וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסק ביש? בני משפחה שעובדים יחד ושורדים כדי לספר על זה ביום המשפחה

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 17:48

יחסים הם מערכת סבוכה ומאתגרת לזוגיות, לשותפות ולמשפחתיות, אבל מה קורה כשמחברים הכל יחד? כשבני זוג הם גם שותפים לעסק וגם מנהלים תא משפחתי משותף? לכבוד יום המשפחה ובגלל לא מעט עסקים שכשלו על רקע סכסוך משפחתי, בחרנו לשמוע מאלו שמצליחים על איך הם עושים את זה

אילוסטרציה. ShutterStock
כיצד השותפים לעסק, שהם גם בני משפחה, מקיימים ריבוי מערכות יחסים משותפות?/ShutterStock

במרוץ השנים נולדה האמונה כי "לא מערבבים עסקים עם משפחה" וזאת בשל ריבוי העסקים שכשלו או נסגרו בגלל סכסוך משפחתי קשה שא היה מבייש את אופרות הסבון מהשורה הראשונה.

יחד עם זאת, קיימים עסקים משפחתיים שהיחסים בין השותפים (שהם גם בני משפחה) שורדים חפה ואפילו מצליחים, הוכחה לכך שהקשר המשפחתי לא חייב להוות מכשול, אלא יכול להיות יתרון מאוד גדול, שאולי אפילו בזכותו מגיעה ההצלחה.

המחויבות ואחריות כלפי בני משפחה שהם שותפים לעסק היא לרוב גדולה יותר וכוללת הן את הפן הכלכלי, הן את הפן האישי והן את הפן הזוגי ו/או המשפחתי.

לכבוד 'יום המשפחה' שמצוין היום (21.2) שאלו משפחות שמצליחות ללכת בין הטיפות, ומקיימות עסק בריא תחת מסגרת משפחתית מכובדת ומכבדת, הבאנו את אלו שמוכיחים שאפשר גם אחרת, למרות האתגר או כאמור, אפילו בזכותו.

אז איך מסתדרים 3 בני דודים שעובדים במקום עבודה משותף, או בעל ואישה שמנהלים חברת ענק? האם אפשר להפריד בין עבודה לבית? לכבוד יום המשפחה שחל היום, קבלו את בני המשפחה שעובדים יחד ומספרים על האתגרים לצד היתרונות בניהול עסק משפחתי.

דר שמואל ודר רונית לוינגר. סטודיו שלושה צלמים,
דר שמואל ודר רונית לוינגר/סטודיו שלושה צלמים

דוקטורט בעסק משפחתי

ד"ר שמואל לוינגר התחיל לעסוק בניתוחי לייזר ב־1993 כמנהל יחידה בבית החולים הדסה בירושלים.

כאשר פתח את המרפאה הפרטית שלו "עיניים" ב-1999 ד"ר רונית לוינגר, אישתו, סגרה את מרפאת השיניים הפרטית שלה והצטרפה לבעלה בהקמת המרכז הכירורגי לניתוחי עיניים. כך, מה שהתחיל כעסק משפחתי קטן הפך לרשת המוכרת "עיניים ד"ר לוינגר" שהתרחבה לשישה מרכזים רפואיים.

לדברי ד"ר רונית לוינגר: "לא הגענו ממשפחות עשירות. לאבא שלי הייתה מספרה בשוק מחנה יהודה ואמא שלי הייתה עקרת בית, היינו שבעה ילדים ומאה בני דודים, ואני הראשונה מבניהם שיצאה ללמוד באוניברסיטה".

ד"ר שמואל לוינגר, בן לניצולי שואה הגיע מפרדס חנה שם משפחתו ניהלה חנות בגדים, "רכישת השכלה הייתה בעדיפות ראשונה במשפחות שלנו, ותמיד עבדנו קשה, גם בתקופות הלימודים וגם אחר כך, הקמנו חברה משפחתית ואנו משתדלים לשמור על האווירה הזאת גם כיום ביחס ובהיכרות האישית עם העובדים המנהלים והרופאים". מספרת רונית.

כיום עובדים בעסק 4 בני משפחה, הזוג שמואל ורונית, בנם ד"ר נדב לוינגר, והאחיין ד"ר אליה לוינגר.

"מאוד מאתגר לשלב זוגיות עם עסקים מהסיבה שלא תמיד אנחנו מסכימים אחד עם השני ויש לעיתים ויכוחים וחילוקי דעות שגולשים הביתה, אבל אנחנו מאוד חזקים ביחד כשאנו ממוקדים באותה מטרה ויודעים להקשיב אחד לשני, להתפשר ולוותר.

כשהחברה הייתה בתחילת דרכה, היינו מקבלים את ההחלטות הגדולות במטבח בארבע לפנות בוקר, וכיום ההחלטות מתקבלות בישיבות דירקטוריון. יש בנינו חלוקת תפקידים, בעלי הוא המנהל הרפואי והמחליט בכל הקשור במכשור ברופאים ובהכנסת טכנולוגיות חדשות, ואני עוסקת בכל המעטפת של הניהול והפיתוח העסקי", מוסיפה ד"ר לוינגר.

"שנים תכננו להרחיב את הפעילות שלנו לתחום האסתטיקה אשר משיק לעולם הסרת משקפיים בלייזר. אני שמחה על כך שהקמנו את "אסתטיקה ד"ר לוינגר" ושנוכל לגרום לעוד אנשים לחייך ולהיות שמחים ושלמים במראה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סיון ונועם קונס. יח"צ,
סיון ונועם קונס: זוג מומחי הנדל"ן שקיבלו את העסק בירושה/יח"צ

קיבלו את העסק בירושה

סיון ונועם קונס, הם בני זוג והורים לשלושה ילדים, הם עובדים יחד בסניף אנגלו סכסון בראשון לציון, שנוסד על ידי עופרה קונס אמו של נועם, לפני כ-35 שנה. לימים הסניף עבר לידיהם, כדור המשך והם מנהלים אותו יחד כבר למעלה מעשור.

"התחלנו לעבוד יחד עוד כשהיינו חברים, וכשהיינו קולגות בתחום איחדנו כוחות לאותו המשרד. לאחר מספר שנים התחתנו ועברנו לעבוד במשרד גדול ויפה יותר. כיום אנחנו עובדים יחד באותו משרד, אך כל אחד מתמחה בקטגוריה שונה.

אנחנו מנסים להפריד בין העבודה לחיים הפרטיים, למרות שזה כמעט בלתי אפשרי כי העבודה מגיעה איתנו הביתה בסוף היום. אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים, מסתדרים יחד מצוין ויודעים לשלב בין הצדדים השונים שלנו כדי להצליח.

אנחנו רואים בשיתוף הפעולה המוצלח בינינו ערך מוסף גבוה, לנו וללקוחות שלנו. יש לנו מוטיבציה תמידית להצליח ולהתקדם ואנחנו גדלים כל הזמן.

הלקוחות שלנו מכירים אותנו באופן אישי ולמרות שאנחנו בקטגוריות שונות יצא לנו לעבוד מול אותם הלקוחות- היו מספר עסקאות בהן אני סייעתי ללקוח בתחום הדיור ואילו נועם סייע לו בתחום המסחרי".

רעות ואביעד משה חי. פרטי,
רעות ואביעד משה חי: כמעט תאומים/פרטי

אחים "כמעט תאומים": גרים, עובדים ולומדים יחד

לא רק בני זוג מתקשים לנהל יחסים מורכבים שמשלבים עבודה עם משפחה. גם האחים שלומדים יחד במכללה האקדמית נתניה והקימו עסק משותף.

רעות ואביעד משה-חי מבית שאן, הם אחים "כמעט תאומים" לדבריהם. יש ביניהם הפרש של שנה ו-4 חודשים, רעות בת 21 ואביעד כמעט בן 20. את כל נקודות הציון בחיים, עד כה, הם עשו יחד, מהגן, לתיכון, לצבא וכעת גם באקדמיה.

השניים החלו ללמוד השנה לתואר ראשון בבנקאות ושוק ההון במכללה האקדמית נתניה. תחום שהם בחרו בעקבות העיסוק שלהם שגם הוא משותף - שניהם עובדים בעסק המשפחתי בתחום הפיננסי, ובמטרה להרחיב את האופקים ולהתמקצע בתחומם לעומק, הם החליטו גם ללמוד אותו יחד.

"אנחנו נוסעים יחד למכללה בכל בוקר, נמצאים יחד בשיעורים ואפילו לומדים יחד למבחנים. אנחנו מסתדרים ממש טוב, החברים הכי טובים, יש לנו חברים משותפים, אנחנו יוצאים יחד, עובדים יחד וגם לומדים יחד. כרגע לא חוששים אלא מצפים להמשך בהתרגשות", שיתפו השניים.

תומר אדן דור אדן בר גרימברג. פרטי,
בן דוד מביא בן דודה: תומר אדן דור אדן בר גרימברג/פרטי

בן דוד מביא בן דודה וחוזר חלילה

תומר אדן, דור אדן, בר גרימברג עובדים ב-GROO (גרו): תומר ודור בני דודים מצד אבא, דור ובר בני דודים מצד אמא.

תומר התחיל לעבוד ראשון בגרו ודור בדיוק חיפש את התפקיד הראשון שלו בתחום התכנות וכשנפתחה משרה בגרו, תומר הציע את דור והוא התקבל, כיום תומר הוא המנהל של דור.

כמה חודשים לאחר מכן, דור הציע את בר למשרה של כתבת תוכן בחברה וכך היא הצטרפה. הם מספרים שהם נהנים לעבוד ביחד, בר מצטרפת לארוחות צהריים במחלקה של דור ותומר, וכל אחד מהם מתקבל בברכה במחלקה של בר.

לדברי בר: "בהתחלה העבודה יחד הייתה מעט סוריאליסטית וההבדל בדינמיקה הורגש, אבל לימים הפכנו להיות עוגן אחד לשנייה. ידענו שיש לנו על מי להישען בכל רגע ומי שיבין אותנו יותר טוב מכל אחד אחר, במשפחה ובעבודה, זה כיף גם כי אנחנו יכולים לדבר על עניינים שאי אפשר עם אחרים כמו סיטואציות שקרו לנו במסגרת המשפחתית".

"אנחנו לא נתקלים בקשיים בעבודה יחד, אפילו בהינתן העובדה שתומר הוא המנהל המקצועי של דור. אנחנו מניחים שהגישה האוהבת והמכבדת של כולנו זה לזה תורמת לכך והאווירה בינינו כיפית ונעימה".

מחוץ לשעות העבודה, בר ודור נפגשים עם כל המשפחה בכל שישי אחה"צ ויוצאים לטיולים ומפגשים משפחתיים ברחבי הארץ. תומר ודור מבלים יחד בעיקר באירועים משפחתיים ובמפגשים של החברים מהמשרד בשעות הפנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully