וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשי ההייטק שמובילים את המחאה, בכלל לא קראו את הרפורמה"

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 8:54

הוא כועס על הדמוניזציה שעשו לרפורמה המשפטית, חושב שמי שיברח מפה יחזור עם הזנב בין הרגליים ובטוח שהשבתת המשק היא חצופה, במקרה הטוב. למרות זאת, אחד מבעלי בתי ההשקעות הגדולים בישראל לא מוכן להיחשף בשמו, כי "כל מילה שאגיד תסבך אותי". מונולוג שחייבים לקרוא

הפגנת ההייטקיסטים ברחוב קפלן בתל אביב, שבוע שני באותו מקום.. ינון שלום יתח
הפגנת עובדי הייטק במתחם שרונה. "כל עובד מתחיל בהייטק מקבל 20 ימי חופש. שהדרדק יתכבד וייקח יום על חשבונו אם הוא רוצה למחות, למה החברה צריכה לממן אותו?"/ינון שלום יתח

בזמן שבו רובם המוחלט של אנשי העסקים שמתראיינים בתקשורת, מזהיר מפני הרפורמה המשפטית, העברת כספים לחו"ל ופגיעה קשה בכלכלה מהישראלית, יוצא נגדם הבעלים של אחת מחברות ההשקעה הגדולות בישראל, שחושש לדבר בשמו, ואומר ל"וואלה" שרק השוליים של השוליים מוציאים את הכסף מהארץ, והשאר לטעמו מפטפטים את עצמם לדעת, מפגינים בורות וצביעות ופוגעים בציבור שלא יכול לפתוח חשבונות בנק בחו"ל.

"אני איש של עובדות. כאשר נגיד בנק ישראל הוריד את הריבית בצורה דרסטית, זה יצר משבר אמון במערכת הפיננסית, הייתה יציאת כספים משמעותית לארה"ב, בעיקר לבנק 'ליהמן ברדרס', תשואות האג"ח של ממשלת ישראל זינקו ל- 20% נומינלי ונוצר כדור שלג שנעצר כעבור פחות משנה, כשהריבית שוב עלתה. היו כאלה שגרפו רווחי הון עצומים על האג"ח, ומי שהעביר את הכסף לחו"ל יצא בהפסד, עוד לפני שליהמן ברדרס התמוטט. היום המספרים יותר טובים בישראל, אבל מישהו מנסה לגלגל את כדור השלג וליצור מפולת ממניעים פוליטיים".

למה בחרת שלא להתראיין בשמך?
"כי אנחנו בעידן שבו כל מילה שתגיד תסבך אותך. אם תגיד שהמדינה סבבה, אתה בעד ביבי ואם הכל פה רע - אתה נגד ביבי. באקלים כזה, למה לדבר? אתה לא רוצה לדפוק את העבודה שלך. לא רוצה לסכן את הפרנסה. מי שלא אקטיביסט, שילך לעבוד".

אתה לא פוחד מקטסטרופה?
"ההפיכה היא קשקוש. עשו מאנשים דמונים. זה הגיע לרמות בורות עד כדי בושה. מי יגן על הציבור שבאמצע, שחייב לעבוד? צריך להודות על האמת, רוב אנשי ההייטק, שמובילים את המחאה, לא קראו את הרפורמה. אם היו מנהלים בצורה כזאת את העסקים שלהם, הם לא היו יכולים למכור לציבור את החברות שלהם במחיר כל כך גבוה. לישראל נכנס כסף בהיקפים עצומים מהגז, מהתעשיות הביטחוניות, מהסכמי אברהם ומעסקי הטכנולוגיה - כי בכל זאת יש כאן עוד כמה מוחות, והמחזור היומי של קניה ומכירה של מט"ח עומד על ארבעה מיליארד דולר ביום.

"הכספים של חברות ההייטק, אותם האקטיביסטים שמאיימים לעזוב את הארץ, שייכים לחברות זרות, שהן הבעלים. גם כשיש אקזיט הוא לא הולך למדינה. המיסים על הרווחים באים מהעובדים ולא מכספי המשקיעים, לכן לא משנה איפה הם מחזיקים את הכסף. לכן, זה צעד פופוליסטי חסר חשיבות".

פלייטיקה - קמפיין חוצות לגיוס עובדים. יחסי ציבור,
מודעת גיוס של פלייטיקה, שהצטרפה למחאה. "היא חברה שנמצאת בכלל בבעלות סינית, אין גבול לפרדוקס"/יחסי ציבור

אני לא מאשים את מי שחוששים

הוא ממשיך, נסער: "השוליים של השוליים מוציאים את הכסף לחו"ל. את יודעת כמה עולה לפתוח חשבון בנק בשוויץ או ארה"ב ולנהל אותו מרחוק? אלה שחוששים, מבחינתם בצדק, מגדילים בתיק ההשקעות שלהם את משקל המניות בחו"ל. ומה הם עושים בזה? עוזרים לחברות הזרות לגייס כסף. למה אתם עושים אתה זה? כדי לפגוע בחברות ישראליות?

"יש פה צביעות נוראית. עינת גז (מייסדת ומנכ"לית פאפאיה, היוניקורן הראשון שהודיע על הוצאת כספו מישראל. ל.ר), עבדה שנים בחברה שעסקה בייצוא ביטחוני לאפריקה, והיא זו שמרשה לעצמה להיות צדקנית. או פלייטיקה, שהצטרפה גם היא למחאה, נמצאת בכלל בבעלות סינית, אין גבול לפרדוקס.

כל הסיפור הוא ליצור לחץ פנימי ולפגוע בשלטון ובמדינה. ואז יקרה מה שקרה ב- 2002, הדולר יעלה והבורסה תרד ומי יפגע? אלה שלא יכולים לפתוח חשבון בבנק בחו"ל. מתכוונים ליצור פה גל ספקולטיבי. איפה אנשים יעבדו, באירופה המתאסלמת או ארה"ב האנטישמית? לעולם יש בעיות הרבה יותר גדולות מאיתנו.

"מי שיוצא מפה ויחזור עם הזנב בין הרגליים יהיה מסומן כאחד שנטש את מדינת ישראל. יש לנו 201 מיליארד דולר במט"ח, פלוס כסף מהגז. הכי בטוח להיות פה. אפשר להביע מחאה וחייבים להביע מחאה, אבל אסור לפגוע בחסכונות של הציבור הישראלי הטוב.

"אני יודע שיש מגעים לפשרות ומניח שיהיו פשרות, אבל הדמוניזציה היא גול עצמי. זה עם שפוגע בעצמו. אני לא מאשים את האנשים שחוששים ממהפכה משטרית, אבל הפרופוגנדה מעצימה את עצמה. האקלים כל כך מקוטב, הצדדים בחוסר אמון מוחלט, פחד והנהגה עם כוח משמעותי. שאין אפשרות כרגע לשיח גם על דברים אלמנטריים ומתבקשים, כמו גוף שיפקח על הפרקליטות והשופטים. זה מדרון חלקלק שאי אפשר להתעלם ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עינת גז מנכלית פפאיה. גיל יערי, פלאש 90
על עינת גז, מייסדת ומנכ"לית פפאיה. "יש פה צביעות נוראית"/פלאש 90, גיל יערי

מי שרוצה, שישבות על חשבונו

אז אני מניח שלא תצטרף מחר להשבתה
"ההשבתה היא חוצפה ממדרגה ראשונה. כל עובד מתחיל בהייטק מקבל 20 ימי חופש. שהדרדק יתכבד וייקח יום על חשבונו אם הוא רוצה למחות, למה החברה צריכה לממן אותו? נגד מי אני אשבות? אני צריך לעבוד בשביל הלקוחות שלי. זאת אנרכיה נוראית. זכות השביתה היא מקודשת, אבל כל מי שרוצה - שישבות על חשבונו, למרות שלדעתי היא עושה רע.

תראי איך הבורסה יורדת היום. למי שצריך את הכסף עכשיו, זאת קטסטרופה, אבל אנחנו ממשיכים לנהוג כמו היהודי האוטואימוני, שמוכן להרוג את עצמו עבור העקרונות שלו.

בכל זאת, חשוב לי להוסיף שלמרות שאני מתנגד, אני מעביר כספים לכל מקום שבו הלקוחות שלי ירוויחו יותר, גם אם זה אומר להוציא את הכספים מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully