וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כרטיסים למונדיאל נמכרים בישראל בניגוד לתקנון פיפ"א?

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 8:13

הייסנס, נותנת חסות רשמית של המונדיאל, משווקת את כרטיסי הספונסר שלהם היא זכאית מתוקף מעמדה, דרך איסתא, שמשלימה חבילת תיירות באמצעות טיסות ומלון. האם נמצאה כאן דרך יצירתית לעקוף את תקנות פיפ"א? הייסנס: "התקנון עבר את כל האישורים הנדרשים"

כדור של מונדיאל 2022. Alexandre Schneider, GettyImages
הכדור שמשגע את אוהדי הכדורגל ברחבי העולם. רבים מהם יהיו מוכנים לעשות הכל כדי לחזות באחד המשחקים מהיציע/GettyImages, Alexandre Schneider

האם איסתא מוכרת כרטיסים למונדיאל בניגוד לתקנון של פיפ"א? איסתא מפרסמת באתר האינטנרט שלה מבצע חבילות טיסה ולינה למשחקי המונדיאל שנערכים בקטאר. בתקנון באתר איסתא נכתב כי כרטיסי הכניסה למשחקים הם בחינם ללקוחות הייסנס עם רכישת חבילת תיור מאיסתא ספורט.

עוד נכתב כי המבצע יחול על לקוחות הייסנס אשר רשומים במאגר הלקוחות של הייסנס או מורשי דיוור ע"י הייסנס או לקוחות בעלי מוצר הייסנס שיוכלו להוכיח בעלותם, ו/או עתידים לרכוש מוצרים מתוצרת הייסנס. הגדרה מאוד ערטילאית שיכולה לזכות כל אחד שנכנס לאתר החברה במעמד של "לקוח", גם אם לא רכש מאום.

לפי התקנון של פיפ"א, לספונסר של המונדיאל כמו הייסנס אסור למכור כרטיסים למשחקי המונדיאל אלא רק לחלק אותם - לספקים, לקוחות, פעילויות קידום מכירות, הגרלות ועוד.

זה המקום להסביר שחלק גדול מכרטיסי הספונסרים השונים (הכוונה אינה להייסנס) נמכרים על ידי מי שזכאים להם - ומדובר באלפי כרטיסים לכל משחק, על אף שפיפ"א (או אופ"א, במקרה של מפעלים אירופיים) אוסרת על כך במפורש.

בעבר הפיקוח על הנושא היה רופף ואיפשר לחברות שונות מתחום המזון והמשקאות, האשראי, הרכב, הגיימינג והלבשת הספורט לספסר בכרטיסים שקיבלו - עד שאלה הפכו למרכז רווח בקרב לא מעט מהזכיינים המקומיים שקיבלו כרטיסי ספונסר.

שחקני נבחרת גרמניה סותמים פיות, מונדיאל 2022. רויטרס
שחקני גרמניה באקט של מחאה (לא בגלל הכרטיסים) לפני משחק ההפסד מול יפן./רויטרס

ישראבלוף או תקנון לגיטימי?

בחזרה להייסנס-איסתא: מלשון התקנון של איסתא עולה כי גם מי שאינו לקוח של הייסנס אלא רק מי שמתכנן, תיאורטית, להיות לקוח - זכאי גם הוא לרכוש, סליחה "לקבל" כרטיסי כניסה למשחקים.

לא ברור מה תהיה עמדת פיפ"א בנושא, שכן ברור שרבים מהנרשמים עושים זאת ללא כל קשר לגורם המסחרי ומוצריו, אלא אך ורק בכדי לממש תנאי זכאות לקבלה או רכישה של כרטיסים מגורם תיירותי (במקרה הזה איסתא).

בהייסנס מסרו לוואלה: "על פי התקנון המפורסם באתר 'איסתא', לקוח הייסנס מוגדר כבעל מוצר הייסנס ו/או לקוח העתיד לרכוש מוצרי הייסנס. התקנון עבר את כל האישורים הנדרשים.

עוד הוסיפו בחברה: "בעוד ש'איסתא' מוכרת חבילות מונדיאל רשמיות, לצערנו ישנם אתרים רבים המספסרים בחבילות באופן בלתי חוקי הפוגע באוהדים וחלקם מתבררים כהונאות, אנו קוראים לציבור להישמר ולבדוק מי רשאי למכור חבילות אלו".

למרות דברי החברה, יש להבהיר כי איסתא אינה גורם שמוסמך למכור חבילות "רשמיות" אלא חברת תיירות שמוכרת טיסות ושירותי קרקע ולמעשה הדבר היחידי שמקשר אותה באופן רשמי למונדיאל בקטאר, הוא כרטיסי הכניסה למשחקים שקיבלה להפצה מהייסנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טקס פתיחת המונדיאל 20 בנובמבר 2022. רויטרס
טקס פתיחת המונדיאל בקטאר. ישראלים רבים מתכניים לטוס לאחד המשחקים בשלבי ההכרעה/רויטרס

הטענות כי איסתא מוכרת לא רק שירותי תיירות אלא גם גובה כסף עבור הכרטיסים למשחקים, עלו ממספר פניות שהגיעו לוואלה וטענו כי יש פערים בין המחירים למשחקים "גדולים" כלומר אטרקטיביים, לעומת משחקים שמעוררים עניין פחות בקרב חובבי הכדורגל, מה שמצביע, לכאורה, על כך שהכרטיסים נמכרים לפי היצע וביקוש, שהרי אין סיבה שטיסה ומלון יעלו יותר.

ומה אומרים באיסתא על הטענות? "החברה מתפעלת פעילות שיווקית של ספונסר רשמי של המונדיאל ויחד איתו מטפלת במספר משמעותי של לקוחות שיטוסו למונדיאל בקטאר. הכרטיסים נקנים על ידי איסתא ספורט ומשולבים בחבילות יחד עם מרכיבי התיירות - מלון וטיסה לקטאר.

המלונות בחבילות ברמה גבוהה של 4 ו-5 כוכבים, ומהטובים בקטאר. באופן טבעי לתקופת מונדיאל מחיריהם אכן גבוהים. מבדיקה פשוטה באתרי תיירות נפוצים, ניתן לראות שהם נמכרים באלפי דולרים ללילה. בעוד החברה לקחה על עצמה מחויבות משמעותית מראש, בסיכון גדול, היא מציעה אותם במחיר אטרקטיבי משניתן לקנות היום בשוק".

עוד מציינים באיסתא כי: "השינויים במחירי החבילות נובעים ממחירי המלונות והטיסות המשתנים לאורך המונדיאל ובהתאם לביקוש והיצע התלויים במשחקי הנבחרות השונים. לדוגמה, בזמן משחקי ארגנטינה מחירי המלונות קופצים באתרי ההזמנות. חברת איסתא ספורט הינה המשווקת היחידה בישראל אשר אינה מציעה כרטיסי יד שנייה למשחקים".

גורם מוביל בענף מסר לוואלה: "בניגוד לטענות של איסתא, מחירי הלינה לא משתנים, בעיקר כי ספקי התיירות והספונסרים סגרו אותם מראש, לפני כשנה ומעלה. המחיר אולי משתנה עבור מי שמזמינים דרך בוקינג או אתרים אחרים, אבל לא עבור סוכנויות הנסיעות. גם מחירי הטיסות לא באמת משתנים כשמדובר בגוף שרגיל לשנע נוסעים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully