וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי אש: הכירו את הבנק הדיגיטלי החדש

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 13:01

הבנק הדיגיטלי החדש "אש ישראל", קיבל בתחילת השבוע את אישור בנק ישראל. אמנם רק בעוד כשנה וחצי יוכלו ראשוני הלקוחות ליהנות משירותיו, אבל באש מבטיחים עליונות טכנולוגית ואפס עלויות בניהול החשבון ואולי הכל בכלל ניסוי, שאם יצליח בישראל יתפשט לכל העולם?

בנק אש מקבל את הרישיון מבנק ישראל. אורן טסלר,
בנק "אש" מקבל את רישיון ההפעלה שלו מנגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים/אורן טסלר

במשך 40 שנים לא הוקם בנק חדש בישראל, ובמהירות שיא, תוך שלוש שנים קיבלו שני בנקים דיגיטליים רישיון מהמדינה, השני מבניהם הוא בנק "אש ישראל", ובקיצור "אש", שפעילותו אושרה על ידי בנק ישראל בתחילת השבוע.

כמו זה שקדם לו "וואן זירו", שיצא לדרך ב- 2019, גם "אש" לא יפתח סניפים, אבל יזמיו, ביניהם ניר צוק, אלכס ליברנט, אלון שי, והיו"ר, שמואל האוזר, בטוחים שהם מביאים לשוק הבנקאות תהיה שונה משאר הבנקים ופורצת דרך.

לכאורה, לא ממש ברור למה צריך עוד בנק דיגיטלי, כשהבנקים המסורתיים מספקים את רוב השירותים ממילא בדיגיטל וסוגרים סניפים. באש טוענים שכל הבנקים ובהם וואן זירו, משתמשים בטכנולוגיה אמינה אך מיושנת שבנתה חברת טאטא ההודית לפני שנים, המצריכה העסקת מאות עובדים ועלויותיה גבוהות, בעוד הם מתבססים על טכנולוגיה חדשה, שנותנת שירותים בנקאיים ביעילות יוצאת דופן, בעלויות נמוכות ובכ"א קטן יחסית, כשאת החיסכון הנגזר, הם מתכוונים לגלגל ללקוח. ובמילים פשוטות: מה שעולה לכם יקר בבנקים אחרים - תקבלו אצלנו בגרושים, הצהרה שלא בטוח שאנשי אש יוכלו לעמוד בה.

קובי מלכין. דרור עינב,
קובי מלכין, המנכ"ל המיועד (לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל)/דרור עינב

אחרי האקזיט

מפתחי הטכנולוגיה המתוחכמת הם יובל אלוני ואלכס ליברנט, שכבר עשו אקזיטים מרשימים, אלוני ב"אינובי", וליברנט "שופינג קום" ו"דאבל ווריפיי". הם עבדו עליה כמה שנים ומימנו אותה מכיסם, ובמהלך השנים צירפו אליהם את צוק ומשקיעים נוספים. הם לוקחים בחשבון שההתבססות על דיגיטל בלבד, עלולה להבריח לקוחות מבוגרים יותר, שזקוקים לפקיד שיתן להם מענה אנושי. לקוחות בלי רקע פיננסי יוכלו להשתמש בקלות במערכת שנבנתה לצורך כך, בצורה פשוטה וידידותית למשתמש.

בעוד הבנקים גובים עמלות ווואן זירו 50 שקלים לדמי מנוי חודשיים, באש מצהירים שלא רק שלא ידרשו שקל מהלקוחות על ניהול החשבון, אלא ידעו לתת להם גם ריבית אטרקטיבית על הפיקדונות, בגלל שההוצאות שלהם אמורות להיות קטנות בהרבה מהבנקים האחרים בכל הפרמטרים. ברוח האימפקט רואים שם את הלקוח כ"שותף" ולכן לא משנה אם את ריקי מחדרה, או טייקון מהרצליה פיקוח, שכיר או עצמאי, אין תנאים מוקדמים לקבלה, שים משכורת ותצטרף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
וואן זירו 1 בנק דיגיטלי. ONE ZERO,
המתחרים מוואן-זירו. מצד אחד באש טוענים לעליונות טכנולוגית שתאפשר להם לא לגבות דמי ניהול חשבון. מצד שני, לוואן-זירו יש כבר עשרות אלפי לקוחות פעילים/ONE ZERO

בלי ניירות ערך

ב"אש" מאמצים את התפיסה המתקדמת, לפיה לבנקים צריכה להיות התמחות בתחומים מסוימים, כמו בארה"ב, ולכן הם לא מתכוונים לספק את כל השירותים הבנקאיים שעל המדף. הם מתכוונים להתמקד בעו"ש, פיקדונות, כרטיסי אשראי והלוואות, בלי להיכנס, למשל, לתחום ניירות הערך. ואם הזכרנו הלוואות, התנאים שיקבלו ה"שותפים" יהיו שווים - זה שלוקח 2,000 שקלים וזה שמבקש 100,000, כשהם מכוונים לפלח השוק של העסקים הקטנים והזעירים שחלק מהבנקים נוהגים "לקרוע" בריבית על ההלוואות.

תעבור עוד שנה וחצי עד שלקוחותיו הראשונים של אש יוכלו לפתוח בו חשבון בנק וכמו כל מיזם חדש, סביר להניח שגם לבנק הטכנולוגי הראשון, כמו לבנק הדיגיטלי הראשון יהיו חבלי לידה וייקח זמן עד שלקוחות ירגישו בטוחים מספיק כדי לעבור אליו. להבדיל מ"וואן זירו" שמתמקד בשוק הישראלי, ל"אש" יש שאיפות בינלאומיות. השוק הישראלי, מבחינתו, הוא מגרש אימונים לקראת קפיצה החוצה, לעולם הגדול ובמובן הזה, אנחנו נהיה שפני הניסוי הפיננסיים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully