וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצע ליום האהבה: המדריך לבחירת מצעים לחדר השינה

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 13:55

למצעים יש משמעות בחדר השינה שלנו, הם מהווים פריט עיצובי ועשויים לשנות באופן דרמטי את האווירה בו. המרקם, הצבע, הריח, הרוך, המגע והמראה הכללי שלהם, ישליכו על הנוחות ועל חוויית השינה שלנו וישפיעו לא מעט על תחושת האינטימיות הזוגית. קבלו את המדריך לבחירת מצעים

זוג מחייך במיטה. ShutterStock
יוצרים אווירה בחדר השינה: לקראת יום האוהבים, קבלו את המדריך לבחירת מצעים/ShutterStock

ישנם סוגים שונים של מצעים, ולכל סוג מאפיינים וייחודיות משלו. כדי לבחור נכון את הדגם שמתאים לכם באופן מדויק, צריך להכיר את האפשרויות הקיימות, לחוש, למשש, לאהוב את מה שאתם רואים, לבחור את הצבע המועדף ורק אז - לצאת לקנות.

הבאנו פה את הסוגים השונים של הבדים הקיימים והמאפיינים שלהם, התייחסנו לצורת האריגה, הצפיפות, הרוך וכל מה שיעניק לכם תחושה מפנקת - "כמו לישון על ענן".

סידור מיטה. ShutterStock
הרוך, הצבע והמרקם ישפיעו על איכות השינה ועל רמת האינטימיות בין בני זוג/ShutterStock

מצעי סאטן כותנה

המילה סאטן מוגדרת בטעות כסוג בד, כשלמעשה מדובר על שיטת אריגה מיוחדת. באריגה קלאסית, כל חוט מושחל מעל חוט וכך נוצר האריג. ואילו באריגת סאטן, כל חוט מושחל מעל לארבעה חוטים. נוצרת אריגה אלכסונית וצפופה, מה שמשפיע על הרכות ועל הברק של האריג. אריגי סאטן מזכירים ברכות שלהם משי.

מצעים מסאטן כותנה נחשבים נעימים, רכים ומלטפים במיוחד. מבחינת צפיפות החוטים הטווח המקובל הוא בין 200 ל- 500 חוטים לאינץ'. ככל שהצפיפות גדולה יותר, כך איכות הבד גבוהה ועמידה בכביסות חוזרות ונשנות. יש אומרים שמי שמתרגל לישון על מצעי סאטן כותנה יתקשה לישון על מצעים עשויים מבד או אריג שונים. אין ספק כי מדובר בחוויית שינה ברמה אחרת - פינוק ורכות בכל לילה מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סט מצעי סאטן כותנה דאקירי. עדי גלעד,
סט מצעי סאטן כותנה דאקירי/עדי גלעד

מצעים מכותנה אורגנית

טרנד החזרה לטבע ולמוצרים השומרים על הסביבה שלנו הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות.

מצעים מכותנה אורגנית מיוצרים ע"י חומרים ידידותיים לסביבה שלא עברו ריסוס או צביעה בכימיקלים, תוך שמירה על איכות ועיצוב.

המצעים מתאימים לטבעוניים שבינינו, אבל לא רק, בנוסף, הם אידאליים עבור אלו הסובלים מאלרגיות, מאחר והם נקיים מרעלנים וכימיקלים שעשויים להופיע בסוגי בד אחרים.

סט מצעים אורגני בגוון נטורל, ערד טקסטיל. עדי גלעד,
סט מצעים מכותנה אורגנית בגוון נטורל, ערד טקסטיל/עדי גלעד

מצעי פרקל

פרקל הוא סוג אריגה מיוחד שנועד עבור ייצור מצעים בעלי תכונות מיוחדות. צפיפות האריגה במצעי כותנה פרקל נעה בין 144 ל - 500 חוטים לאינץ'.

מדובר באריגה קלאסית של חוטי שתי וערב, אלו אריגים אווריריים המקנים לאריג טקסטורת מגע כותנה נעים ורך.

פרקל ערד טקסטיל. עדי גלעד,
מצעי פרקל: אריגים אווריריים באריגה קלאסית של חוטי שתי וערב/עדי גלעד

מצעי כותנה ג'רסי

ג'רסי הוא בד שלמעשה מיוצר בשיטת סריגה ולא אריגה. בדרך כלל, הסריגה מתבצעת עם סיבי כותנה. הבד נחשב לגמיש, מבודד, רך ונוח במיוחד. יתרון נוסף לבחירת סוג בד זה נעוץ בגמישות אשר מאפשרת פריסה מיטבית של סדין הגומי על המזרן. בזכות יתרונות אלו, רבים בוחרים במצעי ג'רסי היוצרים חוויית שימוש מעולה.
מצעי פלנל

אין דומה להרגשה כשנכנסים למיטה המוצעת במצעי פלנל בלילות החורף הקרים: הרגשת חמימות נעימה. ניתן למצוא כיום מצעי פלנל שעוברים תהליכי שיפור אשר נועדו לאפשר שחרור של סיבי הכותנה, ובכך מגדילים את נפח האוויר שלכוד בכיסי האוויר שבאריגה. מצעי פלנל איכותיים מיוצרים מ-100% חוטי כותנה.

גרסי ערד טקסטיל. עדי גלעד,
במצעי כותנה ג'רסי, הבד מיוצר בשיטת סריגה והוא נחשב לגמיש, מבודד ורך במיוחד, ערד טקסטיל/עדי גלעד

איכות צפיפות וסגנון אישי

איכות ורמת הצפיפות - כשאנו בוחרים מצעים, חשוב לשים לב לצפיפות החוטים. צפיפות החוט משפיעה ישירות על עמידות הבד. אמנם כל אריג נשחק במהלך הכביסות, אך ככל שצפיפות החוט גבוהה יותר, כך השחיקה תהיה איטית יותר, והמצעים ישמרו על מראה טוב לאורך זמן. כשאנו מחפשים מצעים איכותיים, אחד המדדים בנוסף לחומר הגלם ממנו עשוי האריג הוא בהחלט צפיפות החוטים לאינץ'. עם זאת, גם מצעים בעלי צפיפות בינונית-נמוכה, שמיוצרים מסיבי כותנה, יהיו איכותיים ועמידים לאורך זמן.

עיצוב וסגנון אישי - אין ספק כי המצעים משפיעים על הנראות והאווירה של חדר השינה. החדר לובש אדרת חדשה בכל החלפת מצעים. לכן, כבר בעת קניית המצעים כדאי שנחשוב על האווירה שנרצה בחדר, על הצבעים שמתאימים לרהיטים. כמובן שאפשר לגוון בין מצעים לבנים לבין מצעים צבעוניים בעיצובים שונים, כך שבכל החלפת מצעים החדר משנה את הלוק, ואנו נהנים מאווירה מגוונת ומאפשרת. ככל שקיים מגוון מצעים, אנו יכולים לבחור אווירה חדשה בכל פעם מחדש.

קלאסי, מודרני וגם מצעים לבנים - מצעים יכולים להיות קלאסיים בעיצוב פרחוני בגוונים עדינים, או מינימליסטיים, חלקים ובצבעים בהירים. מצעים לבנים נחשבים למצעים פופולאריים ומאפשרים נייטרליות בעיצוב החדר. קיימים גם מצעים בעיצובים מודרניים, כאלו שמשלבים צורות הנדסיות או אלמנטים טרנדיים אחרים. תמיד כדאי לגוון בסגנונות, ויחד עם זאת להישאר נאמנים לטעם האישי שלנו.
לטפל באהבה

מצעים במיטה. Giphy
איכות, צפיפות וסגנון אישי, כך תבחרו מצעים שיתאימו לכם/Giphy

לתחזק את מצע האהבה

החלפה תדירה - הקפידו להחליף מצעים אחת לשבוע. אבק, לחות, שומנים ונוזלים המופרשים מהגוף בלילה, איפור, שיער ועוד, גם אם לא תמיד נראים מיידית, דורשים החלפה תדירה של המצעים.

כביסה חכמה - כדי לשמור על מצעים נקיים באמת ונטולי חיידקים ועמידים לאורך זמן רב, יש לכבס בצורה חכמה. חשוב לקרוא את הנחיות הוראות הטיפול והכביסה. מצעי בד סאטן או משי למשל, רצוי שלא לכבס בתדירות גבוהה, מאחר וכביסה כזו עלולה לגרום להתבלות משמעותית. מצעי כותנה רגילים מומלץ לכבס בטמפרטורה של עד 40 מעלות, מצעים מלוכלכים רצוי בטמפ' גבוהה יותר.

בנוסף, הימנעו מדחיסת המצעים עם שאר הכביסה, הקפידו על כביסה נפרדת כדי למנוע קמטים ולאפשר ניקיון אופטימלי. לאחר מכן, יבשו את המצעים במקום מוצל. מצעים לבנים עלולים להתבהר יתר המידה לאור השמש ועשויים להתקשח. הקפידו לא להשאיר המצעים במכונת הייבוש יתר על המידה על מנת למנוע ריח רע, קמטים ואף הופעת חיידקים.

ושיהיה לכם ערב אהבה שמח, רך ומפנק במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully