וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופינג IL: בעלי חנויות מספרים על המעבר לאינטרנט

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 13:12

עסקים רבים סגרו את החנות הפיזית שהחזיקו ועברו לפעילות אונליין בלבד, לאחר שהבינו את החוזקות של המכירה באינטרנט ואת היתרונות הרבים שהיא מציעה. לרגל המכירה השנתית שופינגIL של גוגל, דיברנו עם בעלי עסקים שעשו את המעבר על הציפיות, החששות וההשפעה על היקף המכירות

שופינג אונליין. ShutterStock
קניות בישראל: החנויות הפיזיות עוברות למכירה אונליין/ShutterStock

עם המודעות לקניות אונליין שעלתה פלאים בימי סגרי הקורונה, סגרו עסקים רבים שהפעילו חנות פיזית ועברו לפעילות אונליין בלבד.

אותם בעלי עסקים הבינו את החוזקות של המכירה באינטרנט, את היתרונות הרבים שהיא מביאה איתה, את ההזדמנויות הרחבות יותר למכור לקהלים בפריסה ארצית ואת האיזון שהיא מציעה בין בית-עבודה.

לרגל שופינג IL של גוגל שמתקיים היום ומחר (9-10.11), דיברנו עם בעלי עסקים שעשו את המעבר מחנות פיזית לחנות מקוונת באינטרנט. המוכרים ברשת (האיקומרס) מספרים על מדוע עשו זאת? מה היו הציפיות? האם התממשו? האם חנות אינטרנטית זולה יותר לתחזוקה מחנות פיזית? ובכלל, האם הם מרגישים שהתקדמו אל עבר המציאות.

כשכל הכלים עובדים בסינכרון זה עם זה, קל לעמוד בביקושים ולספק ללקוחות את מה שהם באמת צריכים.. ShutterStock
אורזים ושולחים ללקוח: בעלי חנויות אונליין מספרים שויתרו על חנות פיזית/ShutterStock

הפעלת החנויות הפיזיות הרחיקה אותי מהמטרה

לדברי יפעת לוי, הבעלים של IMAHOT, בגדי הריון והנקה: "המותג שלי קיים כבר 14 שנים. במקביל לחנות הראשונה שהקמתי בחיפה (כי זה מה שהיה מקובל) הקמתי אתר מכירה פשוט. הדרך המקובלת לפתיחת עסק היתה בחירת הנכס המיועד והפעלה של חנות פיזית לאירוח הלקוחות. תוך 6 שנים מפתיחת המותג הגעתי לפיק שבו תפעלתי, ביחד עם צוות עובדים 4 חנויות פיזיות במקביל לחנות אינטרנטית"

"באיזה שהוא שלב הבנתי שהתרחקתי מהמטרה הראשית שבשבילה פתחתי ויצרתי את המותג. המאמץ בניהול חנויות, ניהול צוות עובדים, ניהול מלאי, הרחיק אותי מהמפגש עם האימהות והאימהות שבדרך ובעיקר הרחיק אותי מהלייפסטייל שביקשתי לעצמי כאמא ל- 4 ילדים, כאישה שמבקשת ליהנות מהחיים, מחברות, שמבקשת לצאת לחופשה בראש שקט ולישון בלילה בשלווה".

"בנוסף, הרווחיות הנמוכה של חלק מהחנויות, הביאו אותי למסקנה שזו לא הדרך שלי להצמיח את המותג ואת הייעוד שלי ויש דרך אלטרנטיבית לצמוח בשוק הישראלי והעולמי".

מה היו הציפיות והאם בפועל הציפיות התממשו?

"הציפייה שלי הייתה שמיקוד ואפשרות של קנייה באונליין לא תשאיר ברירה לקהל שלי והוא ירכוש יותר בחנות המקוונת, וכך היה. כמובן שהכנתי את עצמי לירידה משמעותית בהכנסות אבל במקביל לכך ידעתי שתהיה ירידה בהוצאות שכן סגרנו סניפים ופיטרנו את מרבית מהעובדות, צמצמנו את כמות הייצור וקיווינו לטוב", אומרת לוי.

"כיום אני משתדלת להיות כמה שיותר באזור המגורים שלי (בקיבוץ), כמה שיותר 'סתלבט בקיבוץ', אני מסיימת יום עבודה בשעות הצהריים, מגיעה לקבל את הילדים בבית, אני זמינה, עבור עצמי, עבור המשפחה המורחבת, ממשיכה לפתח את חנות האונליין ואת המותג למכירה בממשקים נוספים ומקימה מותג חדש במקביל. אני עובדת בשעות שמתאימות לי, אני זמינה לפי גבולות הזמן שמתאימות לי, מסוגלת לצאת לחופשה בקיץ ולנהל בשלט רחוק את העשייה עם הנאה רבה".

מהן עלויות הקמה של חנות אונליין לעומת חנות פיזית ?

"העלות להקמת חנות אונליין היא נמוכה מהקמת חנות פיזית. כל הקמת חנות פיזית דרשה עלויות של עיצוב, נגרות, שילוט, העלאת כמות הסחורה, גיוס עובדים ועוד. החסכון בשכירות, בשכר עובדים, בתשלומי מיסים וחשמל מפנים תקציב לטובת הקמה של חנות אונליין ברמה גבוהה, אולם יש כאן השקעה בבניית החנות על ידי אנשי מקצוע מעולים, קידומה האורגני, קידום ממומן, הוצאות עבור צילומים ברמה גבוהה, תוספים מיוחדים באתר על מנת ליצור בו חוויה עדכנית, פתרונות של לוגיסטיקה ואחסון סחורה שנארזת ועוד ועוד".

"מהלך של חנות אינטרנטית ברמה גבוהה מאפשרת למכור כמעט בכל רחבי העולם, האתר תורגם לאנגלית ואפילו הזמנה מדובאיי כבר נכנסה", מסכמת לוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מדריך דרופשיפינג למתחילים: איך להקים ולנהל חנות אינטרנטית מצליחה בלי להחזיק מלאי. Pixabay, תמונות גולשים
נהנים יותר לרכוש אונליין? בעלי חנויות מספרים על המעבר מחנות פיזית למכירה באינטרנט/תמונות גולשים, Pixabay

המכירה באינטרנט החלה כדי לשרוד והתבררה כפרנסה יעילה

ארקדי רוזין, בעלי store-pc עסק למוצרי מחשב ותקשורת: "בשיא משבר הקורונה קיבלתי אומץ ופתחתי חנות פיזית אחרי תקופה ארוכה שעבדתי באונליין. לאחר כחצי שנה גיליתי שאני חולה בסרטן מסוג לוקמיה במצב מתקדם. עם הטיפולים והמצב החדש נלחמתי להשאיר את החנות פעילה ולאחר שנפגעתי באחת הבדיקות שעשיתי בבית החולים, נותרתי עם נכות תפקודית המגבילה אותי ולכן נאלצתי לסגור את החנות".

"לפני מספר חודשים חזרתי להפעיל את החנות באונליין בלבד, לאחר שזנחתי את התפעול שלה והתעסקתי בלשרוד עם החנות הפיזית שהייתה לי".

"המעבר לאונליין מאפשר חשיפה גדולה יותר לקהלים בארץ ונותן אפשרות של תחרות בריאה בין בעלי העסקים בתחום. היתרונות שיש לחנות האונליין בניגוד לחנות פיזית הם בעצם היכולת להשקיע את הזמן והחסכון בהוצאות לטובת שירות איכותי יותר, מחירים אטרקטיביים יותר עם יכולת לספק חווית קנייה טובה יותר ללקוח מבלי שעל הלקוח לצאת מאזור הנוחות שלו לטובת הרכישה".

"המשאבים שמושקעים בחנות פיזית הם גדולים ומצריכים הרבה התעסקות שבחנות האונליין אין בהם הצורך, מה שמאפשר את היכולת לספק ללקוח את השירות המיטבי ולחסוך זמן יקר. בקנייה בחנויות האונליין קל יותר לעקוב אחר התנהגות הלקוח וללמוד ממנו על אילו צרכים עלינו לתת את הדגש".

"עלויות הקמה של מערכת חנות אינטרנטית מצריכה עלות הקמה נמוכה יותר משמעותית מחנות פיזית ומאפשרת להחזיק מגוון רחב יותר של מוצרים".

קניות אונליין חוויה שלילית. ShutterStock
מנהלים את העסק מהבית: בעלי החנויות שעברו לתת שירותים ולמכור באונליין/ShutterStock

ההמעבר לאונליין מאפשר לאזן בית בית לעבודה

אסנת הרמתי, הבעלים של כך אנחנו - The Way We Are, חנות שעוסקת בפריטים לעיצוב הבית, ומשלבת בין פריטים שהרמתי מעצבת ומייצרת בהודו, לבין פריטי וינטג' שהיא מלקטת.

"העסק שלי התחיל כחנות פיזית בשוק הפשפשים ביפו. די מהר הבנתי שלפחות חלק מהחודש אני עובדת רק כדי להחזיק ולשלם את ההוצאות עבור החזקת החנות הפיזית. לזה התווספו הצורך בנוכחות פיזית בחנות, שדי שיעבד אותי אליה, והתלות הגדולה בלקוחות שמזדמנים לאיזור בשולי השוק שהוא הרבה פחות מוכר ומתויר. בשלב מסוים פתחתי במקביל לחנות הפיזית גם חנות במרמלדה מרקט".

"פתאום הפכתי נגישה ללקוחות מכל הארץ, מאילת ועד רמת הגולן. זה גרם לי להבין שלא בהכרח צריך חנות פיזית כדי למכור. אחרי שנתיים בהם ניהלתי במקביל חנות בשוק לצד חנות במרמלדה מרקט, החלטתי לעבור לשיווק באונליין בלבד. הקמתי בעצמי חנות אינטרנטית על הפלטפורמה של שופיפיי, וסגרתי את החנות הפיזית בתחושת הקלה גדולה".

החנות האינטרנטית שלי קיימת מאז 2018. מספר דקות אחרי שהיא עלתה לאוויר ופורסמה בדף העסקי שלי בפייסבוק כבר נכנסה רכישה ראשונה. אני זוכרת כמה התרגשתי מזה".

4.5 שנים מסגירת החנות הפיזית והתמקדות באונליין בלבד, אין יום אחד שבו הצטערתי על המעבר. באמצעות חנות האונליין אני משרתת לקוחות מכל הארץ, מגיעה לכל פינה, פתוחה 24 שעות ביממה, וכל זה נעשה מהבית ומהמחסן שלי, בשעות עבודה שאני קובעת לעצמי, בהתאם לצרכי החנות וצרכי החיים".

"סוף.סוף אני יכולה לפגוש את הנכדות המקסימות שלי בשעות שהן עדיין ערות. יש לי יותר זמן לצלם ולערוך תמונות עבור העסק, להיות פעילה ונוכחת ברשתות החברתיות, ולעסוק בקידום העסק, כולל קידום ממומן שמתוקצב ממה שבעבר היה תקציב לשכ"ד והוצאות לחנות הפיזית".

כל מה שכבר הלך נחמד מאוד והתפתח, קיבל בוסט רציני בתקופת הקורונה. הרגלי הקנייה השתנו, וגם מי שלא קנה קודם באונליין עבר לרכישות באינטרנט. זה הגדיל את תשתית הלקוחות שלי, ויצר מומנטום מעולה לעסק.

שופינג il לשנת 2022. יח"צ,
חנות אינטרנטית מאפשרת הזדמנויות מכירה נוספות, שופינגIL של גוגל/יח"צ

הגעגועים למפגש הפיזי עם הלקוחות

"הדבר היחיד שחסר לי בניהול חנות שהיא רק אונליין הוא הקשר הבלתי אמצעי עם הלקוחות. אני אשה של אנשים, אני אוהבת את השיחות עם לקוחות, את המפגש האנושי, והאונליין יוצר איזשהוא מסך ביני לבין הלקוחות שלי. בנוסף יש עדיין מיעוט של לקוחות שמעדיפות חוויה של קניה פיזית. כדי לכפר על המרחק בין מסכי מחשב, זה אני משתתפת מספר פעמים בשנה בירידים גדולים ובחנויות פופאפ, שמאפשרים את המפגש בין הלקוחות, ביני ובין הפריטים שלי" מספרת הרמתי.

שלושת העסקים שנזכרו בכתבה משתתפים באירוע הקניות הישראלי ShoppingIL של Google, ששמתקיים היום ומחר זו השנה התשיעית ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully