וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתון המטורף של פורים: 70% מהתחפושות - מאתרים בחו"ל

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 12:25

שופ אנליטיקס בדקה עבורנו את הרגלי הקנייה שלנו לפורים - והנתונים הם לא פחות ממדהימים. עם כל הכבוד לדוכנים בקניונים, כמעט 3 מכל 4 תחפושות מוזמנות ישירות מאתרים בחו"ל. מי האתר הדומיננטי, מהו פרופיל הרוכשים ומהן התחפושות הפופולריות ביותר? כל הפרטים על פורים

ילדים מחופשים. ShutterStock
יוקר המחיה הורגש בפורים: 70% מהתחפושות שרכשו הישראלים, הוזמנו מאתרים בינלאומיים/ShutterStock

החיפוש אחר תחפושת מקורית במחיר אטרקטיבי, מתחיל מספר חודשים לפני חגיגות פורים בישראל, כשהאתרים הבינלאומים משיקים מבצעים שווים בכל התחומים.

המקפידים והפרואקטיביים במיוחד, מתחילים את החיפוש כבר בחודש נובמבר, כ-4 חודשים לפני החג בישראל, מיד עם תום אירועי ההאלווין, בעיקר בשל היצע התחפושות שנותר והמבצעים לחיסול המלאי שמציעים הספקים השונים במטרה לנקות את המדפים לקראת התחפושות לשנה הבאה.

מרבית הצרכנים, שאינם נוהגים להקדים עד כדי כך את המאוחר, או חוששים שהילדים יגדלו מידי עד למועד החג, מתחילים את החיפוש כבר בסביבות חודש ינואר, עם בדיקת היצע ומחירים באתרים בינלאומיים, שלרוב מציעים מחירים אטרקטיביים לתחפושות גם ללא מבצעים מיוחדים.

המחירים הנגישים באתרים מחו"ל, שמאז ומתמיד נתפסו כמשתלמים, מצטרפים השנה (פורים 2023) למציאות הכלכלית המתוחה בישראל - וכן לשתי מגמות מתחזקות כהתמשכות אירועי פורים על פני שבוע שלם והתחזקות הסחר אונליין - וניראה כי הישראלים ששוקלים הוצאות עוד יותר מתמיד, הפגינו השנה צרכנות נבונה, נערכו מראש והזמינו התחפושות מבעוד מועד ובמחיר אטרקטיבי.

קפטן אמריקה עלי אקספרס 34 שקל. מתוך האתר הרשמי,
40% מכלל התחפושות שקנו ישראלים מאתרים בחו"ל הוזמנו באתר הסיני 'עלי אקספרס'/מתוך האתר הרשמי

70% מהתחפושות נרכשו מאתרים בחו"ל

ממחקר מיוחד שערכה חברת שופ אנליטיקס המנטרת את רכישות הישראלים באונליין עולה הנתון שמאשר את הטענה כי הישראלים עסוקים כבר מתחילת חודש ינואר ברכישה של תחפושות מאתרי האינטרנט השונים לקראת פורים.

מן הנתונים עולה כי כ-70% מהזמנות התחפושות של ישראלים השנה, היו מאתרים בינלאומיים ו-30% מכלל התחפושות הוזמנו מאתרים ישראליים.

77% מרוכשי התחפושות באונליין הן נשים.

73% מההזמנות הן לתחפושות ילדים.

הקטגורייה מובילה השנה בישראל היא קטגוריית פנטזיה / אגדות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אישה עושה קניות אונליין. ShutterStock
77% מרוכשי התחפושות באונליין הן נשים./ShutterStock

האתר הסיני שהפתיע

האתר הבינלאומי שהוביל את מכירות התחפושות לישראלים השנהה הוא עלי אקספרס הסיני שתפס נתח מכובד מ"עוגת מכירות התחפושות לישראלים" עם 40% מכלל ההזמנות.

אתר HalloweenCostumes האמריקאי, אשר נועד במקור לרכישת תחפושות לחגי דצמבר הנוצריים אך פופולרי גם בקרב ישראלים הקונים תחפושות לפורים, תפס 18% מכלל ההזמנות ואתר האופנה הסיני הפופולרי Shein עם 3% מכלל ההזמנות.

האתר הישראלי שהוביל את מכירות התחפושות השנה הוא אתר האופנה TerminalX עם 8% מכלל ההזמנות. את המקום השני תפס אתר הצעצועים והמשחקים אמיגו עם 5% מכלל ההזמנות ובמקום השלישי מצאנו את אתר עזריאלי קום עם 3% מכלל ההזמנות.

אילוסטרציה. ShutterStock
73% מהזמנות היו תחפושות לילדים כשהמחיר הממוצע לתחפושת הוא 76 שקל/ShutterStock

מה רכשו וכמה שילמו הקונים באונליין?

כאמור, 73% מהזמנות היו תחפושות לילדים כשהמחיר הממוצע לתחפושת הוא 76 שקל ו-27% מההזמנות הן תחפושות למבוגרים כשהמחיר הממוצע לתחפושת הוא 97 שקל (המחירים אינם כוללים דמי משלוח).

קטגוריות התחפושות המובילות השנה הן מעולים הפנטזיה / האגדות ביניהן הדמויות המובילות: אלזה, פיראט, חייזר ועוד, בעלי תפקידים כמו: שוטר, מעודדת, אסטרונאוט ועוד, וגיבורי על כמו: ספיידרמן, בטמן, ליידי באג ועוד.

תחפושות נוספות שהזמינו הישראלים היו: וונסדיי, דמויות מהמשחק מיינקראפט, דמויות מהמחזמר הת'רז, הארי פוטר, פוקימון ועוד.

מניתוח קהל הרוכשים עולה כי כ-77% מרוכשי התחפושות באונליין הן נשים וכ-74% מכלל הרוכשים הם בגילאים 25-44, כלומר - רוב לאמהות צעירות.

מבחינת חלוקה לאזורי מגורים, ניתן לראות כי 32% מהרוכשים מתגוררים בתל אביב והסביבה, 27% מחיפה והצפון, 20% מהשפלה והדרום, 13% מהשרון והשומרון ו-8% מירושלים והסביבה.

פורים. ShutterStock
27% מההזמנות הן תחפושות למבוגרים כשהמחיר הממוצע לתחפושת הוא 97 שקל/ShutterStock

"צרכנות מחושבת מתכתבת עם יוקר המחיה"

בנוסף, הישראלים נוהגים לרכוש הטבות באונליין במסגרת מועדוני הצרכנות כדוגמת הסתדרות, כאל, MAX ועוד כשלקראת פורים מציעים המועדונים הטבות מוזלות לרכישת תחפושות ואביזרים לפורים בסניפי רשת טויס אר אס.

נתי יעקובי מנכ"ל שופ אנליטקיס: "הישראלים מוכיחים את עצמם כצרכנים מחושבים ועוסקים ברכישת תחפושות באונליין תקופה ארוכה לפני חגיגות פורים. מבחר התחפושות באונליין באתרים הבינלאומיים הוא עצום והמחירים נוחים מאד ביחס לישראל, מה שבהחלט מתכתב עם יוקר המחיה".

חברת שופ אנליטיקס מקבוצת יפעת, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל.

הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גיאוגרפית על פי אזורי מגורים משתנים.

החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך.

באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully