וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה: כן מעלים מחירים. גורם בכיר: בינתיים ממשיכים למכור במחיר הישן

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 15:03

בעודה מונעת סחורה מרשת שופרסל, שסירבה לאמץ את ההתייקרויות במחירון החדש, ממשיכה תנובה להזרים סחורה לרשתות האחרות - לפי המחירון הקודם, כך לדברי בכיר בעולם הקמעונאות. תנובה מצידה נחושה להעלות את המחיר

מוצרי חלב של תנובה. ShutterStock
מוצרי תנובה. החברה לא גנזה את המחירון החדש, אבל לפי עדות הרשתות, ממשיכה להזרים להם סחורה לפי המחירון הישן לפי המחירון הישן/ShutterStock

שבוע חלף מאז שהעלאת המחירים של מוצרי תנובה נכנסה לתוקף, ומאז ששופרסל, שלא הסכימה לאשר את ההתייקרות, הורידה את מוצריה מהמדפים. עתה מתברר שלפחות זמנית ממשיכה תנובה להזרים את הסחורה לכל רשת שאינה שופרסל לפי המחירון הישן.

ל"וואלה" נודע שרשת "רמי לוי שיווק השיקמה" ו"יוחננוף" קונות מתנובה סחורה במחיר הישן, ובמקביל מנהלות איתה מו"מ על המחירון החדש. בניגוד לשופרסל, הרשתות האחרות לא הודיעו על החרמת תנובה, אלא שמרו על פרופיל נמוך ונתנו לשופרסל לנהל את המלחמה עבורן ועבור הצרכנים.

בכיר בשוק קמעונאות המזון אישר את הפרטים הוסיף: "תנובה לא יכולה לריב עם כולם בבת אחת. המוצרים שלה טריים ועם תוקף קצר ולכן היא לא יכולה להרשות לעצמה לזרוק סחורה או להפסיק למכור אותה. ברגע ששופרסל לא קונה ממנה סחורה, וגם ויקטורי, יוחננוף ורמי לוי יפסיקו לשווק אותה, היא עלולה לחטוף מכה קשה.

"בתנובה מחכים לראות אם שופרסל תחזיק מעמד ולכן מושכים בינתיים את המו"מ. אם היא תישבר, המחירים יעלו מייד. אם תפגין אורך נשימה ידחו את ההתייקרות למועד מאוחר יותר".

בינתיים בתנובה לא מאשרים את הפרטים ומציינים כי הם מחויבים למחיר החדש, הגבוה יותר.

.

ייצור חלב. ShutterStock
כרגע ממלאת שופרסל את המדפים במוצרים בפיקוח שכן מסופקים לה על ידי תנובה, סחורה שמתקבלת מיצרנים אחרים והמותג הפרטי/ShutterStock

בינתיים בחזית המאבק

בינתיים ברשת שופרסל, הקונים מרגיש את המחסור ב- 313 מכלל מוצרי תנובה שמחיריהם עלו בממוצע של 4.7%, ביניהם יוגורט של מולר ויופלה, כל סדרת אלטרנטיב, למעט משקה סויה וגבינה צהובה מכל הסוגים. המחסור מצטרף לזה של מוצרי טרה, שגם היא יקרה את מחירי מוצריה.

נכון לעכשיו מקבלת שופרסל מתנובה רק את המוצרים בפיקוח ומוצרים שמחירם לא השתנה, כמו קוטג' וחלב דל לקטוז. הרשת העבירה לקדמת המדפים תחליפים של חברות אחרות כמו שטראוס, גד, והמותג הפרטי, שמיוצר על ידי מחלבות הגולן, לה העניקה שופרסל הלוואה בכדי שתוסיף להתקיים עד למציאת רוכש. בשופרסל אומרים שמחסור עדיין לא אקוטי, למעט בגבינת "עמק" שלה אין חלופות ממותגות אחרות, מלבד במותג הפרטי של שופרסל, שמיובא מפולין במחיר זול בהרבה מזה של "עמק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully