וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריה סיכמה שנה של הצלחות ואישרה תוכנית עבודה ל-2023

משה כהן

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 11:22

דירקטוריון חברת מוריה, בראשות היו"ר וראש העיר משה ליאון, סיכם את השנה ואישר את תוכנית העבודה ל-2023. זו השנה הרביעית ברציפות בה היקפי הפעילות חוצים את רף 2 מיליארד השקלים

כביש 60 ירושלים. שי שחר, דוברות הכנסת
מנהרה בכביש 60, ירושלים. חברת מוריה מסכמת שנה רביעית ברציפות של פעילות בהיקפים של יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה, לשדרוג התשתיות ולרווחת תושבי העיר/דוברות הכנסת, שי שחר

דירקטוריון חברת מוריה, בראשות יו"ר הדירקטוריון, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, סיכם את שנת 2022 ואישר את תוכנית העבודה לשנת 2023. מדובר בשנה הרביעית ברציפות בה היקפי הפעילות של חברת מוריה חוצים את רף השני מיליארד שקלים בשנה.

החברה תמשיך לנהל ולבצע בשנה הקרובה פרוייקטי תחבורה גדולים, הכוללים בין היתר את המשך הקמת מערך הרכבות הקלות בעיר, סלילת כבישים, פיתוח תשתיות, פיתוח אורבני והקמת מבני חינוך וציבור, כל אלו בהיקף כספי של כ-2.4 מיליארד שקלים.

זו השנה הרביעית ברציפות, בה מציגה חברת מוריה היקפי פעילות החוצים את רף שני מיליארד שקלים בשנה, ומשקפים ביצוע של מאות פרויקטים מוצלחים, הניכרים באופן בולט ברחבי ירושלים, לטובת שיפור איכות החיים של תושבי הבירה והבאים בשעריה. מוריה, פועלת בירושלים ובמטרופולין, משמשת כזרוע הביצוע המרכזית של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה בקידום פרויקטים רבים בתחום הרכבות, כניסות לעיר, חניונים ומסופים, נת"צים, פרויקטים אורבניים ובינוי.

מבין הפרויקטים המרכזיים שהסתיימו בשנת 2022: סיום תשעה מקטעים של הקו הירוק, המהווים 75% מסך כל התוואי, וכן התחלת ביצוע של מקטעים חדשים בקו הכחול, לצד השלמת חיבור כביש 16 לגבעת שאול ופתיחת המנהרה הצפונית בכביש 60 לתנועה. כמו כן, חברת מוריה גם מסרה במהלך השנה 90 כיתות לימוד וגן לטובת ילדי וילדות העיר במזרח ובמערב.

משה ליאון ראש העיר ירושלים. צילום - ראובן קפוצינסקי, אתר רשמי
יו"ר "מוריה" וראש העיר ירושלים, משה ליאון: "רמת החיים בירושלים תנסוק"/אתר רשמי, צילום - ראובן קפוצינסקי

בהיבט האורבני, בוצע שדרוג משמעותי לטריבונה בגבעת רם, שם גם התקיימו גמר אליפות אירופה באתלטיקה לנוער והמכביה ה-21. מעבר לכך, הוקמו פארקים חדשים כמו פארק סאקר, גני משחקים לילדים, שדרוגי רחובות ברחבי העיר ובניהם רחוב דוד המלך ההיסטורי והמרכזי ועוד.

הפרויקטים הגדולים והבולטים בתוכנית העבודה של חברת מוריה לשנת 2023: השלמת מרבית מקטעי הקו הירוק (אינפרא 1) כך שעד לסוף השנה יושלם כל תוואי הקו למעט מקטע אחד, הקו הירוק יכלול 41 תחנות המתפרסות על פני כ-20 קילומטרים - משכונת גילה ועד הר הצופים עם שלוחות למלחה ולגבעת שאול.

במקביל, החלו העבודות של מקטעי הקו הכחול הצפוי לכלול 53 תחנות המתפרסות על פני כ-31 קילומטרים - משכונת גילה, לאורך דרך חברון, מרכז העיר, הר חוצבים ועד לשכונת רמות. לצד אלו, המשך העבודה על פרויקט הקמת חניוני "חנה וסע" בסמיכות לקווי הרכבת הקלה וביניהם: סיום חניון נחל צופים ליד גבעת המבתר וכן המשך עבודות בחניון חנה וסע ומסוף האוטובוסים 4/9 בצומת שכונת רמות וכן בצומת בייט ליד שכונת גבעת מרדכי.אצטדיון גבעת רם (צילום: סטודיו אביעד תבל) אצטדיון גבעת רם (צילום: סטודיו אביעד תבל).

במקביל, גם הארכת שני נתיבי תחבורה ציבורית חדשים לאורך כביש בגין וכן המשך ביצוע פרויקטים לפיתוח הכניסות לירושלים - פרויקט רובע הכניסה לעיר (חניון והפרדה מפלסית שז"ר) פרויקט ההפרדה המפלסית בגבעה הצרפתית ופרויקט הכפלת המנהרות בכביש 60.כאמור, תוכנית העבודה כוללת גם הקמת מבני חינוך ומבני ציבור חדשים במערב ובמזרח העיר.

חברת מוריה צפויה למסור במהלך שנת 2023 עשרות מבני חינוך חדשים ותוספת של כ- 100 כיתות לימוד חדשות, בבתי ספר, גני ילדים ומעונות יום. כמו כן, במסגרת תוכנית העבודה, יתבצעו גם עשרות פרויקטים אורבניים לרווחת תושבי העיר הכוללים שדרוגי פארקים נרחבים בשכונות שונות הכוללים בין היתר מתקני משחקים וספורט ואיזורי התכנסות, שדרוג ופיתוח רחובות, שצ"פים וגינות משחקים ברחבי העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גלעד בר אדון, מנכ"ל חברת מוריה. יחצ,
מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון/יחצ

ראש עיריית ירושלים ויו"ר חברת מוריה, משה ליאון ציין כי "אחרי שנה מלאת עשייה של החברה, עיריית ירושלים תקדם באמצעות 'מוריה' שורה של פרויקטים נוספים ורבים לרווחת התושבים ומבקרי העיר.

הבירה שלנו תמשיך בשדרוג רחב היקף ורמת החיים בה תמשיך ותנסוק משמעותית. גם במערך תשתיות מתקדם, בתחבורה נוחה ונגישה, במרחבים ציבוריים ומטופחים ובבניית מוסדות חינוך חדשים. אני מודה למנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, וכל עובדי החברה על העשייה הנחושה, הפורה והחשובה למען פיתוח העיר. עם הפנים קדימה לשפע של עשייה למען ירושלים גם בשנת 2023".

מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון הוסיף: "היקף הפעילות הגדול של מוריה ניכר ומורגש ברחבי העיר, ומשקף את אמון עיריית ירושלים ומשרדי התחבורה והאוצר. במקצועיות וביכולות החברה להוביל את הפרויקטים הרבים והמורכבים בתחומי הרכבות, תשתיות, פיתוח האורבני והבינוי. כל אלו יביאו לשיפור ושדרוג איכות חיי התושבים והמבקרים בעיר הבירה של מדינת ישראל. אני גאה בעשייה המאומצת של עובדי החברה הפועלים במסירות למען המטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully