וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צמה של עוצמה" יוצא לדרך: 14% ירידה בהיענות לתרומות שיער

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 12:52

מעמותת זיכרון מנחם משתפים כי השפעות הקורונה עדיין מורגשות וכי מספר תרומות השיער רשמה ירידה של 14% בשנה שעברה לעומת התרומה לפני המגפה. גם השנה, יוזמת העמותה עם מותג טיפוח השיער PANTENE קמפיין לאיסוף תרומות שיער שיאפשר לכל חולת סרטן בישראל לקבל פאה בחינם

אילוסטרציה. ShutterStock
אירוע ההתרמה השנתי יתקיים בשבוע הראשון של דצמבר, עמותת זכרון מנחם עם המותג פנטן/ShutterStock

"הצמה שלך היא העוצמה של אחרת"

בישראל מתגלים מידי שנה כ-26,000 מקרי סרטן חדשים. אחוז הנשים והנערות החולות בסרטן השד בישראל הוא מהגבוהים בעולם: אחת משבע נשים (7.5) ישראליות מתמודדת עם המחלה ואחת מההתמודדויות הראשוניות של נשים אלה היא עם נשירת ואובדן השיער כבר מהטיפול הכימותרפי הראשון.

למעשה, נגזר על הילדות, הנערות והנשים החולות בסרטן להתמודד מדי יום, לא רק עם המחלה עוצמה, אלא גם עם ההשלכות הפסיכולוגיות והרגשיות של ההתקרחות ואובדן הנשיות.

בזכרון מנחם מציינים כי העמותה מאמינה גדולה בנתינה של הישראלים. "היענות הנשים הישראליות היא יוצאת דופן גם בהשוואה למדינות אחרות בהן נערך הקמפיין", אמר יו"ר ומייסד העמותה, חיים ארנטל. "הרוב כבר יודעים - הצמה שלכם היא העוצמה של האחרת. זו שנותרת לה לצאת מהבית ולהרגיש היא עצמה ולא "חולה" או קרחת המושכת מבטים".

עבור מרבית הנשים, הנערות והילדות, 73% ליתר דיוק, אשר שומעות לראשונה את אבחנת הסרטן בגופן, יותר משהן חוששות לחייהן, יותר משהן מפחדות מהטיפולים, מהזריקות - דאגתן הראשונה היא לשיער.

"לא מדובר בשטחיות חלילה, או בהדחקה לשמע בשורות איוב", מספר ארנטל. "מדובר בדאגה אמתית של חולת סרטן שמפחדת קודם כל על אובדן העצמי שלה. עבור נשים וצעירות, באופן טבעי, האובדן הוא קשה ומשמעותי יותר. זו לא רק תופעת לוואי של טיפולים. מי שמאבדת את שערה, היא שונה, היא מסומנת, היא מסובבת את הראש של סביבתה. היא כבר לא היא, היא קרחת, ומי רוצה להרגיש כמו מחלה מהלכת לספוג את המבטים, הרחמים?".

זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער. הדס עזריאלי,
זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער: "מי רוצה להרגיש כמו מחלה מהלכת?"/הדס עזריאלי

לגזור ולתרום 5.12-8.12

"צמה של עוצמה", הנו שם מבצע ההתרמה השנתי שייערך בישראל על ידי מותג טיפוח השיער פנטן ובשיתוף עם עמותת זכרון מנחם הפועלת למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם.

גם השנה פועלות השותפות להעלאת המודעות לחשיבות תרומות השיער באורך 30 ס"מ לפחות וקוראות לבנות ובני ישראל, בני כל הגילאים, לתרום משיער ראשם למען פאות הניתנות חינם לחולות סרטן.

שבוע התרמה: השנה, לא הסתפקו באירוע התרמה אלא בקמפיין ושני אירועי התרמת שיער מרכזיים. בתאריך ה-5.12 בקניון איילון ובתאריך ה-7.12 בקניון עזריאלי בירושלים (מלחה).

כמו כן, יעמדו לרשותכם 465 מספרות ברחבי הארץ כולה הפועלים בשיתוף עם עמותת זכרון מנחם ויספרו אתכם בחינם!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זכרון מנחם והמותג פנטן יוצאים בקמפיין לתרומות שיער. הדס עזריאלי,
"הצמה שלך היא העוצמה של אחרת", עמותת זיכרון מנחם לקראת שבוע התרמת שיער/הדס עזריאלי

המבצע במספרים

יש להדגיש כי היענות הנשים הישראליות היא יוצאת דופן גם בהשוואה למדינות אחרות בהן נערך הקמפיין, כמו ארה"ב או ניו זילנד. מאז החל שיתוף הפעולה לפני 11 שנים עלתה כמות תרומות השיער במאות אחוזים, עלייה אשר אפשרה בשנה החולפת לראשונה להעניק פאת שיער טבעי לכל אישה המתמודדת עם מחלת הסרטן, בכל גיל וללא תמורה.

כאמור הודות להעלאת המודעות, גדלה כמות תרומות השיער פי 6. 465 מספרות השתתפו במבצע, 71 מוסדות חינוך (תיכונים/ מכללות ואוניברסיטאיות) קיימו אירועי התרמת שיער בשנה האחרונות; כ-5,200 תרומות שיער נאספו באירועים אלו; 811 בנות מצווה תרמו בשנה האחרונה ו-278 ילדים בני 3 שהסתפרו בפעם הראשונה (חלאקה); 87 היה גילה של התורמת המבוגרת ביותר עד כה.

פאת שיער מורכבת בממוצע מכ-7 תרומות שיער של 30 סנטימטרים לפחות ובעבור פאות שיער ארוכות (המבוקשות בקרב הצעירות) דרושות תרומות באורכים של 40 ואף 50 סנטימטרים. את השיער הבריא ממיינים לפי צבע, סוג שיער ואורך. שימו לב, קיימת חשיבות רבה לאיכות ובריאות השיער הנתרם.

"לאלפי חולות אובדן השיער קשה לא פחות מההתמודדות עם הסרטן. הפאה מעניקה לנשים האלו אומץ וכוח להתמודדות במאבק על חייהן. זו לא רק סיסמא- הצמה שלך היא העוצמה שלה", ציין חיים ארנטל יו"ר זכרון מנחם וחתן פרס ישראל.

"כבר למעלה מעשור שאנחנו מקיימים את מבצע "צמה של עוצמה" המוכיח פעם אחר פעם את טוב לבו של הציבור בישראל. הקמפיין מהווה עבורנו בפורקטר אנד גמבל מקור גדול לגאווה ונמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לעמוד לצידן של נשים ונערות המתמודדות עם מחלת הסרטן", אמר מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, אופיר גוטמן.

לתרומות שיער ולקבלת פאה ניתן לפנות לעמותת זכרון מנחם 02-6400800 ובאתר https://zichron.org/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully