וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מנסה להרדים: השקרים שמוכר לנו שר האוצר

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 12:14

מסיבת העיתונאים המוזרה שקיים אמש שר האוצר לא נועדה לפרסם מהלך פורץ דרך בתחום יוקר המחייה, אלא להלבין את המהפכה המשפטית ולהרדים את המחאה. החלטת הממשלה "לרכך" את המתווה ולהציגו כ"רפורמה-לייט", לא תשכנע את המגזר העסקי

משרד האוצר | בצלאל סמוטריץ'. אבשלום ששוני, פלאש 90
שר האוצר שוגר אל המיקרופונים כדי להלבין את הרפורמה. הבעיה היא שאף אחד במגזר העסקי כבר לא קונה את הדיבור הרך שלו/פלאש 90, אבשלום ששוני

שיטת ההשתלטות העוינת המוצעת על הוועדה לבחירת שופטים נועדה להזרים לנו חומר הרדמה ולדבר אלינו בפרחים. קודם ניקח את שופטי העליון, אחר כך נבחר את נשיאו והשאר כולל חוקי הנבצרות וחוקי הגיוס. פסקת ההתגברות ושריון חוקי היסוד יגיעו בהמשך.

כעת ברור מדוע בליכוד לא הסכימו לקבל את מתווה הנשיא שנטרל את השפעתם על הוועדה למינוי שופטים. כעת ברור מדוע יו"ר ההסתדרות שתמך פומבית במתווה הנשיא, שלו היה שותף, חייב לעשות מעשה. הרי הוא הבטיח שאם המתווה לא יקודם הוא לא יישב מנגד. אז קדימה, ארנון בר-דוד, תתעורר!

אתמול גויס שר האוצר בצלאל סמטוריץ' למשימה זו וגייס לצורך העניין את שמחה רוטמן יו"ר ועדת החוקה. התקווה הייתה שיציג איזה מהלך פורץ דרך בתחום יוקר המחייה, אבל למרבה האכזבה הוא שוגר אל המיקרופונים כדי לקדם את הרפורמה הזוחלת.

עוד על מאבק סמוטריץ' בכלכלנים - https://finance.walla.co.il/item/3567122

בווידאו: סיפורה של שפחה-מחאת נשים ברחוב קפלן בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

העיתוי אינו מקרי: צמרת האוצר פרסמה אזהרות חסרות תקדים אודות ההשלכות הכלכליות החמורות במידה וההפיכה תצא לדרך. סמטוריץ' כהרגלו התעלם וטען שהאזהרות מגיעות מגורמים אינטרסנטיים.

שר האוצר דיבר במתק שפתיים: "כולנו מסכימים שמערכת המשפט זקוקה לתיקון, פעילות מעשית וגיבוש תפיסה רעיונית, דמוקרטית ומסודרת" אמר בתחילת דבריו. אבל, רוצים תיקון של המערכת? בבקשה. תוסיפו שופטים, תוסיפו בתי משפט, תייעלו את המערכת ואל תנסו להשתלט עליה.

"אנחנו צריכים לקחת בחשבון ערכים ועמדות של האחים שלנו. לא מזלזלים בזה, מקשיבים להם. לצערנו, עד כה יד מושטת לא פגשה יד אחות". שר האוצר צודק: הוא רוצה לכאורה "רפורמה בהסכמה" כדי למכור את זה לעולם המערבי הנאור.

הבעיה היא שזה לא יקרה ואף אחד לא ייפול בפח. החרדים לדמוקרטיה לא יתפשרו על עומקה. או דמוקרטיה מלאה, או 'דמוקרטיה לייט' בסגנון הליכוד - שבה עקרון הפרדת שלושת הרשויות נזרק לפח.

"יש לנו אחריות לשמור על הביחד למרות המחלוקות. לא עוד שופטים שממנים את עצמם, העם על כל חלקיו ישפיע". אמר שר האוצר, רק שזה שקר: השופטים מזמן כבר אינם ממנים את עצמם. תשאלו את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד כמה שופטי עליון היא הצליחה למנות מטעמה, למרות התנגדות השופטים.

"עם אחים מדברים, אחים לא מנצחים. לא ניתן להפוך את הסיפור הזה לסיפורה של שפחה". על כך נאמר לשר סמוטריץ': מי בכלל שואל אותך? האם ההצעות ההזויות לפגיעה בלהט"בים או לבחור שלא לתת שירות לקבוצות אוכלוסייה מסוימת, אינן אלא "סיפורה של שפחה" על סטרואידים?

"בואו נדבר. אנחנו נאפשר לכולם להרגיש בבית ביחד, שאף אחד לא ירגיש מודר ושערכיו נרמסים". ובכן, שר האוצר מנסה להציג אחדות מזויפת שאף אחד לא מחפש אותה. אם באמת למעלה ממחצית הציבור היא האחים שלו, אז שכאיש משפחה יגיש בקשה לשלום בית, במקום להוציא אל הפועל רפורמה דורסנית, שנדמה כי היא רק ההתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully