וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מחירי השכירות האישה הזו נוסעת 1,600 קילומטרים לעבודה כל יום

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 11:06

ג'וזפינה ג'וליאנו מנאפולי מתעוררת באמצע הלילה כדי לנסוע מדי יום לעבודה שלה - שבמרחק של 1,600 קילומטרים ו-5 וחצי שעות נסיעה מהבית שלה - כי היא לא יכולה להרשות לעצמה לשלם שכר דירה במילאנו

מנהרת הרכבת הארוכה ביותר בעולם מקצרת את זמן הנסיעה בין ציריך שבשוויץ למילאנו שבאיטליה בשעה/צילום: AP ורויטרס, עריכה: אביב אירגז

קשה לכם לקום בבבוקר לעבודה? אתם מותשים מהפקקים? נאלצתם לחזור לגור עם ההורים בגלל שלא יכולת לשלם שכירות? קבלו מעט פרופורציה: ג'וזפינה ג'וליאנו בת ה-29 מנאפולי שבאיטליה, מתעוררת לפני עלות השחר מדי בוקר כדי לנסוע 1,600 קילומטרים לעבודה, כשהיא מבלה חמש וחצי שעות ברכבת המהירה למילאנו, שם היא עובדת כאשת תחזוקה בבית ספר. הסיבה לכך היא שלדבריה היא אינה מסוגלת להרשות לעצמה לשלם את שכר הדירה הגבוה בעיר. כן, יוקר המחיה היא לא רק בעיה שלנו.

האיטלקים נותרו המומים מסיפורה של העובדה שנאלצת לנסוע מדי יום מנאפולי למילאנו רק כדי להגיע לעבודה. בתיכון בוצ'יוני הציעו לה עבודה קבועה בספטמבר האחרון עם משכורת חודשית זעומה של 1,021 אירו בלבד (כ-4,300 שקלים). על אף שחיפשה היטב, לדבריה, היא לא מצאה חדר להשכרה במילאנו בפחות מ-525 אירו (כ-2,200 שקלים) ולכן החליטה לצאת למסע היומי הלא שפוי מבית הוריה שבנאפולי למרכז הפיננסי הצפוני של איטליה, מילאנו.

היא הצליחה להוריד את עלות הנסיעות לסביבות ה-1,475 שקלים לחודש מכיוון שהיא משתמשת בנקודות שצברה ובקודי הנחה. בכך היא חוסכת לפחות 737 שקלים מדי חודש.

ג'וזפינה ג'וליאנו, 29, גרה עם הוריה ונוסעת 1,600 קילומטרים לעבודה. Facebook, צילום מסך
ג'וזפינה ג'וליאנו, 29, גרה עם הוריה ונוסעת 1,600 קילומטרים לעבודה/צילום מסך, Facebook

היא אמרה ל-Il Giorno: "עם שכר הדירה, חשבונות החשמל וההוצאות - הייתי מנצלת את כל המשכורת שלי אם הייתי עוברת לגור במילאנו - וכנראה שהייתי צריכה לבקש עזרה כלכלית מהמשפחה שלי".

אז מה היא עושה במקום? ג'וזפינה מגדירה את השעון המעורר שלה לשעה 3:30 לפנות בוקר ותופסת את הרכבת המהירה של נאפולי למילאנו ב-5:09 בבוקר. היא מביאה אותה לעבודה בשעה 10:30 על השעון. הנסיעה חזרה גרועה באותה מידה: כשהיא עוזבת את העיר ב-18:20 ומגיעה הביתה ב-22:53. כלומר, בסה"כ היא מעבירה כמעט 10 שעות בדרכים מדי יום!

עוד על המשבר באיטליה

עיירה איטלקית מהממת תשלם לכם 28 אלף אירו אם תבואו לגור בה

לכתבה המלאה

הנסיעה היומית המתישה הפכה את ג'וזפינה לסמל למשבר יוקר המחיה של איטליה. באתר החדשות Open נכתב שהנסיעות המתמשכות שלה מפרות את החוקה האיטלקית, שמכתיבה כי יש לשלם לעובדים משכורת המבטיחה "קיום חופשי ומכובד".

5 וחצי שעות הלוך, 4 וחצי חזור

ואז עלו הספקות

כמה עיתונים העלו חשד לגבי טענותיה ואמרו שייתכן כי הייתה יכולה למצוא לינה זולה יותר מחוץ למרכז העיר, במחיר שהיה מאפשר לה לחסוך מדי חודש. הם גם תהו איך היא יכולה לנסוע במחיר כה מוזל מנאפולי למילאנו מדי יום.

אחת המורות בבית הספר שבו היא עובדת טענה שג'וזפינה הגיעה לעבודה רק פעמיים לפני שיצאה ל"חופשה יוצאת דופן". עם זאת, איש צוות אחר אישר את סיפורה של ג'וזפינה והוסיף כי בית הספר עושה ככל יכולתו למצוא לה מגורים בקרבת מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully