וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכו במונדיאל: העסקים שהמשחקים מקפיצים להם את המכירות

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:03

המונדיאל האחרון, זה שהתקיים כאשר 'קורונה' היה רק שם של בירה, הציג עליות של כ-10% בהכנסות של מסעדות, משלוחים ופאבים וכ-20% עלייה במכירות מוצרי אלקטרוניקה. כעת, בצל העלייה ביוקר המחייה, מי יהיו המרוויחים הגדולים של המונדיאל?

מסכי הפרימיום של LG oledcs. LG,
נערכים עם מלאי של מסכים: מסכי הפרימיום של LG oledcs/LG

השנה התרחש מקרה של פעם בחיים: בשל העובדה שהמונדיאל נדחה לחודש נובמבר נוצרו בו זמנית שני אירועים שנחשבים "מכונני מכירות": בלאק פראדיי והמונדיאל. התוצאה: ביקושים גבוהים בקרב הלקוחות שחייבו את יבואניות המסכים, המקרנים, הגרילים, קונסולות המשחק, האלכוהול ועוד, להיערך בהתאם.

חברת השירותים הפיננסיים ברקליס דיווחה כי בתקופת המונדיאל האחרון שהתקיים ב-2018, מסעדות חוו עלייה של 9.7% בין היתר בשל העלייה בהזמנות Take Away וההכנסות של פאבים צמחו ב-9.5% כאשר אוהדים באו לצפות במשחקים ונשארו הרבה אחר כך, אבל הזוכים הגדולים הם כנראה מותגי האלקטרוניקה שהציגו עליה של 20% במכירות.

כאשר המונדיאל מצוין לראשונה בתקופת החורף ובצל עליות המחירים ויוקר המחיה, מי צפויים להיות המרוויחים הגדולים הפעם?

משחקי המונדיאל החלו אתמול ובמגוון ענפים במשק נערכו לחגיגה צרכנית שהאירוע מביא עמו. החל מפיצריות, דרך יבואני אלכוהול ושירותי סטרימינג - המונדיאל אולי יתקיים בקטאר אבל ישפיע על הרווחים של חברות רבות ברחבי העולם, וכן, גם בישראל.

כבר במונדיאל הקודם, שנערך ב-2018 ברוסיה, עלתה הדרישה הצרכנית לצפייה באירוע העולמי מרחוק, כאשר לעומת 3 מיליון צופים ששהו באצטדיון בזמן המשחקים, הגיעו הצפיות ביוטיוב ל-5 מיליארד.

בהתאם לכך, הענפים המושפעים ביותר מחגיגת המונדיאל הם אלו המאפשרים צפייה באירוע המתוקשר בבית, או בברים ומסעדות, כאשר מרבית האוהדים מדווחים שהם צופים במשחקים בחברת בני משפחה, חברים או עמיתים.

"בעוד שרוסיה נחשבה בשנת 2018 ליעד תיירותי ראוי, ואוהדים רבים עשו את המאמץ להגיע פיזית למשחקים, קטאר היא יעד נחשק אומנם אך עדיין מוגבל בפני הישראלים, כך שאנחנו מצפים שהפעם גם אוהדים שרופים יצפו במשחקים מהבית וישדרגו בתוך כך מסכים ומערכות שמע ביתיות", מציין אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר היבואנית של מספר מותגי חשמל בולטים בתחום.

מסך 98 אינצ' של tcl מדגם qled c737 להשיג ברשת מחסני חשמל. יח"צ,
טכנולוגיות חדשות וגדלי ענק: מסך 98 אינץ' של tcl מדגמי QLED, להשיג ברשת מחסני חשמל/יח"צ

נערכים לביקושי שיא

ארז וסנר, סמנכ"ל מכירות רשת מחסני חשמל, מתייחס גם הוא להערכות הרשת למונדיאל: "אם במהלך חגי הקניות של נובמבר נמכרים בממוצע ברשת מחסני חשמל כ- 15,000 מסכי טלוויזיה, אזי השנה בשל הקרבה למונדיאל, נערכים ברשת למכירת מספר שיא של כ- 25,000 יחידות בחודש אחד".

"הקרבה למונדיאל אף משפיעה גם על המכירות בקטגוריית הגרילים, המעשנות והטאבונים, שזוכה לביקושים גבוהים ב- 25% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מכיוון שהשנה אנו צופים גידול של כ- 50% במכירות בהשוואה לשנה שעברה, הקמנו צוות ייעודי לתקופה זו ונערכו עם צוותי הובלה והתקנה על מנת שלקוחות יוכלו לקבל את המוצר שרכשו עד 48 שעות ממועד הרכישה"

בעוד שאירועי מונדיאל קודמים התקיימו עד כה תמיד בעונת הקיץ, השנה, לראשונה, יחווה העולם מונדיאל במזג אוויר סתווי, ואפילו חורפי.

בסקר שנערך בבריטניה, 25% מהנשאלים אמרו שהם יעדיפו לצפות במשחקי המונדיאל מהבית בשל מזג האוויר, 14% מהם אמרו שהסיבה היא העלות הכספית ו- 58% מהאוהדים שמתכננים לצפות במשחקים בבית אמרו שהם בוחרים בכך - פשוט כי בבית נוח יותר..

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גבר צופה בכדורגל על גבי מסך טלוויזיה ענק. ShutterStock
מקרנים, מסכי ענק ומערכות שמע: נערכים לביקושי שיא לקראת המונדיאל/ShutterStock

קטגריות נוספות נהנות מהעיתוי

ההצטיידות למונדיאל ממש לא מסתיימת רק במסכים ומערכות בידור ביתיות, הרשתות מדווחות על עליה בביקוש של עשרות קטגוריות שונות ונוספות.

"בכל הקשור לצפיות ביתיות מאורגנות של משחקים, אנחנו מזהים היערכות מראש מצד הצרכנים ועליה בצריכת בירות בוטיק, יינות אשר נמצאים בעליה מתמדת בדרישה לגיוון, ג'ין שתופס את המקום של וודקה באירוח ביתי, ווויסקי סינגל מאלט שהיום חובה בכל בית", מרחיב שחם זגורי, סמנכ"ל השיווק בפאנקו.

"ההרגל לקיים בילוי ביתי החל בתקופת הקורונה, והביא להתמקצעות המטבח הביתי, ולייעול ניכר בשיטת ההזמנה במשלוחים. בשלנים חובבים למדו להוציא תחת ידם מנות ברמה של מסעדה - וברבע מן העלות, ואת חומרי הגלם למנה הם מקבלים במשלוח עד הבית מאתר שמכיר את הרגלי הקניה שלהם", מרחיב רון יהודה שטרית סמנכ"ל שיווק מושבניק המתמחה במשלוח פירות ירקות עד הבית.

"אם במשחקי מונדיאל המתקיימים בעונת הקיץ חווים מסעדות ופאבים עליה של קרוב ל-10% כיום מדברים מומחים על מספר חד ספרתי, שייתן בוסט למכירות ללא ספק - אך יתקשה להשתוות לאירועי המונדיאל הקודמים", הוא מוסיף.

חברים צופים במשחק כדורגל. ShutterStock
נערכים לצפיות משותפות בקטגוריות מזון ואלכוהול/ShutterStock

מלאי מוגבר ומערך שליחויות

אם יש דבר אחד שכלל הגורמים מסכימים עליו הוא שבעולם שלאחר הקורונה, גם אירועי המונדיאל - כמו ערבי חג או כל אירוע גדול אחר, מצריכים היערכות מיוחדת מבחינת מלאי מתאים, משלוחים, שירות לקוחות והגעה מהירה של המוצרים לבית הלקוח.

"לעיתים מדובר במתארחים שרוצים להביא מתנה לחבר המארח, לפעמים מדובר באוהדים שמזמינים מאיתנו פריטים עם דגל המדינה שהם אוהדים לקראת ערב של משחק גדול, אבל ברור לנו כנותני שירות שהפריט צריך להגיע לבית הלקוח מהר ושתזמון פה הוא הכל", מרחיב טל רז מבעלי רשת המתנות ג'נטלמן, הנערכת לעליה בביקוש בקטגוריות אלכוהול ואביזרים נלווים.

"בעולם שלאחר הקורונה הציפיה של לקוחות מרכישות און ליין עלתה באלפי מונים. עם העדפה לשירות משלוחים שמתחייב לזמן הגעה ומשלוח עד הבית, ואירועים כמו המונדיאל הופכים מבחינה זאת ל'מאני טיים'", מוסיף רז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully