וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על יוקר המחיה: מחסור במוצרי תנובה החל מיום שישי

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 14:43

הקרב בין ענקית המזון לרשת הקמעונאית הגדולה בישראל עולה שלב: תנובה העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים בקרוב ל-5%, שופרסל התנגדה והאספקה נעצרה. כרגע קיימים ברשת מלאים מההזמנה שסופקה אתמול, אך לקראת סופ"ש צפוי מחסור. מה יחסר ומהם התחליפים?

מוצרי חלב של תנובה. ShutterStock
מוצרי החלב שלא בפיקוח מתייקרים בקרוב ל-5%/ShutterStock

תנובה מחזיקה בפורטפוליו מרשים של מוצרים פופולריים ואהובים על ידי הצרכן הישראלי. יחד עם זאת, 313 מוצרי החברה, שנמצאים מחוץ לפיקוח, ישווקו החל מהיום במחירים גבוהים (ממוצע ההתייקרות הוא 4.7%), מה שמעורר תרעומת לא רק בקרב הצרכנים, שישלמו את ההפרש או יעברו לצרוך תחליפים, אלא גם בקרב הקמעונאים.

מי שמובילה את המאבק, בדומה לזה שהנהיגה נגד מוצרי יונליוור, היא קבוצת שופרסל, הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל.

מאבק מול ספק כה משמעותי גורם לגורמים רבים בענף להתפתל בתשובותיהם, אך למרות זאת גורמים מצד רשת שופרסל מאשרים כי לעת עתה לא אושר המחירון החדש של תנובה וכי הם מקבלים מהחברה רק את המוצרים בפיקוח ואת המוצרים שעליהם לא נגזרה עליית המחיר. עוד הם מדווחים כי מדפי המוצרים של תנובה מלאים בשעה זו כיוון שהאספקה האחרונה הייתה אתמול וכי החוסרים צפויים להתחיל ביום שישי הקרוב.

מרכז לוגיסטי שופרסל. רובי קסטרו, ראובן קסטרו
מרכז לוגיסטי שופרסל. המלאי מתנובה חודש רק אתמול, לפי המחירון הישן אך מיום שישי צפויים חוסרים במוצרי החברה/ראובן קסטרו, רובי קסטרו

לא צופים נטישה של לקוחות, אלא מעבר למותגים חליפיים

בנוסף, הודיע אתמול ספק אחר (מחלבות רמת הגולן) על תהליך של פשיטת רגל לאחר שנתיים של קשיים, מה שיגביל את היצע המוצרים החליפיים ויעודד ייצור מוגבר של מוצרי המותג הפרטי וכן את החיפוש אחר ספקים נוספים שיידעו לתת מענה למוצרים חליפיים.

בינתיים, על מדפי התחליפים מצאנו למשל: גבינה צהובה מפולין במחיר זול משמעותית בהשוואה לעמק של תנובה: 200 גרם ב- 6.90 ו-2 חבילות ב-12 שקל, יוגורט יווני טבעי או בטעמים, שמנת בוטיק ובייבי מוצרלה במחירים הזולים בכ- 18-20% בהשוואה למוצרים של תנובה.

נראה כי הרשת סומכת על הצרכן הנבון ועל כוחו להשפיע, ועל פי הנראה, אינה צופה נטישה של לקוחות בשל החוסרים אלא דווקא מכירה מוגברת של מוצרים חליפיים, הן של שטראוס, של גד, של ספקי בוטיק אחרים ושל המותג הפרטי, שהוא ללא ספק קלף מיקוח המאפשר לרשתות הגדולות להתמודד מול היצרנים.

זאת ועוד: בשונה מיונילבר למשל, שכוחם לייצר מוצרים עם תוקף ארוך ולאחסנם לתקופה ממושכת עד יירגע זעם, תנובה, בשל התוקף הקצר של המוצרים על המדף, תיאלץ ככל הניראה לבצע הפחתה בייצור על מנת למזער את הנזק הכללי הצפוי לה, מה שעשוי להוביל למחסורים או עיכובים באספקה לרשתות - ניחוש שלנו, מי שייפגע ראשון יהיו אלו שלא אישרו את המחירון החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שופרסל נגד יוניליוור 2. ללא,
המאבק הקודם של שופרסל. בניגוד למוצרי יוניליוור, למי שמייצר מוצרי חלב אין אפשרות לאכסן את הסחורה עד לפיתרון המחלוקת/ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully