וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיר כוח: כך הפך תפקיד האדריכלים ומעצבי הפנים למשמעותי בתחום הנדל"ן

דוד רוזנטל

18.10.2022 / 10:50

הימים בהם בונים ומשפצים התנהלו ישירות מול הקבלן, החשמלאי או חברת המטבחים פסו מן העולם ולא בכדי - במציאות העכשווית יותר ויותר רוכשים משתמשים בשירותים של אדריכלים ומעצבי פנים. איך ומדוע זה קורה?

שרי גורשטיין. עודד סמדר,
לווסת את עוצמות האור. עיצוב שרי גורשטיין/עודד סמדר

האדריכל האמריקאי האייקוני פרנק לויד רייט טען לא פעם כי הדבר החשוב ביותר בבניין הוא תכנון הפנים שלו. אם בעבר שימוש בשירותיהם של אדריכלים או מעצבי פנים נחשב למותרות, הרי שכיום מדובר כבר בסטנדרט, גם כשמדובר בדירה לא גדולה או מסובכת במיוחד לתכנון באחת מערי הפריפריה. ההבנה של אנשי המקצוע בתכנון חללים, שיענו במדויק לצרכיהם ומאווייהם של בני המשפחה, כמו גם ביכולת שלהם להגדיר מפתחים, לווסת את עוצמות האור ולבחור בחומרים ובצבעים המדויקים, התבררה כמהותית ומכרעת בהצלחת הפרויקט וככזאת שיכולה להשפיע על פריון העבודה שלנו, על הדינמיקה המשפחתית ועל התפתחותם התקינה של הילדים.

לשיטתה של שאנל מור, בעלת סטודיו לעיצוב וילונות, הניסיון שאותם אדריכלים ומעצבים צברו לאורך השנים והפרויקטים הוא משמעותי ויכול להשפיע במידה רבה על הנכס וצביונו: "הם מנוסים באפשרויות תכנון שונות, חלוקות אופטימליות של חללים ובחירה של אלמנטים, מערכות וחומרים, וכל אלה מאוד משמעותיים בפרט שלמרבית הרוכשים את הניסיון ו/או הידע להבין לאילו תוצאות ניתן להגיע בסוף התהליך ובהתייחס ל-LAYOUT והתשתיות הקיימים ולנתונים הטבעיים שלו. הם יכולים לספק ללקוח את אותה ראיה רחבה, אלטרנטיבות וחלופות תכנוניות שלאו דווקא היה חושב עליהן בעצמו.

זה מתחיל בחלוקה אופטימלית של החללים ומגיע עד לבחירה של אלמנטים וחומרים שלא רק ייראו טוב, אלא גם יקלעו לאורחות החיים של אותה משפחה. על מנת שזה יקרה, עליהם לבחון היטב את הצרכים של אלה העתידים לגור בבית או בדירה וזה עוד כלי אקוטי שהם נעזרים בו - תשאול מקיף שעוזר להם לאמוד את כלל הפרמטרים ולכנס אותם לכדי תכנית איכותית שגם תעמוד בתקציב".

ניגא שף. אלעד גונן,
הבית המודרני מורכב. מטבח של ניגא שף For HOME/אלעד גונן

מור אומרת כי הבית המודרני הוא מורכב מאוד ורווי במערכות ותשתיות וכל החלטה שתתקבל לאורך הדרך תשפיע על לא מעט נדבכים בשלבים מאוחר יותר. "הראייה הרחבה של מעצבים מסייעת למנוע טעויות מצטברות. בשנים האחרונות רבים מהם בונים צוותים מקצועיים שמורכבים מספקים ומומחים מתחומים שונים, בהם הם נעזרים לאורך הפרויקט.

זהו פרט שמאפשר לכל הנוגעים בדבר להגיע לתוצאות הטובות ביותר עם כמה שפחות מהמורות בדרך ואם אני לוקחת את זה לעולמות התוכן שלי, לקביעת גובה החלון למשל, או ולהחלטה האם להתקין או לוותר על תריסים יש משמעויות לגבי הפריטים שנוכל ליישם. בחלק מהמקרים דרושות הכנות (כמו נקודות חשמל או מרווחים למסילות) וללא ליווי של אנשי מקצוע מיומנים קל מאוד לפספס זאת.

"יתרה מכך, בעוד בעלי הבית לוקחים לא פעם החלטות מבוססות רגש, שיכולות בקלות לגרום להם לחרוג משמעותית מהתקציב, בעלי המקצוע יודעים לכנס את כל הפרמטרים ולעמוד בו או לכל הפחות להישאר קרובים לטווח שנקבע מראש. יש להם את הכלים להציע חלופות, להעריך התכנות ועלויות ולהגדיר בצורה חדה ומדויקת מה אולי יראה נהדר אך לא ישים".

לדברי האדריכלית שירה מוסקל, מבעלת המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים', החשיפה של הישראלים ב-20 השנים האחרונות להנאות החיים ובתוך כך לקולינריה, נופש וגם תכנון הבית ועיצובו, גרמה להם להכיר בחשיבותם של האדריכלים והמעצבים: "יצאנו ממוד הישרדותי ונפתחנו לעולמות התוכן חדשים ועם השנים זה רק הולך ומתגבר. החשיפה למקומות חדשים בעולם, הרצון לחדש, לרגש ולחוות חוויות, זולג גם לבתים שלנו ולכן יותר ויותר מהבונים והמשפצים מבינים שבכדי להגיע לתוצאה הרצויה וליצור לעצמם בתים שמותאמים להם בדיוק הם חייבים להיעזר בשירותיו של איש מקצוע מהמעלה הראשונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הלל אדריכלות. עודד סמדר,
השינוי בתפיסה מחלחל בשטח. עיצוב הלל אדריכלות/עודד סמדר

מוסקל אומרת כי השינוי שחל בתפיסה מחלחל בשטח: "אם פעם עוד היינו צריכים לנסות לברר עד כמה, אם בכלל, בעלי הבית מחוברים לעיצוב, הרי שכיום התשובה מובנת מאליה וגם אלה שעיצוב פחות מדבר אליהם באופן אישי לא מוותרים על שירותיו של המעצב או האדריכל, כחלק מתופעה חברתית. בכל אחד מאיתנו טמון הרצון למתג את עצמו וממש כפי שאנחנו בוחרים במותג אופנה או רכב, כך גם המעצב או האדריכל משקפים עבור רבים אמירה מיתוגית.

"זה כמובן לא נעצר שם וההבנה שמדובר בפרויקט מורכב וסבוך, בפרט עבור אלו שאין זה תחום התמחותם, גורמת להם לא לחשוב פעמיים ולהיעזר מלכתחילה בשירותים של אנשי מקצוע ויתרה מכך, הם מחפשים אדריכל שימלא עבורם פונקציה של ONE STOP SHOP ויגיע יחד עם צוות מיומן ומקצועי. זה מוריד מהם לא מעט התעסקויות ולחצים וגורם לפרויקט להתנהל בצורה חלקה וטובה יותר לכל אורכו".

יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית שיווק בניגא שף FOR HOME , המייבאת ארצה מותגי פרימיום בענף המטבחים, מסבירה: "אין זה סוד שתקופת הקורונה העלתה את חשיבות הבית בעולם כולו. הקהל הרחב מבין יותר מאי פעם את חשיבות הבית והמשפט האלמותי "ביתי הוא מבצרי", שקולע בדיוק להלך הרוח בעת הזאת. השיפוצים והחידושים רק ממשיכים לצבור תאוצה וכך גם היקף עבודתם של המעצבים ואדריכלים עולה בהתמדה.

אם בעבר לקוח הגיע מלווה באיש מקצוע, אדריכל או מעצב, לאולם תצוגה כדי לתכנן יחד מטבח, הרי שכיום גם כאשר מדובר בבחירת תנור, או מדיח כלים פרימיום, הוא מגיע מלווה באיש מקצוע מטעמו. כל פרויקט, קטן או גדול ככל שיהיה, מלווה על ידי אדריכל או מעצב שתפקידו לסייע לו לבחור במוצר שיענה בצורה הטובה ביותר על צרכיו ויעמוד במקביל בתקציב שהוגדר. העובדה שכל לקוח מגיע עם איש מקצוע, דבר שלא היה קיים בצורה כה שיטתית, הפכה את האדריכלים והמעצבים לשגרירים החשובים שלנו בענף העיצוב ובהמשך לכך אנחנו מעבירים להם סדנאות, והדרכות אודות החידושים שאנו מציעים, החומרים החדשים והקולקציות החדשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully