וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההאטה במשק: יותר בקשות לתרומות מצד ארגוני סיוע

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 10:32

המרכז לגיוס כספים, מדווח על זינוק של 37% בשלושת החודשים האחרונים, בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ. עיקר הבקשות הן מצד ארגונים מתחום הבריאות, הרווחה ומצד גורמים הפועלים למען ילדים ובני נוער

זוג קשישים בעל ואישה. ShutterStock
האטה כלכלית מלווה לרוב בצורך גובר בתרומות מצד הנזקקים, שפוגש פחות מהן מצד התורמים/ShutterStock

אחת מתופעות הלוואי הקשות של האטה כלכלית היא ירידה בתרומות לעמותו ולארגוני הסיוע. הנחת העבודה הזאת, שמאפיינת כל משבר כלכלי, מקבלת עתה גם חיזוק מגוף שאליו מתנקזות לא מעט בקשות לגיוס כספים.

על פי המרכז לגיוס כספים, סימני ההאטה המתחילים לחלחל במשק ולגעת בענפים שונים כולל ההיי-טק הישראלי, מגיעים כעת גם למגזר השלישי. בשלושת החודשים האחרונים, קיימת התעוררות רבה של 37% בהגשת בקשות לגיוס משאבים מקרנות פילנתרופיה באמצעות מיקור חוץ.

כאמור, הנתונים נחשפו על ידי המרכז לגיוס כספים, הפועל מזה כ-15 שנים בייעוץ לעמותות ולחברות לתועלת הציבור ובגיוס משאבים וכספים מקרנות הפילנתרופיה המובילות בעולם.

יש לציין כי הנתונים מבוססים על הבקשות שהתקבלו באמצעות גורם חיצוני, כאשר עמותות וארגונים רבים מגייסים עדיין בכוחות עצמם. יחד עם זאת, נדמה כי המגמה ברורה.

עוד על השינוי בהרגלי הפילנתרופיה - https://finance.walla.co.il/item/3553133

חני סודרי, מרכז לגיוס כספים. יניב איתן,
חני סודרי, מנכ"לית ומייסדת המרכז לגיוס כספים/יניב איתן

חני סודרי, מנכ"לית ומייסדת המרכז לגיוס כספים: "שלושת החודשים האחרונים מתאפיינים בגידול כללי בהגשת בקשות לגיוס משאבים של 37% בהשוואה לשנה שעברה, כשבולטות במיוחד עמותות מתחומי הבריאות- גידול של 43%, רווחה (עזרה הומניטרית, כלכלית והגיל השלישי)- גידול של 39%, ילדים ונוער בסיכון- גידול של 37%. נרשם גידול משמעותי גם בתחומי החינוך תרבות, ספורט, ביטחון ואיכות סביבה".

עוד הוסיפה סודרי, "בעיתות של מיתון ומשבר כלכלי, תפקידן של העמותות משמעותי וקריטי יותר מתמיד, כשהמטרה אחת-להבטיח את תמיכתן השוטפת באוכלוסיות הנזקקות לעזרה שמטבע הדברים ידרש לחיזוק. אם בעבר עמותות מסוימות היו מנסות להוביל גיוס משאבים באופן עצמאי אינהאוס, כיום הן מבינות שכדי להבטיח את המשכיותן הרציפה הן ידרשו למקסם את תוצאות הגיוס באמצעות אאוטסורסינג, כשם שחברות עסקיות וסטרטאפים נוהגים. אנו מעריכים כי בהמשך השנה נראה את הגידול בבקשות למיקור חוץ מעמיק ולכן, המלצתנו היא לשכור שירות מקצועי, עם יכולות מוכחות ורשת נטוורקינג ענפה".

אייל אבידוב, סמנכ"ל במרכז לגיוס כספים, הוסיף "המטרה הסופית שלנו היא לעשות טוב ולהבטיח שכל העמותות הפעילות בזירה המקומית ימשיכו באין מפריע במלאכת הקודש שהן עושות. תהליך גיוס משאבים הוא ארוך, מסועף ואורך בממוצע כ- 3 שנים. נכון יהיה להעזר בגורמי מקצוע מיומנים שיצרו קשרים עמוקים ברבות השנים עם קרנות פילנתרופיה מובילות וידעו לעשות את ההתאמות הטובות ביותר בין אופיה של העמותה לבין התורמים הפוטנציאליים. בחירה במיקור חוץ אף תוביל למיקוד בליבת העשייה של אותו הגוף ובכך תגדיל את נפח הפעילות כשליתר דואגים אנשי מקצוע מיומנים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אייל אבידוב. יניב איתן,
אייל אבידוב, סמנכ"ל במרכז לגיוס כספים/יניב איתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully