וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים לא עלו? הקמעונאים הבטיחו, אז הלכנו לבדוק

עודכן לאחרונה: 8.11.2022 / 13:36

בכירי הקמעונאים סיפרו איך הם בולמים את עליית המחירים. רמי לוי למשל הגדיל לעשות וטען שלא רק שהמחירים לא עלו, הם אפילו ירדו. אז הלכנו לבדוק ונותרנו המומים: מילא שהעליתם מחירים, אבל למה אתם מספרים לנו את ההיפך?

סופרמרקט, וואלה לא פראיירים. דורון שיינר, ShutterStock
הקמעונאים אמרו שלא העלו מחירים, הלכנו לבדוק וגילינו שעבדו עלינו/ShutterStock, דורון שיינר

הרבה זמן שרשתות השיווק הישראליות לא זכו לחיבוק כל כך חם מהציבור. העמידה האיתנה שלהן אל מול כוונתם של היצרנים והיבואנים להעלות מחירים, זיכתה אותם ביחסי ציבור חיוביים ששווים מאות אלפי שקלים ובאהדה שחוצה מגזרים. אלא שצרכנים רבים, בהם כותבת שורות אלה, מדווחים שלמרות ההצהרות הלוחמניות ופוזת השכיבה על הגדר, המחירים בסופרמרקטים עוברים עליית מחירים זוחלת ומרגיזה.

כדי להזים את הטענה כאילו הם סוכנים כפולים, שמצד אחד נלחמים את מלחמתו של הצרכן ומהצד השני מעלים את המחירים כשהוא לא שם לב, התראיינו אתמול לוואלה מנהלי הרשתות ודחו אותה בתוקף.

אייל רביד, הבעלים של רשת "ויקטורי" קבע בנחרצות שלא הייתה העלאת מחירים. גם רשת יינות ביתן הדפה את הטענות וניצלה את ההזדמנות לקדם את מוצרי קארפור, בשופרסל אמרו ש"לא היתה עליית מחירים כי לא אישרנו לספקים להעלות" ורמי לוי הגדיל והוסיף: לא עלה כלום, הפוך - ירדו המחירים".

אבל דיבורים לחוד ומציאות לחוד: סקר שערך עבורנו ה"המכון לחקר הקמעונאות" בראשותו של ד"ר חזי גור, השווה בין מחירי אותם המוצרים בחודשים ספטמבר מול נובמבר, בשופרסל דיל ורמי לוי, עולה שלא רק שהמחירים ברשתות עלו, בחלק מהקטגוריות הם זינקו אפילו ב- 100%.

כריות. יחצ,
הכריות של תלמה ירדו מהמדפים. בכמה עלה המחיר של ה"כריות" מתוצרת המותג הפרטי של רמי לוי, שרק אתמול אמר: "המחירים לא עלו. הפוך - ירדו המחירים"?/יחצ

כריות או לא להיות

מכיוון ש"כריות" של יונילוור ירדו מהמדף, היה מצופה שהמוצר החליפי של המותג הפרטי יישאר במחירו הרגיל, בטח ברשת הכי זולה בארץ. רמי לוי החליט שזה דווקא הזמן לייקר אותו בלא פחות מ- 100% לעומת עלותו בספטמבר, מ - 8.95 שקלים ל- 17.90 שקלים. שופרסל בחרה לעלות את מחיר שימורי הטונה שהיא מייצרת למותג הפרטי ב- 8%, דווקא כשדיפלומט מאיימים לא לספק לה את סטארקיסט - ועל הדרך היא העלתה את מחיר האורז של המותג הפרטי שלה בנובמבר ב - 39%.

הלאה. התמחור על כבד עוף טרי אצל רמי לוי (להזכירכם: "זה שלא רק שהמחירים לא עלו, אלא הם ירדו") קפץ ב- 81%.

מרק עוף פרווה של קנור, של יונילוור אגב, היבואן שהקמעונאיות הודיעו שלא יתנו לו להעלות מחירים, לא רק שלא ירד מהמדפים, אלא זינק ב - 38% וחטיף תפוצ'יפס בטעם טבעי של עלית, התייקר בלא פחות מ- 100%.

בשופרסל דיל עלה מחיר אדום של יקב טפרברג מ- 29.90 ל- 39.90 שקלים, שהיו מחירו בחודש ספטמבר, פער של 33.44%. קפסולות קפה בטעם קרמל של המותג הפרטי זינקו ב- 49% ומארז של שלושה מכלי סבון נוזלי של שופרסל, התייקר ב- 29%.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
טונה בקופסת שימורים. ShutterStock
קופסת שימורי טונה: כיכבה במאבק הקודם בין בקמעונאים ליבואנים. מה לדעתכם קרה למחיר המותג הפרטי?/ShutterStock

דורכים לנו על הענבים

ועכשיו לפירות וירקות נבחרים, למרות שמחיריהם של אלה מושפעים כמובן גם מהיצע מול ביקוש ומעונתיות: מחיר של ענבים לבנים ללא חרצנים זינק בשופרסל דיל ב - 100.80% ואצל רמי לוי ב - 151%. על מלון תשלמו בשופרסל דיל 40.82% יותר וברמי לוי 51.28%. בצל יבש אדום התייקר בשופרסל דיל ב- 17% ואצל רמי לוי ב- .20.41%.

נדגיש שוב: מחירים אלה הם תלויי עונה ותלויי היצע. אנחנו בהחלט לא מצפים שקילו ענבים יעלה אותו הדבר בתחילת ספטמבר ובסוף אוקטובר, אבל להגיד "המחירים לא עלו"?

ועוד לא דיברנו על הקטשופ של "אסם" בשופרסל דיל שהתייקר ב- 10%, משחת השיניים של אורביטול שזינקה ב- 18% ונוזל מנקי אסלות של "סנו", שאיכשהו טיפס למחיר יקר ב- 27% ממחירו בספטמבר.

שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי, יוחננוף' רמי לוי. ShutterStock
קמעונאים יקרים, אנחנו מבינים שלא כל עליית מחירים תלויה בכם, אבל למה להגיד שהמחירים לא עלו, כשבכל שבוע סל הקניות שלנו הופך ליקר יותר?/ShutterStock

ביטול מבצעים והנחות? לא ממש

האמת? אין מילים. לכאורה חלק מהקמעונאים אמרו אמת, כשהתראיינו אתמול לוואלה! - בחלק מהמוצרים המחירים באמת לא עלו וההתייקרות שאנו מרגישים, הגם שהיא אמיתית וממשית, היא תוצאה של ביטול מבצעי החגים שחלפו.

זה יכול אולי להסביר חלק מהעליות במחיר, אבל בטח לא את כולן: פערי המחירים שהובאו כאן אינם תוצאה של ביטול "מבצעי חגים", או מיני פירוטכניקה מילולית שרשתות השיווק משתמשות בהם בכל פעם שהן מנסות לטשטש התייקרויות.

הדבר היחיד שיכול לנחם את מי שסל הקניות שלו הפך ליקר יותר ושלא האמין כשקרא את שאמרו כאן רק אתמול בכירי הקמעונאים בישראל, הוא אולי שלפחות עכשיו ברור שהוא לא הוזה - המחירים עולים ובגדול. לנו הצרכנים נותר בעיקר לפקוח עיניים, להיות רגישים לשינויים במחיר ובעיקר להבין שבסיפור הזה, האינטרס המשותף של היצרנים, היבואנים והקמעונאים הוא שנשאיר אצלם יותר כסף בעד אותה הקנייה. בסדום של יוקר המחיה, אין צדיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully