וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על הייטק, והפעם: סיומת "טק"

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 14:40

לכבוד שמונת הנרות של חנוכה, החלטנו להגיש לכם שמונה מושגי יסוד שקשורים להייטק, גם כדי שתישמעו מבינים יותר בכל פעם שמדברים על הענף שמשגע את הישראלים וגם כי זה פחות משמין מסופגניות, והפעם: מילים עם סיומת "טק"

אילוסטרציה של מועדון. shutterstock, ShutterStock
דיסקוטק, "הטק" שעליו נוותר בהסבר הבא. את כל היתר ננסה לבאר/ShutterStock, shutterstock

פינטק
אסא דרורי, ראש תחום הייעוץ בחברת Okoora: "'פינטק' (Fintech) הוא כינוי לתחום הטכנולוגיה העילית שעוסק בניהול כספים ופעולות פיננסיות. מגזר זה נחשב כיום למגזר השני בהיקפי ההשקעות בו בעולם ההייטק, אחרי הסייבר. כאשר ב-2021, השקיעו בו קרנות הון סיכון בעולם סכום שיא של 134 מיליארד דולר. מבין השמות הגדולים בתעשייה המקומית ניתן למצוא את Rapyd, Tipalti, Lemonade, Payoneer ו-e-toro"

Okooraמציעה פתרון אוטומטי לניהול המטבע, המשלב ניהול שוטף של התזרים המטבעי (הכולל המרות מטבע והעברות כספים), תוך חיבור למערכת הכספים של החברה, לצד ניהול פשוט של מדיניות גידור ופעולות גידור מטבע - הלוקחות בחשבון את מצב השוק בכל זמן נתון.

אגרוטק
דני גוזמן, VP Marketing בחברת Taranis: "אוכלוסיית העולם צפויה לגדול לכ-10 מיליארד איש בשנת 2050, כלומר עוד כ- 2 מיליארד פיות שיש להאכיל לעומת היום והשטחים החקלאים עליהם ניתן לגדל מזון צפויים להצטמצם בכ-20% לכל נפש. אגרוטק (או AgTech באנגלית), השילוב בין חקלאות וטכנולוגיה מתקדמת, היא אחת הדרכים המרכזיות להתמודד עם אתגרי העתיד.

אגרוטק הינו אחד מהתחומים הדינמיים ביותר בשנים האחרונות ובעל פוטנציאל לשנות את הדרך בה האדם מייצר וצורך מזון. אפשר להעריך בזהירות שפתרונות מעבדה שכיום נראים לנו מדע בדיוני יהפכו להיות חלק סטנדרטי בדרך שבה אנו צורכים מזון".

חברת טראניס (Taranis) פועלת בתחום החקלאות המדייקת, ופיתחה טכנולוגיה שמשלבת צילום מלוויינים, רחפנים ומטוסים קלים ובאמצעות בינה מלאכותית מצליחה לסרוק שטחי ענק של שדות חקלאיים, לאתר בעיות נקודתיות - וכך לטייב את היבול, להימנע מדישון יתר ולצמצם את בזבוז התוצרת החקלאית.

פרופטק
איתי אורן, מנכ"ל ומייסד Visitt: "פרופטק זה שם מקוצר לביטוי Property Technology, שמאחד בתוכו את כלל החידושים הטכנולוגיים בעולם הנדל"ן. המטרה העיקרית של טכנולוגיית הפרופטק היא לפתור כשלים בשוק הנדל"ן ולייעל את תחום העסקאות, ונראה כי תחום זה מתפתח לאחרונה. "
הסטארט-אפ Visitt עוסק בתחום הפרופטק וייצר פלטפורמה טכנולוגית מהמתקדמות בעולם לניהול ותפעול נדל"ן, המחברת בזמן אמת בין כל הגורמים בנכס - דיירים, אנשי התפעול, מנהלים ומערכות בניין.

אד-טק
אסף שמלי, מנכ"ל ומייסד בראוזי: "טכנולוגיית פרסום, מתארת את הכלים והתוכנה בהם משתמשים מפרסמים במטרה להגיע לקהלים, לספק ולמדוד קמפיינים פרסומיים דיגיטליים. ככל שהרכש והמכירה של מודעות דיגיטליות הפכו מורכבים יותר, כך עולמות האד-טק השתכללו והתפתחו במטרה לייעל את התהליך. באמצעות טכנולוגיה זו, מפרסמים ובעלי אתרים יכולים לנהל קמפיינים משולבים ביעילות רבה ולנצל את התקציב בצורה הטובה ביותר אשר ממקסמת את ההשקעה. כמו כן, המפרסמים ובעלי האתרים יכולים כעת לתכנן אסטרטגיה ולבצע אופטימזציה של הפרסומות".

חברת הסטארט-אפ הישראלית Browsi פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית המייעלת את הנדל"ן הדיגיטלי של מפרסמים ומציעה ללקוחותיה פתרון שלם עבור כל סוגי הפרסומים באתרי האינטרנט השונים. בראוזי מציעה פתרון All-in-One ליצירת מונטיזציה של פרסום דיגיטלי מותאם אישית.

פוד-טק
תחום הפוד-טק עוסק בטכנולוגיות מזון לכל אורך שרשרת הערך והאספקה של מזון ושתיה, כולל יעילות גידולים חקלאיים, שמירה על טריות המזון, עיבודו, ייצורו ורכיבי טעם וריח.
ברוך דאך, מייסד וCTO בחברת SIMPLIIGOOD: "אחד האתגרים העיקריים עם מקורות המזון החדשים הוא ממשק המשתמש שלהם: עלינו לפתח דרכים חדשות לצריכה עריבה לחייך ושילוב במתכונים מסורתיים כדי להגדיל את המודעות והביקוש מצד הצרכנים, שבתורם ייתמכו בהגדלת התפוקות ויכולות הייצור שיאפשרו התייעלות, הוזלת מחירים והנגשה."

אקלים-טק
תחת תחום האקלים טק נכנסים מגוון רחוב של רעיונות חדשניים, שלכולם מטרה אחת - להתמודד עם הנזקים שבני האדם גורמים לכדור הארץ ולהבטיח שלא יתרחש אסון אקלימי. זה כולל חברות שיש להן פתרון בתחום המזון, החקלאות, האנרגיה, התחבורה ועוד, שעומדות באחד משני קריטריונים: הטכנולוגיה שלהן גורמת להפחתה של פליטת גזי חממה או מסייעת לאנושות להתמודד טוב יותר עם משבר האקלים.

ערן טל, מנכ"ל חברה האנרגיה הסולארית וולטה סולאר: "כמעט 700 סטארט-אפים בתחום האקלים פועלים כיום בישראל, כאשר אחת מכל שבע חברות חדשות שהוקמו ב-2021 היא בתחום. המעבר לייצור אנרגיה מהשמש, כמו גם פיתוחים בתחום אגירת פחמן דו חמצני, צמצום גידולי הבקר המזהמים ועוד אינספור תחומים מקדמים את המטרה הסופית - צמצום שינויים אקלימיים. בעזרת הטכנולוגיות המתקדמות פועלים יזמים, מדענים וכלכלנים כדי להביא לעולם את הפיתוחים שימנעו את משבר האקלים".

מד-טק
שילוב של טכנולוגיה ורפואה הביא לעולם אינספור פריצות דרך בתחום הפארמה והתרופות, המכשור הרפואי, טיפולים חדשניים ואפילו ניהול כוח אדם רפואי. שילוב טכנולוגיה ברפואה קיים כבר עשרות שנים ותרם להארכת הגיל הממוצע והצלת חיים רבים, החל מהריונות ועד חולים במחלות סופניות.

בעשור האחרון חלה התקדמות משמעותית בשילוב הבינה המלאכותית (AI) לתוך הרפואה ושילוב של יכולות טכנולוגיות מתקדמות בתהליכים רפואיים ותרופות. החל מחברות פורצות דרך בתחם התרופות לסרטן ושימוש במחשב לניתוח ממצאים רפואיים ועד פלטפורמות לניהול מעקב אחר נטילת תרופות ובינה מלאכותית שתחליף את הרוקח, תחום הרפואה מוביל בטכנולוגיות מהפכניות.

רוצים לדעת עוד גם על בינה מלאכותית?
https://finance.walla.co.il/item/3547575

איתן קייט, מנכ"ל מרכז החדשנות Road2 המתמחה בין היתר בשילוב AI בתחום המד-טק ומנהל משותף בקרן השקעות: "בתחום הרפואה, בתקופה שבה מערכות הרפואה הציבוריות וקופות חולים קורסות תחת הנטל, נוצר תיאבון עצום לפתרונות טכנולוגיים על מנת לשפר את איכות המוצר תוך הוזלת עלויות. מדינת ישראל מובילה את העולם בטכנולוגיות מהפכניות ולכן זוכה להשקעות זרות בסכומי ענק מצד משקיעים זרים. פריצות הדרך החדשניות בתחום הבריאות מונעות סבל גדול בקרב חולים, מייעלות תהליכים רפואיים והופכות את הטיפול לזול ונוח יותר הן לרופא והן למטופל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully