וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רמי לוי "לקח את הקופה", או שזה ניסיון סחיטה?

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 13:17

"רמי לוי עושה לביתו על חשבון הציבור החלש במדינה", כך מאשים בעל מניות מיעוט ברשת "קופיקס". לטענתו איש העסקים ובעל אימפריית הקמעונאות עושה כבשלו בנכסי קופיקס מבלי לתגמל את מחזיקי מניות המיעוט. בסביבתו של רמי לוי טוענים שהמתלוננים מנסים לסחוט ממנו כסף

רמי לוי שותה קופיקס. יחצ,
רמי לוי, בעלי קופיקס. האם הוא פוגע בזכויות בעלי מניות המיעוט? הם בטוחים שכן/יחצ

אדריאן ברסקה כועס על רמי לוי. הקיבוצניק ממגל, השקיע את כספו במניות קופיקס, כשהקפה שלהם בחמישה שקלים שבר את השוק ועכשיו הוא מרגיש מנוצל.

כשברסקה השקיע את כספו, הרשת כללה מעל 150 סניפים, 14 סניפי "קופיקס בר" ו - 35 מרכולים של "סופר קופיקס". אלה היו הימים היפים של הרשת ששברה את שוק הקפה שבו עלתה כוס של "הפוך קטן" יותר מ-15 שקלים. אחר כך באה הנפילה וב- 2018 רכש לוי את החברה שנקלעה לקשיים והאופק נראה מבטיח.

אלא שבפועל קרה ההפך. במקום שבעלי מניות המיעוט ב"קופיקס", בהם ברסקה, ייהנו מהתפנית העסקית, הם טוענים שלוי מקפח אותם ומתנכל להם.

סניף קופיקס בדיזינגוף סנטר  19 בדצמבר 2017. יח"צ קופיקס,
היו זמנים. סניף קופיקס בדיזנגוף סנטר, 2018/יח"צ קופיקס

ככה מתנהג רובין הוד?

"הוא נתפס בציבור כמי שדואג לציבור החלש וממתג את עצמו ככה", זועם ברסקה. "אני מצפה מאדם שמציג את עצמו כרובין הוד, שלא ינסה לקחת את הקופה ויעשה רק לביתו על חשבון הציבור. ומי הציבור שמחזיק במניות קופיקס? בעלי המניות הם ההורים שלנו, שהפנסיות שלהם מושקעות במניה דרך הקרנות ובתי ההשקעות. מצד אחד הוא מוכר עוף בשקל ומהצד השני עושק את הקונים שלו ברשת 'רמי לוי' דרך קופיקס".

נכון להיום מחזיקה "קופיקס גרופ" הבורסאית ב- 70% מרשת "רמי לוי בשכונה" אליה הוסבו סניפי "סופר קופיקס", ארבעה סניפים של שוויצריה הקטנה, 67 סניפים בזכיינות של בתי הקפה "קופיקס" ו- 42% מ"קופיקס גלובל" שלה 310 סניפים במזרח אירופה. על פניו מדובר בעסקים משגשגים, אבל לפי ברסקה, לוי עושה בחברה כרצונו, בחוסר שקיפות ותוך פגיעה בזכויותיהם.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה, בשנה האחרונה מנהלים בעלי המיעוט ב"קופיקס גרופ", המיוצגים על ידי עו"ד עדו קוסובר, מאבק מול רמי לוי, ושיאו הגיע לפני כעשרה ימים, כשפנו לדירקטוריון בדרישה לכינוס אספת בעלי מניות כדי לדון בצעדים נגד לוי, שלטענתם מנסה להשתלט על החברה ולהתעשר על חשבונה. הצעד מגיע לאחד כשלון מו"מ שהתנהל בין הצדדים לרכישת מניות המיעוט, מו"מ שהבשיל להסכמות, אבל לא אושר על ידי הדירקטוריון של "רמי לוי שיווק השקמה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המונה טועם קופיקס. קובי רובין
קופיקס, 2013. הקפה ב-5 שקלים שבר את השוק. לפי רמי לוי הטענות נגדו הן מופרכות ובגדר ניסיון סחיטה/קובי רובין

של מי הטראפיק הזה?

"מה שרמי לוי עושה זה עושק", אומר ברסקה. "כל מי שרוצה לרכוש אונליין ב'קופיקס', מגיע באורח פלא לאתר של רשת רמי לוי, דבר שנעשה בלי אישור מבעלי המניות של 'קופיקס' ובלי שאנחנו מקבלים על זה תגמול. זה נשמע הגיוני? היום עסקים משלמים הון כדי לקבל טראפיק מאתרים אחרים, בטח ובטח בימי הקורונה כשההזמנות אונליין היו מטורפות. אז למה רמי לוי עושה לביתו על חשבון הציבור החלש במדינה?

"ומה עם מועדון הלקוחות של קופיקס? היו לנו 110,000 חברים והופ, הכל נמחק. אין יותר מועדון לקוחות. אפס. הוא לקח את המועדון בלי תמורה, כשחברות אחרות משלמות על נתונים כאלה מיליונים. אצל רמי לוי זה יותר חמוד, כי הוא משתמש במועדון גם לחברת התעופה 'ישראייר' שרכש וגם ל'גוד פארם' שבבעלותו.

"שלא לדבר על עסקאות בעלי העניין שהוא עושה. הוא קונה סחורה ושירותים מרשת הסופרמרקטים שלו ומחייב את קופיקס, בלי שאף אחד יכול לראות את הנתונים. ביקשנו שוב ושוב לבדוק את החיובים של קופיקס ומתחמקים מאיתנו. מה יש לו להסתיר?

רמי לוי יודע בדיוק כמה שווה מועדון לקוחות. הוא קנה חברת תעופה שלמה רק בשביל להגדיל את המועדון לקוחות שלו. רמי לוי מחויב להסדיר את טענות המיעוט. השלב הבא יהיה כינוס האספה, שעדיין לא קיבלנו את המועד שבו תתכנס, למרות שנשארו כמה ימים בלבד. אם זה לא יקרה, אנחנו כבר מוכנים להגשת תביעת נגזרת ואני מקווה שהרשויות ימצו אתו את הדין".

מסביבתו של רמי לוי נמסר בתגובה שטענות בעלי מניות המיעוט מופרכות, הוא משקיע את כל כולו למען קופיקס ומיטיב עם החברה, בעוד הם מנסים לסחוט ממנו כסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully