וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוא לצונאמי? הרגולטור בארה"ב סגר את סיליקון ואלי בנק

10.3.2023 / 22:19

המסחר במניית הבנק הופסק לאחר שהיא קרסה בעוד 60 אחוז לפני המסחר ביום שישי, והרגולטור בארה"ב הודיע שהפעילות כעת תהיה תחת פיקוחו. המשמעות: כספן של חברות הייטק רבות, בהן עשרות סטארטאפים ישראלים, בסכנה

סיליקון ואלי בנק. ShutterStock
מי ראה את זה מגיע? סיליקון ואלי בנק/ShutterStock

האם אנו עומדים על סיפו של משבר כלכלי כבד? ייתכן מאוד שכן. Silicon Valley Bank, "בנק הסטארטאפים" של ארה"ב, עלול להיסגר, במה שנראה כמו קריסת הבנק הגדולה ביותר מאז הנפילה של ליהמן בראדרס ב-2008.

כזכור, ביום חמישי ירדה מניית הבנק ב-60 אחוזים, בעקבות משיכות כספים כבדות של הלקוחות שרוקן אותו מנכסיו. ביום שישי נרשמו לפני המסחר ירידות נוספות בשיעור של למעלה מ-60 אחוז והוא הופסק עוד לפני צלצול הפתיחה. המסחר היה תנודתי והשווקים נצבעו לאדום לבסוף, אם כי לא באופן נחרץ כמו אתמול, מאחר שדוח התעסוקה שפורסם הצביע על 300 אלף משרות מעל למתוכנן.

בינתיים, הודיע הרגולטור כי פעילות הבנק מופסקת, ולקוחות שכספם מבוטח (לא כל הכספים מבוטחים) יוכלו למשוך את כספם עד יום שני. סניפי הבנק ייפתחו תחת פיקוח רגולטורי. הביטוח הרגולטורי מכסה עד 250 אלף דולר בלבד ללקוח.

החברות, מן הסתם, מודאגות, מאחר שאיש אינו יודע מה יעלה בגורל הכסף. חברות רבות, בהן עשרות סטארטאפים ישראלים, השקיעו את כספן בבנק.

יש לציין כי עד דצמבר עמדו נכסיו של הבנק על כ-210 מיליארד דולר, מהם 174 מיליארד מהפקדות של לקוחות. המשיכות המרובות הביאו לצלילה מהירה. הבנק הקודם בסדר הגודל הזה שקרס היה וושינגטון מיוצ'ואל ב-2008.

למה להשקיע בישראל דווקא עכשיו - https://finance.walla.co.il/item/3564088

  • עוד באותו נושא:
  • בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully