וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוקרתית או צנועה - מה אומרת עליכם המתנה לוולנטיינ'ס?

עודכן לאחרונה: 12.2.2023 / 11:17

בוולנטיינ'ס דיי אמורה המתנה שנביא לסמל את עוצמת אהבתנו. שאלנו יועצת זוגית מתי כדאי להשקיע במתנה חומרית ויקרה ובאילו מקרים רצוי להסתפק במתנה סמלית? קבלו את המדריך לבחירת מתנות ולנטיינ'ס

בחורה מפתיע בחורה עם מתנה ליום האהבה. ShutterStock
יוקרתית או צנועה - מה אומרת עליכם המתנה לוולנטיינ'ס?/ShutterStock

יום האהבה הבינלאומי הוא הזדמנות אחת מיני רבות להראות אהבה, ואחת הדרכים הנוחות והקלות ביותר להראות אהבה היא באמצעות מתנה.

בין אם מדובר בחפץ שנרכש או בפעולה סמלית שעושה את העבודה, מתנות תמיד כיף לקבל (ושיקום השקרן שלא מודה) אך עם זאת, קניית מתנה היא אתגר לא פשוט.

אז באיזה שלב אתם נמצאים ביחסים? למה מצפה בני הזוג ומה עשוי לשמח אותם באמת? האם פעולה סמלית תספיק או שיש צורך בהשקעה כספית גבוהה הפעם? דיברנו עם אלינור זוהר, מאמנת זוגית ויצרנו יחד מדריך לאוהבים המבולבלים.

"הדרך הטובה ביותר לרכוש את המתנה המתאימה היא להכיר את מי שעומד/ת מולכם, לדעת מה הם אוהבים, מה יגרום להם לחייך, וגם כמובן, לתאם ציפיות" אומרת זוהר.

בחור מעניק מתנה לבחורה. ShutterStock
המתנה המתאימה לבן/בת הזוג, תושפע מטיב הקשר/ShutterStock

השקעה כלכלית, מתנה חומרית

אומרים שאהבה איננה נמדדת בכסף, אך ישנם כאלו שמאמינים שאם השקעת וקנית במיטב כספך מתנה יקרה, סימן שהמקבל או המקבלת אכן "שווים את ההשקעה" ויקרים לליבך. מתנות אלו בדרך כלל יתאפיינו בהצאה של סכום כסף לא מבוטל.

מתנה חומרית ויקרה: מתאימה לאלה שמאמינים שכסף מבטא את האהבה ואת ההערכה לצד השני ושזו הדרך שלהם להראות שהצד השני יקר לליבם.

מה אפשר לקנות? תכשיט, עיסוי מפנק, חוויה כמו לילה זוגי בבית מלון או טיסה לחו"ל.

חשוב לזכור: "אמנם מתנה שעולה הרבה כסף נועדה להרשים ולעורר התפעלות אך אסור לשכוח שמטרתה העיקרית היא לשמח את הצד השני ולכן בררו מראש מה הטעם של מקבל/ת המתנה בכדי להימנע מחוסר הערכה".

"עוד חשוב לציין, כי מתנות יקרות מידי יכולות לעורר אי נוחות ואפילו מבוכה של הצד השני במידה ולא ציפה להן או שלא העניק משהו באותו סדר גודל בחזרה". זוהר מציעה לתאם ציפיות "אפילו ברמה של עד כמה מוציאים על המתנה או לברר לפני איפה עומדת מערכת היחסים שלכם ואם היא שווה את ההשקעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מתנות חומריות. יח"צ,
השקעה כלכלית, מתנה חומרית/יח"צ

מתנה אישית ונוגעת ללב

מתנות מהסוג הזה מתאימות למי שמכיר היטב את הצד המקבל ויודע להתאים לו את המתנה שתגרום לו לשמוח מאד ולהתרגש באמת.

מה אפשר לקנות? מתנה אישית יכולה להיות קשורה לתחביב של המקבל/ת או למשהו שהוא כבר הרבה זמן מדבר עליו, כמו לדוגמא: ספר שהוא חיפש הרבה זמן עם הקדשה איישת מרגשת מעומק הלב, כלי אפייה למי שאוהב את המטבח, מוצרי טיפוח, בושם או אפילו כרטיס למופע של אמן אהוב.

חשוב לזכור: מתנות אישיות לא נמדדות בערך הכספי ולא בגודל שלהן אלא בכך שאתם שמים לב לדברים הקטנים ואכפת לכם. "מתנה אישית מראה על הקשבה ואכפתיות כלפי הצד השני, וגם מסמלת עד כמה אנחנו מכירים את האהובים שלנו, אומרת זוהר.

מתנות אישיות. יח"צ,
מתנות אישיות: רק אם אתם מכירים היטב את הצד המקבל/יח"צ

העיקר הכוונה - מתנות סימליות

"מתנה סמלית לרוב נרכשת בשביל תשומת לב ולפעמים אפילו בשביל לסמן לעצמכם וי על המשימה", אומרת זוהר. סוג כזה של מתנה, מתאימה לזוג בתחילת הקשר כשעוד לא ממש מכירים ולא יודעים מה לקנות זה לזו אבל בכל זאת רוצים לתת משהו קטן לתשומת לב. היא יכולה להתאים גם כאשר שני הצדדים מחליטים לא להוציא יותר מדי כסף על מתנה ולהסתפק במתנה סמלית בלבד".

מה אפשר לקנות? זר פרחים קטן, קופסת עוגיות בטעם שאוהבים, לב מלא בשוקולדים או כל דבר קטן מקושט בסמלי אהבה שמראה על תשומת לב (ויש הרבה מאוד כאלה בתקופה הזו של השנה!), אם תצרפו ברכה אישית מרגשת וכנה, סביר שהמתנה הסמלית תהייה המשנה לדבר האמיתי שעשוי לשמח מאד את הצד השני.

חשוב לזכור: מתנה סמלית כשמה כן היא, מתנה שמסמלת סטטוס רגעי ולכן לא צריכה להיות יקרה ולא גדולה וגם לא בעלת משמעות עמוקה מדי.

מתנות סימליות. יח"צ,
מתנות סימליות: לא יקרה וללא משמעות עמוקה/יח"צ

מסר חד וברור - מתנות רגשיות

מתנה רגשית שמצהירה על כוונות לעתיד, מתאימה למי שמרגיש שלם ובטוח עם הרגשות שלו ומוכן להעביר מסר חד וברור לצד השני על האהבה העמוקה, ההערכה, ואפילו על רצון והכוונה להתקדם שלב במערכת היחסים.

מה אפשר לקנות? תמונה ממוסגרת מטיול משותף, פלייליטס של השירים שהם "שלכם", תליון שרשרת עם השם של בן/בת הזו, צמיד עם תמונה שלכם, טבעת שתסמל את הצעד הגדול הבא וגם - כל מתנה יכולה להפוך למתנה רגשית אם מוסיפים לה ברכה אישית או מחברים אותה לשיר משותף שמעלה זיכרונות ומעורר רגשות.

חשוב לזכור: מתנות רגשיות לעיתים דורשות אומץ שכן לא תמיד תוכלו לחזות את התגובה של הצד השני ולכן עליכם להיות בטוחים במתנה ולהיות מוכנים לכל תגובה" אומרת זוהר.

מתנות ריגשיות. יח"צ,
מתנות רגשיות כמסר חד וברור שתרצו להעביר/יח"צ

בכל מקרה שלא יהיה, כיום ניתן למצוא מתנה בכל טווח מחירים ובכל תחום שרק תחפשו כך שאתם רק צריכים להחליט על כיוון, להתאים אותה לצד המקבל, לקוות שגם הם קראו את הכתבה :-) וליהנות מיום מלא באהבה עם זמן איכות אמיתי לקשר שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully