וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על הייטק, והפעם: בינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 11:38

לכבוד שמונת הנרות של חנוכה, החלטנו להגיש לכם שמונה מושגי יסוד שקשורים להייטק, גם כדי שתישמעו מבינים יותר בכל פעם שמדברים על הענף שמשגע את הישראלים וגם כי זה פחות משמין מסופגניות, והפעם: מה היא בינה מלאכותית?

כשהטכנולוגיה ניזונה מדאטה, המשתמש הוא שפן נסיונות. Pexels.com
המוח האנושי מול המוח "המלאכותי". למרות שהראשון המציא את השני, דווקא השני יעיל יותר בלא מעט מובנים/Pexels.com

מה היא בינה מלאכותית (AI)? בינה מלאכותית זו הדמיה או חיקוי של פעולה אנושית על ידי מכונות ומערכות מחשב, שיכולות לבצע משימות ולשפר את היכולות של עצמן על סמך המידע שהן מקבלות.

באופן כללי, מערכות של בינה מלאכותית פועלות על ידי קבלת כמות נתונים גדולה, עיבוד הנתונים ומציאת מגמות בנתונים. טכנולוגיית הבינה המלאכותית מבצעת אוטומציה לתהליכים ומשימות שפעם דרשו הרבה כוח אנושי, ויכולה להבין נתונים בקנה מידה שאף אדם לא יכול היה לעבד, מה שהופך אותה לכל כך שימושית בחיים של כולנו.

רוצים לדעת מה זה spac?
https://finance.walla.co.il/item/3547578

כולנו משתמשים בבינה מלאכותית

ולם שמעו על מכוניות אוטונומיות שמסיעות את עצמן. אך בינה מלאכותית לא נמצאת רק שם, כל אחד מאיתנו שמחזיק טלפון חכם בכיס, רואה טלוויזיה ועושה קניות אונליין נהנה מבינה מלאכותית. עוזרים אישיים כמו Siri ו-Alexa, שירותי ניווט לווייניים (GPS) ומנוע החיפוש של גוגל כולם משתמשים בטכנולוגיה של בינה מלאכותית כדי לספק לנו מוצרים חכמים ומדויקים.

דוגמא נפוצה לשימוש בבינה מלאכותית היא צ'טבוט, שניזון מנתונים כגון דוגמאות של טקסט ושיחות קודמות שעוזרים לו להבין את בעיות הלקוחות שפונים אליו ולספק תשובות יעילות יותר. דוגמא נוספת היא מנועי המלצות באתרי קניות אונליין, שיכולים לספק המלצות אוטומטיות למוצרים מסוימים בהתבסס על הרגלי קנייה של המשתמשים.

ב-2021 חברת OpenAI השיקה לקהל הרחב 2 מוצרים של בינה מלאכותית, DALL-E2 תוכנה שעושה שימוש בטכנולוגיות text-to-image) ומסוגלת לייצר תמונות על בסיס טקסט, ו- ChatGPT, תוכנה שמאפשרת לכל אחד לנהל צ'אט אישי עם בינה מלאכותית. הפופולריות של שני המוצרים הללו הביאה לכך שבינה מלאכותית הפכה לנושא שיחה עבור רבים, ולא רק שמורה לקבוצה מצומצמת של מדענים ואנשי מחשבים. כמו כן החשיפה של טכנולוגיית הבינה המלאכותית בצורה כזו בציבור העלתה שאלות חשובות בנוגע לאתיקה של המודלים האלו בפרט ושל בינה מלאכותית בכלל.

לאן התחום מתקדם?
באופן מסורתי פיתוח ובנייה של בינה מלאכותית נעשתה על ידי מדעני נתונים כמעט באופן בלעדי. היום ישנם כלים חדשים אשר מאפשרים גם למהנדסים ומפתחי תוכנה עם רקע במתמטיקה ואלגוריתמים לקחת חלק בפיתוח של בינה מלאכותית. אלה חדשות טובות, כיוון שבאמצעות כלים אלה סוגים שונים של בעלי מקצוע יכולים לאמץ בינה מלאכותית ולהנות משיפור וייעול ביצועים.

תחום הבינה המלאכותית עדיין לא מימש את הפוטנציאל החבוי בו וטרם הגיע לשיא היכולת. סקר שערכנו בcnvrg.io מצביע על כך ששנת 2023 תביא עימה גדילה בהיקף ההשקעות בבינה מלאכותית, חרף המצב הקשה במשק.

בינה מלאכותית - חבר או אויב?. Unsplash
בינה מלאכותית. לא מה שעולה בראש מסרטי מדע בדיוני, אלא דווקא כמה אפיזודות שמוכרות לנו מחיי היום יום/Unsplash

בינה מלאכותית בחברת cnvrg.io

cnvrg.io, חברת בת של אינטל, פיתחה מערכת הפעלה למערכות של בינה מלאכותית עבור מפתחים ומדעני נתונים. מדובר במערכת המסייעת לפתח ולנהל מודלים של בינה מלאכותית במהירות, ביעילות ועם תשתית טכנולוגית המותאמת לצרכים של כל אחד.

החברה עובדת עם ארגונים שונים שרוצים לפתח פתרונות בינה מלאכותית לצרכים שונים. כיום, מדעני נתונים שעוסקים בפיתוח מודלים של בינה מלאכותית נדרשים להקדיש את רוב זמנם בטיפול ופיתוח התשתית הבסיסית, וכאן cnvrg.io נכנסת לתמונה. הפלטפורמה שפיתחו אחראית על ההיבטים הטכניים והתפעולים הללו - מה שחוסך כסף וזמן בתהליכי הפיתוח.

נכת"ב ע"י מומחי בינה מלאכותית בחברת cnvrg.io.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully