וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג ההסתדרות על סגירת טכנולוגיית להבים: "הם פשוט שיקרו"

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 14:23

יו"ר מרחב הגליל מערבי בהסתדרות אשר שמואלי על ההחלטה של 'פראט אנד וויטני' לסגור את 'טכנולווגיית להבים': "הם פשוט שיקרו. הם לא השקיעו מספיק בכוונה תחילה כי ידעו שהם לא נשארים פה"

מפעל טכנולוגיית להבים תפן BTL. גיל אליהו, הארץ
מפעל טכנולגיית להבים. האם הבעלים האמ/הארץ, גיל אליהו

יו"ר המרחב גליל מערבי בהסתדרות אשר שמואלי התייחס בריאיון לרדיו צפון, 104.5, למצב חוסר הוודאות שבו נמצאים עובדי מפעל 'טכנולוגיית להבים'. האם מדובר במהלך שתוכנן מראש? שמואלי: "לפי מה שאנחנו מבינים כרגע זה נכון".

אז מה קרה?

"הם רימו. פשוט שיקרו. ובכל משא ומתן טענו שזה לא נראה שהם משקיעים מספיק. אבל הם לא השקיעו מספיק בכוונה תחילה כי ידעו שהם לא נשארים פה".

שמואלי על השאלה האם מדובר בקונספירציה: "כנראה שכן, כי גם כשקנו 50% מבעלות החברה של סטף ורטהיימר, ורכשו לפני 8 שנים את 50% הנוספים, דרשתי שיתחייבו להפעיל לפחות 10 שנים את החברה בארץ. עכשיו התברר שזו הייתה התוכנית מראש.

לפני שנתיים הם מכרו את הנכסים והמבנים והשטחים לחברת השקעות, ועכשיו נשאר להתפטר מהעובדים, לקחת את המכונות ולעבור לייצר בארצות הברית. זה מעשה הנבלה. זו החזירות".

יש לציין כי גורמים עמם שוחחנו הכחישו את הטענה באשר למכירת מבנים ושטחים וטענו שאלה מלכתחילה לא היו ברשות החברה.

לדבריו בפראט אנד וויטני רימו: "הם פשוט שיקרו. לכל אורך הדרך שאלנו אותם - זה לא נראה טוב. אתם לא משקיעים מספיק, וחברה שלא מתחדשת, לא תישאר על המדף. היא צריכה להתחרות. אבל הם לא השקיעו בכוונה תחילה כי ידעו שהם לא נשארים פה. הם ידעו שהם פשוט רוצים לקחת את הקווים ורק להם תהיה האפשרות לייצר את הלהבים האלו למטוסי הסילון".

לקרוא ולא להאמין מה חושב נשיא התאחדות התעשיינים על הסגירה? https://finance.walla.co.il/item/3544325

האם משרד הביטחון יציל את המפעל בצפון?
https://finance.walla.co.il/item/3544209

מטוסי התקיפה של חיל האוויר חמקן אף 15 אף 16. ראובן קסטרו
מטוסי הקרב של צה"ל. מרביתם מצוידים במנועים של החברה האמריקנית שתפטר כ-900 עובדים/ראובן קסטרו

שמואלי אף העריך כי הם לא רצו שיהיו להם מתחרים: "גם למתחרים שלהם, שאנחנו מייצרים עבורם להבים בישראל, כבר הודיעו שב-24'-25' כבר לא ייצרו עבורם. ויש עוד הזמנות אבל הם לא לוקחים אותן.

אנחנו נילחם. ביחד עם רונן מרלי וראשי הרשויות בצפון. הדבר היחיד שאנחנו רואים כאפשרי הוא שהכרזנו סכסוך עבודה. יש לנו שנה שבה הם לא יכולים לסגור את המפעל, כי חייבים לעמוד בהתחייבויות של ההזמנות שנתנו למתחרים, אחרת ישלמו קנסות".

לדבריו בשנה הזאת הם עשויים להשבית את המפעל: "קיבלתי אור ירוק מיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד". במקביל ימתינו שיתמנה שר ביטחון חדש ושר כלכלה חדש, כדי שיוכלו להפעיל אותם.

"אם שר הביטחון יפנה לשר ההגנה האמריקאי ויאמר לו - החברה בישראל חשובה לי. אני הקניין העיקרי של פראט אנד וויטני, אני קונה את כל המטוסים. ואם תסגור את החברה אני פונה למתחרים - הם יורידו מהר מאוד את הרגל מהגז".

שמואלי הבהיר כי המפעל חייב לעבוד בכל 2023, ואי אפשר לעצור אותו: "מצד אחד אנשים בלחץ נפשי כבד, ומצד שני יש לנו שנה לנהל את העניין. אפילו ראש הממשלה צריך להיכנס לתמונה ולהגיד להם שהם לא יכולים לסגור מפעל בטחוני ממדרגה ראשונה שהקמנו בגלל האמברגו שהיה לנו מהצרפתים ב-67'".

האם אנחנו לא עומדים בפני גל של פיטורים בגלל הצמצום, השווקים והאינפלציה?

"אני עדיין לא רואה את הצמצום במפעלים בצפון. יש פה אינטרסים של תחרות של חברה חזירה, של חברה ליברלית שלא רואה אנשים ולא בני אדם ולא 900 בעלי משפחות. מעניין אותה הדולר. אלו החברות האמריקאיות שקונות חברות ישראליות, מחסלות אותן ומעבירות את הייצור למדינות עולם שלישי".

בסיום השיחה, הביע שמואלי את צערו מהעובדה שאין חוק במדינה שמונע מאותן בעלי חברות למכור מפעלים כאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully