וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לרשות המסים: "לעצור את העיקולים". הרשות: "אי אפשר"

10.1.2023 / 14:50

בתום דיון סוער בוועדת הכספים הבהירה רשות המסים כי עצמאיים שנדרשים להחזיר תשלומים עודפיםלרשות המסים, בגין מענקי הקורונה, ייקבלו ארכה להגיש הסתייגויות עד לסוף חודש פברואר וכן יזכו לפריסה של עד 6 תשלומים. בארגוני העצמאים מאוכזבים

בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. "מי שקיבל כספים צריך להחזיר אותם"/רפי בן חקון, לע"מ

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, השתתף בדיון בוועדת הכספים שעניינו דרישת רשות המסים מעצמאיים להשיב מענקי קורונה שקיבלו, לאחר שנמצא כי לא עמדו בכל הקריטריונים הדרושים לקבלתם:

"האירוע לא אמור להיות פוליטי. צריך לזכור - מדינת ישראל בתקופת הקורונה, גייסה 140 מיליארד שקלים כדי לאפשר למשק להתקיים ולתת לעסקים להישאר עם הראש מעל המים". אמר שר האוצר, והוסיף:

"בזמן הקורונה רשות המיסים ביצעה למעלה מ-5 מיליון העברות לעצמאים.

נתנו אמון לעסקים, סמכנו על המילים שלהם - מי שמסמן וי, מקבל כסף. כבר אז אמרנו שמי שלא יעמוד בקריטריון יאלץ להחזיר את הכסף. הזרמנו חמצן למשק.

מי שקיבל כספים צריך להחזיר אותם, מאמין שמדובר בתום לב.
אם אנחנו פותחים את הקריטריונים לאלו שהגישו, צריך לפתוח גם למי שלא הגיש. אם כך, צריך לפתוח שוב לכולם".

שר האוצר הבטיח לעצור את העיקולים, אך נציגי רשות המיסים הסבירו כי אין אפשרות לעצור את העיקולים באופן גורף. לעומת זאת, כך הציעו, תינתן ארכה למי שרוצה להגיש הסתייגות על הדרישה עד לסוף חודש פברואר 2023 וכן תינתן אפשרות לפריסת החוב עד ל-6 תשלומים.

בשבוע שעבר חשפנו כאן בוואלה כי רשות המסים החלה במהלכי גבייה, לרבות הטלת עיקולים על חשבונות בנק, מול עצמאיים שטרם השיבו את מה שמכונה "מענקי קורונה ביתר", כלומר - מענקים שקיבלו עצמאיים כדי לצלוח את תקופת הקורונה, אך בדיעבד התברר כי לא עמדו בקריטריונים לקבלתו. על כן דרשה מהם רשות המסים להשיב חלקים ממנו או אף את כולו.

מול דרישת הרשות טענו העצמאיים כי חלקם עדיין מלקקים את פצעי הקורונה ולא יתכן שידרשו מהם בדיעבד להשיב סכומים כאשר גם כך אינם מצליחים לשרוד כלכלית. טענות נוספות עסקו במישור הפרוצדורלי, מערעור על עצם דרישת הרשות עצמה ועד לטענה לפיה לא היה בידיהם זמן להגיב לדרישות, בין היתר בגלל תקלה במחשבי הרשות.

חשיפת וואלה! שעוררה את הפרשה - https://finance.walla.co.il/item/3549420

הדיון הסוער בוועדת הכספים

דיון בוועדת הכספים בנושא מענקי קורונה לעצמאיים/דובורות הכנסת

בתום דיון בוועדה, במהלכו הורחק מהדיון נציג העצמאים אורן בוטא, ואחרי שח"כ מיכאל ביטון, לשעבר יו"ר ועדת הכלכלה, תקף את הממשלה הנוכחית על שהעיקולים הוטלו לאחר שהושבעה, סוכם כי עצמאים שיש בכוונתם להשיג על דרישת התשלום, יוכלו להגיש הסתייגויות עד לסוף חודש פברואר וכי אם ימצא שעליהם להשיב כספי, ייהנו אלה מפריסה של עד 6 תשלומים.

בארגוני העצמאים תקפו את ההחלטה והדיעו כי לא יסתקפו אלא בביטול מלא של הצורך בהחזרת המענקים: "הבהרתי כי נושא העיקולים שהוטלו כאן בתקופה האחרונה חייב להיפסק" אמר יו"ר העמותה לצמצום פערים, יורם מועלמי, שציין לטובה את רוח הדיון בוועדה, אך הבהיר כי ארגון "העצמאים החדשים" לא ישקוט עד להשארת המענקים בידי העצמאים.

גם דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העיסקי אמר כי "יש לעצור את נושא העיקולים" והבהיר כי על הצדדים לחזור לשולחן המו"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully