וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירוף טוויטר: שילם 8 דולר - והפיל ערך מניה ב-13 מיליארד דולר

12.11.2022 / 8:50

שיטת האימות החדשה בתשלום של טוויטר גרמה לכך שהרבה משתמשים הצליחו ליצור חשבונות "רשמיים" לחברות גדולות. אחד מהם, כביכול של ענקית תרופות, צייץ "אינסולין חופשי לכולם" וגרם לכך שהמניה תאבד למעלה מ-4 אחוזים מערכה

אילון מאסק רכש את טוויטר. באדיבות רויטרס/רויטרס

בחברת אלי לילי לא ראו את זה מגיע. השווקים בוול סטריט במגמת התאוששות, יום לפני כן רשמו שם גם כן עליה קלה - ואז הגיעה שערוריית "טוויטר בלו" של טוויטר.

טוויטר בלו הוא שירות חדש שהושק לפני חמישה ימים, במסגרתו כל מי שישלם 8 דולרים יוכל ליצור חשבון מאומת. לפני כן, שירות הוי הכחול של טוויטר היה חינמי, אך מלאכת האימות הייתה מדוקדקת. כך, לדוגמה, אם קוקה קולה, קים קרדשיאן או ה-FBI אומתו בוי כחול, אף משתמש שרצה ליצור פייק לא יכול היה לעשות זאת.

במהלך הימים האחרונים זה השתנה. פלונים אלמונים שילמו 8 דולרים, זכו לאימות והחלו "להתעלל" בחברות שאותן זייפו. הקורבן הגדול הייתה אלי לילי, ענקית תרופות מארה"ב.

הצייצן האלמוני שזכה לאימות כתב "אנו גאים להודיע שאינסולין הוא חינמי עכשיו". כמובן שזו בשורה פילנתרופית משמחת, אבל היא לא באמת קרתה - לאלי לילי המקורית לא הייתה שום כוונה לחלק אינסולין לכל דורש. מי שלא הבינו זאת הם המשקיעים, שהיו בטוחים בגלל הוי הכחול שההודעה אמיתית והצניחו את ערך המניה, שהרי אינסולין חינם מוריד את מחזור ההכנסות בחברה באופן דרמטי. גם לאחר שהתבררה התרמית המניה לא התאוששה וערכה ירד ביותר מ-4 אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מניית אלי לילי. יחצ,
לא נעים. מניית אלי לילי/יחצ

שוויה של אלי לילי עומד על למעלה מ-330 מיליארד דולר, כך שירידת הערך שנרשמה היא של יותר מ-13 מיליארד דולר. והיא, כמובן, לא הייתה הקורבן היחיד. זמן קצר לאחר מכן הורידה טוויטר את השירות שהושק רק לפני חמישה ימים.

השבוע האחרון בטוויטר היה רע מאוד. מאסק פיטר כמחצית מעובדי החברה, אבל אלה שנשארו לא ילקקו דבש. כעת הבוס דורש מהם שבוע עבודה בן 80 שעות - כ-14.5 שעות ביממה אם מחלקים לחמישה ימים, או 13 שעות על פני שישה ימים. כמו כן, בוטלו ארוחות החינם ואין יותר עבודה מהבית. "אם אתם לא רוצים לבוא למשרד, התפטרותכם התקבלה", העידו מספר עובדים כי שמעו את הבוס אומר.

ביום חמישי התפטרו שלושה נושאי משרות בכירים בטוויטר, בהם ראש מערך הסייבר בחברה, שחשופה כעת לקנסות ולסנקציות מטעם מרכז הסחר האמריקאי, המפקח על בטיחות התעבורה בה.

מה עוד צפוי לקרות? מה לא, בעצם. בדבר אחד אתם יכולים להיות בטוחים: משעמם לא יהיה שם.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully