וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היה המכשיר החשמלי הכי נמכר של 2022? לא תאמינו

עודכן לאחרונה: 8.1.2023 / 17:25

למרות המונדיאל שהתקיים במהלכה, לא הייתה זו קטגוריית המסכים שרשמה בשנת 2022 את העלייה הגבוהה ביותר ביחס לאשתקד. אז מה קנינו הכי הרבה, באיזה מוצר חלה הירידה המשמעותית ואיך זה קשור לקורונה? סיכמנו שנה עם מבט לזו שהחלה

מוצרי חשמל. ShutterStock
מגמת התרחבות של הרשתות בשנה האחרונה מעידה כי שוק החשמל בעלייה/ShutterStock

את שנת 2022, שפינתה את מקומה לשנה אזרחית חדשה לפני כשבוע, מסכמים הקמעונאים בימים אלו, לדף תובנות שייקחו איתם הלאה ויהווה בסיס לרשימת היעדים והמטרות ל-2023.

בחרנו להתמקד הפעם בשוק מוצרי החשמל, ויצאנו לבדוק מה היו המוצרים המבוקשים והנמכרים ביותר השנה, ולמה? אילו מוצרים הפכו לפחות פופולריים במהלכה, מה הצפי למכירות בשנה הקרובה ואילו מגמות צרכניות צפויות להתחזק.

לשם כך, פנינו לרשתות "מחסני חשמל" ו"עולם הקולנוע" ועוד מומחים מתחום מוצרי החשמל לבית והבאנו את המספרים והנתונים שהם מכירים מבפנים.

טיפים להוזלת חשבון החשמל - https://finance.walla.co.il/item/3549334

איש קונה טלוויזיה בחנות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה. ShutterStock
קטגוריית המסכים, על אף אירועי המונדיאל שהתקיימו השנה, אינה תפסה את המקום הראשון במכירות בשנת 2022/ShutterStock

חורף 2023 צפוי להיות חם וביתי

רשת "מחסני חשמל", קמעונאית החשמל מהגדולות בישראל, המפעילה כ-70 סניפים ברחבי הארץ ואתר סחר, מסכמת את המכירות מהצד שלה לשנת 2022:

קטגוריות המוצרים הנמכרות ביותר מבחינת כמותית: שואבי אבק אלחוטיים, נינג'ה גריל, מסכים גדולים, מיקסרים, מכונות כביסה ומקררי 4 דלתות.

המוצר הנמכר ביותר ברשת: במקום הראשון, המוצר (כדגם בודד) שנמכר הכי הרבה השנה היה נינג'ה גריל דגם 553, שהחליף את ההליכון המתקפל שעמד בראש הרשימה בשנת 2021. במקום השני במכירות הגיעה מכונת הכביסה של אלקטרה דגם 7100 ובמקום השלישי, קורקינט של שיאומי דגם SCOOTER 1s ואת המקום הרביעי תפסו אוזניות אלחוטיות AirPods 2, של Apple.

הערים שמכרו הכי הרבה מוצרי חשמל: במקום הראשון נמצאת ראשון לציון שעקפה את תל אביב שירדה למקום השני. במקום השלישי בטבלת המכירות, בדומה לשנה שעברה, ממוקמת העיר ירושלים, ובמקום הרביעי הקריות שהחליפה את אשדוד.

חודש המכירות החזק ביותר: הודות למכירות החזקות בישראל ובעולם כולו, "חודש הקניות", הלא הוא חודש נובמבר, הוא החודש בו היקף המכירות היה הגבוה ביותר בשנה (בדומה גם לאשתקד).

מה מצפה ב-2023? במהלך 2023, צופים ברשת "מחסני חשמל", כי יתחזקו קטגוריות מוצר כמו קמינים לחימום במגוון סוגים וגדלים (מבוסס אבנים, אבני קריסטל או עצים) וכן מוצרים מעולמות הגיימינג והאודיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גריל חשמלי נינגה. באדיבות עולם הקולנוע,
גריל חשמלי נינג'ה, מסתמן ככוכב של 2022/באדיבות עולם הקולנוע

מפתיע ולא צפוי: המוצר הנמכר ביותר לשנת 2022

מבדיקה שהשלמנו, בנוסף לרשת "מחסני חשמל", מסרו נתונים זהים, רשתות נוספת מענף זה. וניראה כי המוצר הנמכר ביותר השנה, כמוצר חשמל קטן ובודד, הוא אכן הנינג'ה גריל שמחירו עומד על כ-2,000 שקל.

לדברי ליאור לוי סמנכ"ל הסחר של שריג אלקטריק, היבואנית הרשמית של מוצרי המותג נינג'ה לישראל: "מאז חדר לראשונה, בשנת 2016 לשוק הישראלי, זכה המותג נינג'ה להצלחה גדולה בקרב מובילי דעה, פודיז והקהל הרחב בכלל. המכשירים החכמים אך הפשוטים לשימוש השתלבו בצורה מושלמת בטרנד הבישול הביתי שהתעצם במהלך השנים האחרונות. גם שנת 2022 התאפיינה בצמיחה למכשירי נינג'ה, כשבין המכשירים הבולטים שהמשיכו לשבור שיאים נמצאים מכשירי הבישול, סירי טיגון באוויר חם וסירי הלחץ".

"בחוד החנית של הביקושים והמכירות השנה, עומד הנינג'ה גריל ששינה את פני המטבח, דגמי AG301, AG553 והדגם האחרון שהושק דגם AG653 כשלראשונה אובזר בפאנל תצוגה בעברית".

נינג'ה גריל מחיר pro max ag653 1990 שקל. שריג יבואן רשמי,
נינג'ה גריל, דגם pro max ag653 המחיר: 1,990 שקל/שריג יבואן רשמי

על הגריל

רשת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה "עולם הקולנוע", מחזקת גם היא את דברי המומחים בעניין המוצר הנמכר ביותר (שהפתיע גם אותנו, יש לציין) ומשתפת בתובנות, נתונים ומסקנות מובילות מסיכומה את שנת 2022 בשוק מוצרי החשמל:

המכירות בהשפעת המונדיאל: לאור המונדיאל שהתרחש השנה וסמיכותו לחודש נובמבר היה ניתן לצפות כי שוק המסכים יחווה את העלייה הגבוהה ביותר השנה, אך למרבה ההפתעה ניתן לראות כי דווקא קטגוריית הגרילים החשמליים היא זו שחוותה את התנופה החדה והמשמעותית ביותר.

הקטגוריה שהכי התחזקה השנה: כאמור, קטגוריית הגרילים החשמליים רשמה את עלייה משמעותית של 750% במכירות השנה, כלומר, פי 7.5 יותר מהשנה שקדמה לה (2021). התחזקות זו נובעת בעיקר מהתחזקות המותג הנינג'ה בישראל אשר נובעת בעיקר מירידת מחירי הנינג'ה לאור הכניסה של המותג ביבוא פרללי לארץ. אם השנה מחיר ממוצע של נינג'ה היה כ-850 שקל, שנה שעברה הוא עלה כ- 1,020 שקל", משתף דניאל בר שדה, סמנכ"ל השיווק של רשת מוצרי החשמל והאלקטרוניקה 'עולם הקולנוע'" .

האם המגמה של הבישול הביתי, החיסכון בזמן ואלמנט הניקיון המופחת ימשיכו איתנו גם לשנת 2023? ניראה שכן, וניראה כי הקורונה, שהגיחה לעולנו, חיזקה את היצירתיות שלנו במטבח, והביאה איתה פתרונות לבישול מהיר ואסתטי, גם הותירה אחריה השלכות צרכניות ארוכות טווח שיישארו איתנו עוד שנים קדימה.

הקטגוריה השנייה עם העלייה הגבוהה השנה: כאמור קטגוריית המסכים. שוק המסכים השנה מתחזק עם עלייה שנתית של 15% במכירות וזאת כאמור בעקבות המונדיאל שהתקיים השנה. אם מסתכלים קצת יותר לעומק בקטגוריה הזו אנו רואים כי בקרב המסכים הגדולים של 60" ומעלה ישנה עלייה של 18% שנתית במכירות בין השנים 2021 ל- 2022, לעומת המסכים הגדולים יותר, 70" ומעלה, העלייה גדולה אף יותר ומגיעה ל- 167% שנתי.

מכונת כביסה הנמכרת ביותר באדיבות מחסני חשמל. יחצ מחסני חשמל,
מכונת כביסה הנמכרת ביותר, אלקטרה 7100, באדיבות מחסני חשמל/יחצ מחסני חשמל

מעלים אבק

הקטגוריות שבירידה: אם בוחנים את קטגוריות המוצרים שחוו ירידה השנה הקטגוריה הבולטת ביותר היא שואבי האבק, עם ירידה של 15% במכירות.בר שדה מסביר כי "הירידה הזו נובעת מהחלשות שוק שואבי האבק הרובוטיים ונוגעת בעיקרה לשואבי האבק האלחוטיים שהתחזקו מאד בתקופת הקורונה, כשאנשים שהו יותר בבית והיה להם זמן לנקות בעצמם".

"בשל המכירות הגדולות בתקופת הקורונה, הגיעה הקטגוריה לרוויה מסוימת וכיום כמעט בכל בית ישנו שואב אבק אלחוטי בין פחות משנתיים", מה שמסביר את הירידה בביקושים, לפחות עד הירידה המשמעותית בבלאי של המוצר, שתגיע ככל הניראה רק בעוד כשנה.

קטגוריה נוספת שחוותה ירידה השנה היא שוק הטלפונים הסלולריים, שם ניתן לראות כי ישנה ירידה מהשנה הקודמת, וזאת למרות ההשקה של האייפון החדש. הירידה הגיעה ל- 10% שנתי במכירות. את הירידה רואים לרוב באייפונים בגלל חוסרים במלאי, אך לא ניתן לומר שזוהי הסיבה המשמעותית לירידה הכללית בקטגוריה.

שואבי אבק אלחוטיים. באדיבות עולם הקולנוע,
קטגורית מוצרים שחוותה השנה ירידה בולטת במכירות היא קטגוריית שואבי האבק. עולם הקולנוע/באדיבות עולם הקולנוע

קונים רק באילת

פילוח הקונים על פי מגדר: אם נבחן את פילוח הרוכשים של המוצרים השונים, ניתן לראות כי בקטגוריית המסכים הרוב המוחלט של הרוכשים הינם גברים בגילאי 24-44, לעומת מוצרי המטבח שם דווקא נשים בגילאי 28-40 הן הרוכשות העיקריות. מעניין לראות כי בקטגוריית שואבי האבק האלחוטיים, קהל הרוכשים הוא מעורב ומורכב מנשים וגברים, בגילאי 30-45.

קניות ללא מע"מ: נתון נוסף שקשה להתעלם ממנו, מראה כי במיוחד בקטגוריית הטלפונים הסלולריים, ושאבי האבק, מעל 50% מהרכישות נעשות באילת, לאור הפטור מתשלום המע"מ. ניראה שהצרכן הישראלי מחפש את הפתרון המשתלם ביותר, בעיקר ברכישת הדגמים היקרים.

בר שדה מוסיף: "אנחנו ברשת "עולם הקולנוע" הרגשנו כי בשנה האחרונה נראה שוק החשמל בעלייה, בעיקר עקב התרחבות הרשתות ופתיחת סניפים חדשים ברחבי הארץ, אצלנו לדוגמה נפתחו 3 סניפים חדשים, וכך גם בשאר הרשתות".

דניאל בר שדה - עולם הקולנוע. יח"צ,
"שוק החשמל בצמיחה ועדות לכך היא מגמת ההתרחבות של הרשתות", דניאל בר שדה, עולם הקולנוע/יח"צ

המותגים הסינים מתחזקים

המותגים שמתחזקים: בר שדה מציין עובדה מסקרנת לפי ישנה התחזקות גדולה של המותגים הסינים בשוק החשמל בעיקר של מוצרי חברות כמו שיאומי, מידאה, פירלס ו-TCL. "המותגים הסיניים המובילים מצמצמים את הפערים מהיצרנים הקוריאנים הגדולים LG וסמסונג מבחינת טכנולוגיה, ונותנות מוצר שווה ערך במחיר זול משמעותית.

מגמה זו באה לידי ביטוי הן במוצרי האלקטרוניקה הבידורית כמו המסכים והן במוצרי הקו הלבן כמו מקררים, מכונות כביסה ומיקרוגלים. אני צופה כי המגמה תמשיך גם בשנה הבאה עם עלייה בנתחי השוק של המותגים הנ"ל".

יבוא מקביל: מגמה צרכנית נוספת שמקבלת הכרה גבוהה יותר בקרב הקהל הישראלי היא היבוא המקביל. "הצרכן הישראלי כבר אינו מפחד מהמושג שנחשב לאסור או בוטה בעבר, ומבין שניתן לחסוך עשרות אחוזים על אותו המוצר כאשר מדובר ביבוא מקביל, עקב כך אנחנו ברשת התחלנו לקנות מספר מותגים כמו BOSCH וsiemens ביבוא מקביל וזאת על מנת לתת לצרכן הישראלי אלטרנטיבה אטרקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully