וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק חשמל חופשי: קבוצת דוראל תספק חשמל ירוק

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 8:39

במסגרת רפורמת החשמל נוכל להתקשר עם ספקי חשמל כחלופה לחברת החשמל, שהייתה מונופול באספקה. המטרה ברורה: לייצר שוק חופשי יותר וסחר חליפין בשוק החשמל וכתוצאה מכך לקדם תחרות על אופן הייצור, רמת הזיהום והעלות לצרכן

קולטני אנרגיה סולרית על גג בניין. ShutterStock
לספק לצרכני הקצה חשמל ירוק ממתקנים סולאריים באופן רציף, קולטני אנרגיה סולרית על גג בניין/ShutterStock

"רפורמת החשמל צפויה ליצור שוק חופשי"

בשבוע שעבר, דיווחנו על הצהרת חברת "אלקטרה פאואר" (לשעבר "סופרגז") על התחלת אספקת חשמל לצרכנים פרטיים, וזאת בהמשך לפתיחת השוק לתחרות בתחום שהיהבשליטת חברת החשמל במשך השנים.

הודות לרפורמה, הצרכן הישראלי יכול לבחור בעצמו ממי הוא מעוניין לקנות חשמל לבית או לעסק, כלומר, חברה שמחזיקה ב'רישיון מספק' יכולה למכור חשמל לכל צרכן אופציונלי, על פי בחירתו הבלעדית של הצרכן הפרטי.

בנוסף, בעתיד הקרוב, הצרכנים יוכלו לבחור, מעבר למי ספק החשמל שהם מעדיפים לרכוש ממנו, גם איזה סוג של חשמל הם רוצים לצרוך, כאשר האופציה לצרוך חשמל ירוק תהייה מוגשת להם כאלטרנטיבה.

חברת דוראל, למשל, מודיעה כי בקרוב, יהיה בכוחה לספק חשמל ירוק המיוצר במאות פרויקטים שלה ברחבי הארץ. כדי להתמודד עם אתגר השימוש באנרגיה סולארית בשעות החשיכה, מתקינה החברה מתקנים לאגירת אנרגיה שיודעים לאגור שעות של חשמל מהשמש ואז לפרוק אותו לשימוש בשעה מאוחרת יותר.

בהיבט המשקי, קידום רפורמת החשמל צפוי ליצור שוק חופשי. מי שיש לו את האמצעים, הידע, הטכנולוגיה וההון האנושי הנכונים יוכל להקים מתקנים לייצור חשמל סולארי משולבי אגירת אנרגיה, לייצר חשמל ירוק ואף לספק אותו ללקוחות, כפי שדוראל, מספק החשמל הירוק עושה.

אילוסטרציה. ShutterStock
ביקוש ער לחשמל ירוק: דוראל מתכוונת לנתב את החשמל הירוק ללקוחות הקצה/ShutterStock

עלות ייצור משתלמת יותר לחשמל הירוק?

הפעילות של חברת 'דוראל' מתמקדת ביזום והקמה של פרויקטים סולאריים בקנה מידה גדול, ועם השלמת הרפורמה, החברה מתכוונת לנתב את הפרויקט הירוק שהיא מייצרת ואוגרת במתקנים לאגירת אנרגיה ללקוחות הקצה.

חשוב לציין, כי כיום רק כ-10% מהחשמל בישראל מיוצר מאנרגיה מתחדשת. ובעוד שהמספרים צפויים לגדול עם הזמן, עדיין לא יהיה מספיק חשמל ירוק לכולם, כך שחברות רבות כבר נערכות ומשריינות להן מכסה של חשמל ירוק לשנים הקרובות.

על פי מבינים בתחום, עלות הייצור של חשמל ירוק משתלמת יותר מחשמל מזהם, מה שיתגלגל בסופו של דבר גם לצרכנים וכאמור, כל צרכן זכאי להתנייד לספק פרטי על פי רצונו, ואין אפשרות לעצור או להגביל את המעבר לספקי חשמל פרטיים.

כדי שהניוד יתרחש, מה שצריך לעשות הוא להזמין מחברת חשמל "מונה חשמל חכם" שעלותו הינה כ-230 שקל ולבחור את הספק אליו הם רוצים להצטרף.

יוני חנצס, דוראל אנרגיה. באדיבות דוראל,
עו"ד יוני חנציס, מנהל מחלקת פיתוח עסקי וסחר בחשמל בדוראל/באדיבות דוראל

"ביקוש ער לחשמל נקי"

מדובר בבשורה חסרת תקדים לצרכני הקצה, שיוכלו לבחור מול מי הם מתקשרים כספק חשמל ולראשונה, יוכלו בהמשך לצרוך חשמל ירוק, גם אם להם פאנלים סולאריים מותקנים במקום. כלומר, חברות כמו דוראל שהינן בעלות גישה לאמצעי ייצור סולאריים ואגירת אנרגיה יוכלו לספק לצרכני הקצה חשמל ירוק ממתקנים סולאריים באופן רציף. בנוסף, כל פרויקט אנרגיה מתחדשת שמחליף חשמל שיוצר עד כה מדלקים מזהמים הוא בשורה משמעותית לאיכות הסביבה.

עו"ד יוני חנציס, מנהל מחלקת פיתוח עסקי וסחר בחשמל בדוראל: "הרפורמה במשק החשמל היא מהלך משמעותי - החל מהגברת התחרות ועד האפשרות לספק ללקוחות קצה חשמל שמיוצר מאנרגיות מתחדשות. אנו מזהים כבר היום ביקוש ער מאוד לחשמל נקי ולא מזהם וחברות רבות מבקשות להבטיח להן נתח, מתוך הבנה שכיום אין מספיק לכולם.

כדי לעמוד ביעדים שהמדינה הציבה לעצמה, להגיע ל-30% אנרגיות מתחדשות עד לסוף העשור, יש חובה ודחיפות להאיץ את קצב ההקמה והחיבור של פרויקטים של אנרגיה מתחדשת ורפורמת החשמל מהווה צעד חשוב בכיוון הנכון".

פרויקט חולית, דוראל. באדיבות דוראל,
פרויקט חולית, דוראל/באדיבות דוראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully