וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתם לדעת על הייטק, והפעם: מה זה קריפטו?

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 8:52

לכבוד שמונת הנרות של חנוכה, החלטנו להגיש לכם שמונה מושגי יסוד שקשורים להייטק, גם כדי שתישמעו מבינים יותר בכל פעם שמדברים על הענף שמשגע את הישראלים וגם כי זה פחות משמין מסופגניות, והפעם: מה זה קריפטו?

ביטקוין. Lightrocket, GettyImages
פעם לא הבינו מה זה אינטרנט. האם חוסר ההבנה מנעה מאיתנו להינות מהמרשתת?/GettyImages, Lightrocket

מה זה קריפטו, ולמה דווקא עכשיו כדאי לנו ללמוד על זה?

מישהו ניסה להסביר לכם לאחרונה מה זה בלוקצ'יין או קריפטו או ביטקוין ולמה זה חשוב, וזה נשמע הזוי, מורכב, מוזר ולא שימושי?

זה מובן לחלוטין. לראייה, צפיתם פעם בווידאו משנות ה-95 של ביל גייטס מנסה להסביר לדייויד לטרמן מה זה האינטרנט ולמה זה חשוב? זה די מטורף, לראות את האיש שהמציא את המחשב האישי ועשה מהאינטרנט מיליארדים מתקשה להסביר למה צריך רשת תקשורת שמשדרת מידע, בעוד המראיין מאתגר אותו "שמעת על רדיו, או מגזינים או פאקס?".

היום זה כמובן נשמע מגוחך, אבל היו ימים שגם האינטרנט היה מושג הזוי ומפחיד ולא מובן ולא נחוץ לרוב האנושות. באותו אופן, בלוקצ'יין וקריפטו הם עדיין בתחילת דרכם- יש מעט מאוד אנשים שמבינים אותם באמת לעומק, והרבה שהטכנולוגיות האלה צריכות להוכיח. במילים אחרות - זה לגמרי לגיטימי להיות זהיר וספקן ביחס לקריפטו, כמו באשר לכל טכנולוגיה חדשה.

מצד שני, אם הייתי נותן לכם מכונת זמן עכשיו, ומאפשר לכם לחזור לשנות ה-80, ללמוד את האינטרנט לפני כולם ואפילו להשקיע כסף בחברות מעניינות, ולהיות מהראשונים שאימצו אותו- יש סיכוי שהייתם אומרים לא? בשביל הסיכוי (הדי גדול ומבוסס) שקריפטו יהיה חשוב במידה דומה, לעניות דעתי מי שלא מעמיק בקריפטו היום מפספס הזדמנות של פעם בחיים לנצל הזדמנויות, לצבור ידע וללמוד כישורים שכבר שווים הרבה, ויהיו שווים הרבה, הרבה יותר.

רוצים לדעת גם מה זה "יוניקורן"? https://finance.walla.co.il/item/3547572

ארנק ביטקוין. ShutterStock
המטבע הדיגיטלי ששיגע את העולם. לא מוכרחים להבין איך הוא מתנהל כדי להשתמש בו/ShutterStock

אז מה זה בעצם? ביטקוין, הקריפטו הראשון, הומצא ב-2009 בתגובה למשבר הכלכלי של 2008, שהיה הוכחה ניצחת שיותר מדי כוח בידיים של הבנקים והסתמכות מוגזמת על פיקוח ממשלתי גורמים לחוסר שקיפות ומאפשרים רמאות ורשלנות שעלתה לכולנו מיליארדים. באמצעות שימוש בטכנולוגיה שנקראת בלוקצ'יין, ביטקוין סיפק אלטרנטיבה חסרת תקדים והראה שניתן לייצר נכס שעובד כמו כסף, אבל לא דורש ממשלות או בנקים- הכל מוודא, מאובטח ומנוהל על ידי קוד אוטונומי, וחשוף לכל מי שמשתמש בו.

בעולם שבו לכולם כבר יש טלפון חכם, אבל לרוב האנושות עדיין אין חשבון בנק או, אפילו במדינות מפותחות, גישה לשירותים פיננסים מתקדמיים, הפוטנציאל שהמערכות האלו מציעות למערכת פיננסית פתוחה, בטוחה ונגישה יותר - עצום.

לבסיס הזה של פעילות פיננסית אוטונומית ש-Bitcoin בישר, את'יריאום הוסיף יכולת לבנות על הבלוקצ'יין אפליקציות והוביל לחזון אפילו גדול יותר, החזון של Web3. בעוד Web1 אפשר לשדר מידע להמונים, Web2 יצר דמוקרטיזציה בעולם התוכן ואפשר להמונים לשדר אחד לשני דרך פלטפורמות כמו יוטיוב, טוויטר, בלוגים וכו' - אבל עדיין שימר תלות בלתת לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק בעלות על המידע שאנחנו מעלים ומפיצים דרכם. Web3 המבוסס בלוקצ'יין וקריפטו עדיין בחיתוליו, אבל מאפשר לדמיין עולם שבו האינטרנט הוא באמת מבוזר, ומשתמשים כמותנו יכולים להעלות אליו מידע ולבצע עליו פעילויות פיננסיות או אחרות - בלי שום תלות או חוב לגופים מרכזיים כמו חברות ענק או ממשלות.

זו הבשורה האמיתית כאן - וזה מה שחברות רבות מנסות לאפשר דרך שיפור של הטכנולוגיה והפיכה שלה לבטוחה וקלה יותר לשימוש, בעוד רגולטורים מנסים לסייע דרך רגולציה מתאימה. המשתמשים מתחילים להצטרף, כפי שמעידים סקרים דוגמת זה שמצא שב-56 מדינות, בין 10% (ישראל וארה"ב) לחצי או שליש מהאוכלוסייה (במקומות כמו טורקיה, ארגנטינה, תאילנד והאמירויות) כבר משתמשים בקריפטו.

עדיין לא מבינים איך זה עובד ולמה זה שימושי? זה בסדר. בואו נהיה כנים שנייה - כמה מאיתנו אשכרה מבינים איך עובד האינטרנט, או אפילו טלפון קווי או חשמל? וכמה מאיתנו אי פעם אומרים "אני הולך להשתמש באינטרנט עכשיו"? מבלי להבין או "להשתמש" ישירות באינטרנט, כולנו היום נסמכים עליו לכל מה שאנחנו עושים. אתם חוזרים הביתה בסוף יום עמוס, מוציאים את הכלב, פותחים בירה או עושים תה ומתיישבים לראות טלוויזיה. אתם בוחרים סדרה חדשה ממיליארד האפשרויות בנטפליקס, וצוללים. דה פאקטו, אתם משתמשים באינטרנט. אבל החוויה שלכם היא של צפייה בטלוויזיה.

אותה מסקנה נכונה לגבי אחוז מאוד גדול משיחות הטלפון שלנו שנעשות בוואצאפ, או איך שאנחנו מנהלים את חשבון הבנק שלנו, וכו'. בסופו של דבר, כך גם תעבוד מהפיכת הקריפטו והבלוקצ'יין - לאורך זמן, היא תייעל ותשפר המון דברים שאנחנו עושים ביום יום. עוד 10-20 שנה, כולנו נשתמש בטכנולוגיות האלה בצורה כזו או אחרת, ולכולנו יש הזדמנות היום ללמוד אותן ולהפוך לחלוצים בתחום. על אף כל הטלטלות שהתחום עבר בשנה האחרונה (בדיוק כמו שעבר האינטרנט בימיו המוקדים, עיין ערך התפוצצות בועת הדוט קום), אני ממליץ לכולם להפנות אוזן קשבת לתחום, בזהירות, סקפטיות ואחריות הראויה. אל תפספסו הזדמנות להיות מהחלוצים (והמרוויחים) של האינטרנט החדש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נכתב על ידי חן ארד, מייסד שותף ו-COO בחברת Solidus Labs, המספקת פתרונות פיקוח וזיהוי מניפולציות במטבעות דיגיטליים.

סולידוס לאבס היא חברה אשר מספקת פתרונות פיקוח ומניעת פשיעה בעולמות הקריפטו, מטבעות דיגיטליים ו-Web3. הסטארט-אפ מספק טכנולוגיית AI מתקדמת לשיפור אמינות שוק הקריפטו ובכך מאפשרת כניסה של גופים פיננסיים ותיקים, שרבים מהם נמנעו עד כה מכניסה אליו בשל חשש למרמה ולמניפולציות - כלומר, השפעה פסולה על שערי המטבעות ועל מחזורי המסחר בהם. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא חלק ניכר מהבורסות וחברות הקריפטו הגדולות בעולם, מוסדות פיננסיים גדולים, פרוטוקולים מעולם ה-DeFi, וכן ממשלות, גורמי אכיפת חוק ורגולטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully