בחלל ובהתאמה לטמפרטורה הרצויה. עוצמת האוויר הנקי, המשתחררת מהמכשיר לאחר סינון האוויר בחדר היא מספיק גבוהה כדי לאוורר חדר בגודל של כ-20 מטרים ולקרר/לחמם בצורה מספקת את הטמפרטורה.

העיצוב: המראה החיצוני המוקפד, המודרני והמעוצב של המסנן משדר חדשנות ועתידנות, הוא מתאים לכל חלל וישתלב היטב בין החפצים והרהיטים השונים. קשה לנחש מה הפונקציה שהוא ממלא (הסינון, האוורור והחימום) כי הוא ניראה יותר כמו רמקול או מנורה במראה נקי מבית מותג איכותי.

מסנני אוויר דייסון. יח"צ,
מסנני אוויר דייסון/יח"צ

לסיכום:

בסדרת המסננים של דייסון, 2 דגמים:

דגם Dyson Pure Cool Formaldehyde TP09 מסנן אוויר ומאוורר. המחיר המומלץ לצרכן: 2,999 שקל.

דגם Dyson Pure Cool Hot+cool Formaldehyde HP09 מסנן אוויר, מאוורר ומחמם. המחיר המומלץ לצרכן: 3,360 שקל.

המחירים, כפי ששמתם לב, גבוהים וקשה להבין האם וכמה המוצר אכן מסנן את האוויר אך נוכל לדווח כי לאחר 3 שבועות של שימוש במוצר, חשנו הפחתה בכאבי ראש, ובריח קל של רטיבות שהיה יוצא מחדר הרחצה הצמוד. בנוסף, יכולנו לוותר על מאוורר עומד שהיה בחדר (בימים בהם העדפנו שלא להשתמש במזגן) ובדיקה של האוויר החם עושה רושם כי תצלח לחמם לנו את החדר במידה מספקת בימים הקרירים.

באשר לרכישה, לא נוכל לקבל את ההחלטה עבורכם, ואנו מניחים כי מידת האמינות שיש לנו במותג עשויה להשפיע על ההחלטה לרכוש אותו כיוון שאם אכן המוצר מבצע סינון מוחלט (כמעט) של מזהמים באוויר שאנו נושמים ובכך תורם לבריאותינו, אז אין לכך מחיר - הקריטריונים שיכריע הם בעיקר עד כמה הכיס שלנו עמוק ועד כמה המודעות שלנו גבוהה.

המסננים של דייסון מגיעים עם שנתיים אחריות ושירות בבית הלקוח ע"י ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל וניתן לרכוש באותם אתר דייסון https://www.dyson.co.il/he-IL/

HP09-variant-feature-heats-M2-KEYLINE. מתוך האתר הרשמי,
אחד הדגמים ייתן מענה לימות החורף הקרים ויחמם את האוויר המסונן, דייסון/מתוך האתר הרשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully