וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית להחלשת מערכת המשפט הביאה לזינוק מדאיג ביוקר המחיה

6.3.2023 / 14:52

המחירים בחצי השנה החולפת עלו בזחילה של כאחוז אחד בכל חודש, ואז הגיעו נתוני פברואר שחשפו עלייה בטווחים שנעים בין 7 ל-13 אחוזים. בחודש אחד, כן? ברקת והאוצר, נראה שאיחרתם את הרכבת

הפגנה נגד יוקר המחיה, אשקלון/דוברות ההסתדרות

במהלך חודש פברואר, כשעיני הציבור היו נשואות לתהליך קידום הרפורמה המשפטית בכנסת ולמחאה ברחובות, יצרניות המזון והיבואניות ניצלו את המצב המתוח וחוסר תשומת הלב הצרכנית ליוקר המחיה, והעלו את מחירם של חלק מהמוצרים בשיעור חד, כך עולה מתוך בדיקת סל יוקר המחיה של המועצה לצרכנות, שם צופים עליה חדה וכואבת עוד יותר בחודשים הקרובים.

מדי חודש מפרסמת המועצה לצרכנות סל של 800 המוצרים הנמכרים ביותר ברשתות השיווק על פי נתוני "סטורנקסט", המשמש ככלי מדידה לניתוח יוקר המחיה. בחודש פברואר היתה עליה תלולה של 7% לעומת פברואר הקודם ובכמה מוצרים ההתייקרות היתה גדולה עוד יותר, למרות שהיצרניות והיבואניות לא פרסמו הודעה על כוונתן ליקר את המחירים.

מוצרי הדגנים של "סוגת", כוסמת, בורגול, חיטה, גריסי פנינה וקינואה, עלו בחודש פברואר ב-7% לעומת ינואר וב- 17% לעומת פברואר אשתקד. סלטי "אחלה" של שטראוס, זינקו ב - 13% מהחודש הקודם וב - 18% מינואר 2022. מוצרי "מאסטר שף" של שסטוביץ', עלו תוך חודש אחד ב-11% ומחירי מוצרי הנקניקים והנקניקיות של זוגלובק התייקרו בפברואר ב - 5% וב - 10% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

סופרמרקט בישראל. ShutterStock
זה רק נהיה יותר ויותר יקר/ShutterStock

עוד על יוקר המחיה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עוד עולה מתוך ניתוח סל המוצרים של המועצה לצרכנות, שבמחצית השנה האחרונה, עד לחודש פברואר, הייתה עליית מחירים זוחלת של 1%, אבל בחודש שעבר חל זינוק חד. זאת בניגוד לטענת היבואניות, היצרניות והקמעונאים על הקפאת מחירים. עד פברואר העליות האלה היו מתונות. בחודש האחרון, על רקע המשבר סביב הרפורמה המשפטית, העלאות המחיר היו גבוהות יותר. בד"כ כשההתייקרות גדולה, נוהגות החברות להוציא הודעה מסודרת לציבור והפעם זה נעשה מתחת לרדאר, תוך ניצול המהומה האזרחית.

כפי שפורסם אתמול בוואלה! כלכלנים בעלי שם ניהלו בשבוע שעבר שיחות עם הבכירים בשרי הממשלה והזהירו שהדולר עשוי לחצות את רף ה - 4 שקלים והמחירים יעלו ב - 30%. שר הכלכלה, ניר ברקת, הזהיר אתמול בישיבת הממשלה את הקמעונאים, היצרניות והיבואניות שלא יעלו מחירים לפני חג הפסח והודיע שיזמן אותם אליו. ראש הממשלה ושר האוצר נתנו גיבוי לדבריו, אבל נראה שחברי הממשלה אחרו כבר את הרכבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully