וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ישראל תהפוך ליצואנית של גז טבעי נוזלי?

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 13:35

תקציבי הפיתוח שיהפכו את ישראל ליצואנית בתחום, אושרו על ידי השותפות למאגר לוויתן, ניומד אנרג'י, שברון ורציו, שישקיעו בפיתוח קרוב ל-100 מיליון דולר

ועידת האנרגיה בקהיר Egypt Petroleum Show 2023. Egypt Petroleum Show 2023,
ועידת האנרגיה Egypt Petroleum Show 2023 בקהיר/Egypt Petroleum Show 2023

NewMed Energy, בניהולו של יוסי אבו, דיווחה על אישור שני תקציבים לביצוע תכנון הנדסי מוקדם (Pre-FEED) במסגרת שלב 1ב' לפיתוח מאגר לוויתן, באופן שיגדיל את יכולת הפקת הגז הכוללת של המאגר בכ-9 BCM שנתי, ויעמידו על סך של כ-21 BCM בשנה (במקום 12 BCM כיום).

בהמשך לבחינות קודמות, שותפי לוויתן (NewMed Energy 45.34%, Chevron Mediterranean Limited39.66% ורציו אנרגיות 15%) מקדמים הקמת מתקן הנזלה צף (FLNG) בבעלותם, ביכולת הפקה שנתית של כ-4.6 מיליון טון גז טבעי נוזלי LNG (כ-6.5 BCM), מתוך ה-9 BCM הנוספים בשנה.

סך התקציב שאישרו השותפים עומד על כ-96.4 מיליון דולר, מתוכם 44.9 מיליון דולר לביצוע Pre-FEED וכן לתחילת FEED, להרחבת מערך ההפקה של מאגר לוויתן, לרבות תכנון תשתיות תת ימיות ושינויים הנדרשים על האסדה, חלקה של NewMed Energy 20.4 מיליון דולר; היתרה, 51.5 מיליון דולר, לביצוע Pre-FEED עבור מתקן FLNG, בהליך תחרותי, בין קבוצות בינלאומיות, אשר מתמחות בתכנון והקמה של מתקני FLNG. חלקה של NewMed Energy - 23.3 מיליון דולר.

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy. ענבל מרמרי,
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "צעד משמעותי בדרך להרחבת לוויתן"/ענבל מרמרי

יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy: "אנחנו עושים היום צעד משמעותי בדרך להרחבת לוויתן. השווקים המקומיים, האזוריים והגלובאליים מצפים למהלך הזה ואנחנו פועלים במרץ כדי לקדם אותו, לצד העבודות להקמת מתקן הנזלה צף שיאפשר לנו לשווק את הגז מלוויתן לשוק הגלובאלי. יש בישראל הרבה מאוד גז טבעי שהתגלה ויש עוד הרבה גז טבעי שטרם התגלה - הצעדים שאנחנו עושים כיום לצד המהלכים שהממשלה מקדמת יזניקו את משק הגז הטבעי ויהפכו את ישראל לגורם משמעותי בשוק הגז העולמי."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יגאל לנדאו. יהושע יוסף.,
יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות. "הרחבת לוויתן תאפשר לישראל ביטחון אנרגטי משמעותי"/יהושע יוסף.

יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו אנרגיות: "אנו שמחים לבשר על ההשקעה בתכנון של שלב 1ב'.אנו מיישמים את תוכנית פיתוח מאגר לוויתן שתאפשר להגדיל את ההפקה משמעותית ל-21 BCM .ההשקעה תתמקד בשני אפיקים- הרחבת התשתיות והמתקנים על האסדה ותכנון מוקדם של מתקן הנזלה צף ( FLNG). הרחבת לוויתן תאפשר לישראל ביטחון אנרגטי משמעותי עם הגברת ההיצע לשוק המקומי, לצד הכנסות רבות שיתווספו לקופת המדינה" .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully