וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול הרבה יותר יקר": איך בכל זאת תשפצו את הבית לפסח?

23.2.2023 / 12:38

בעבר אנשים רבים היו מנצלים את פסח כדי לחדש ולרענן את הבית, היום הם חושבים פעמיים ואפילו מוותרים. אז איך פסח שהיה חג השיפוצים הפך לחג המתלבטים? וכיצד בכל זאת אפשר לצמצם עלויות?

עיצוב גיטי פרל עבור שאנל מור וילונות. אלעד גונן,
עיצוב גיטי פרל עבור שאנל מור וילונות/אלעד גונן

עליית המחירים לא עוצרת ומקשה על הצרכן הישראלי לתכנן שיפוץ דירה ולא פעם אנשים נאלצים לוותר על התהליך. אם הם בכל זאת מחליטים לשפץ, הדבר בדרך כלל כרוך בוויתורים לא מעטים.

"עליית המחירים החלה עם פרוץ הקורונה ומאז התעצמה. זו מגמה בוטה מאוד שנובעת גם בשל קשיים בשינוע החומרים, מחסור בחומרים וגם בשל עיכובים בזמני האספקה. בעוד שהצריכה ממשיכה כרגיל, הזמינות וההיצע קטנו ולכן יש עליית מחירים שמתגלגלת ללקוח. המחירים כל הזמן עולים והצרכן הישראלי חושב יותר לפני כל רכישה. אנשים עדיין רוצים להשקיע בחומרים איכותיים אבל עושים סדרי עדיפויות וויתורים". מסבירה שאנל מור, בעלת סטודיו לווילונות.

שאנל מור. אלעד גונן,
סדרי עדיפויות ו-ויתורים. שאנל מור/אלעד גונן

יהודית שניידר, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב מעידה כי במהלך פרויקט שתכננה בצפון, נוצר פער של כ-30 אחוז בין התקציב המקורי שהוקצב לבית לתקציב שהתרחש בפועל. "התחלנו תכנון של בית בצפון, כולל תכניות, כתבי כמויות, הדמיות ורשימות מפורטות, כאשר באמצע התהליך לאור עליית המחירים, הבנו שהפרויקט יעלה 30 אחוז יותר ממה שתוכנן. בשל כך, הצעתי ללקוחות לייבא את הכול מטורקיה, צעד שחסך להם 600 אלף שקל. הם רכשו שם הכול - ריצופים וחיפויים, כיורים, ברזים, גופי תאורה וריהוט. אם לא היינו עושים חישוב מסלול מחדש ופונים אל מעבר ים, כנראה שלא היינו יכולים לבצע את הפרויקט כפי שתכננו כי המחירים בארץ לא אפשרו זאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יהודית שניידר. איל סימן טוב,
הרכישה בטורקיה הוזילה. יהודית שניידר/איל סימן טוב

עליית המחירים היא מצב נתון מזה זמן רב ולא נראה שינוי מגמה באופק. אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להוזיל עלויות?

ארז לוי, מעצב רהיטים מסביר: "כל מחירי חומרי הגלם עלו משמעותית - עץ, ברזל, טקסטיל ולא נראה שהמחירים עומדים לרדת בקרוב. האתגר שלי כמעצב רהיטים הוא להמשיך ליצור רהיט איכותי ומעניין ועדיין להישאר בטווח מחירים מאפשר. אפשר לרכוש PIECE אחד יחיד ומיוחד, שיהווה את גולת הכותרת, וסביבו לעצב או לרכוש מוצרים משלימים, אולם לא לוותר על רהיט מעוצב ואיכותי שיגנוב את ההצגה".

ארז לוי. אביב קורט,
האתגר: להישאר בטווח שמאפשר. ארז לוי/אביב קורט
ארז לוי עיצוב רהיטים. יהודית הופמן,
ארז לוי עיצוב רהיטים/יהודית הופמן

"לצד עליית המחירים, חשוב לדעת שיש דרך להוזיל עלויות ועדיין לשמור על איכות ונראות". מסבירה אדריכלית עדי ארונוב. "ניתן להוזיל עלויות על ידי בחירת חומרים. למשל, בחירה של גבס תהיה זולה יותר מבלוק. היום יש גבס עמיד מאוד שיכול להחליף מחיצות מבלוקים וזה יוזיל את העלות. גם בתחום האלומיניום יש פתרון. מאחר ומדובר בחומר יקר, אפשר בתכנון השיפוץ לפתוח פתח אחד גדול בחלל אחד מרכזי ובשאר החללים רק על פי צורך וכך לחסוך בעלויות. וכשמחליפים ריצוף, רצוי לעשות זאת על ידי הדבקת הריצוף החדש על הקיים , דבר שחוסך בעלויות. פנייה לאתרים כמו עלי אקספרס תוכל להוזיל עלויות של כלים סנטיריים וגם מונע פגיעה באיטום המערכות שעלולות להינזק בפינוי הריצוף הקיים. ניתן למצוא כלים סניטריים במחצית המחיר ואף יותר מזה אם נרכוש אותם באתרים כמו עלי אקספרס".

אדריכלית עדי ארונוב. Q. Elite Beauty,
גבס מחליף בלוקים. עדי ארונוב/Q. Elite Beauty

שאנל מור מוסיפה לסיום: "צריך לרכז מאמצים בתחומים מסוימים ולדחות רכישת דברים שהם לא 'מאסט' לשלב מאוחר יותר ולזמן אחר. כדאי לבצע סדרי עדיפויות גם לפי חללים. למשל, נשקיע בווילונות איכותיים בחלל המרכזי ובחדרי הילדים נוכל בהחלט לרכוש וילונות מאיקאה".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully