וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אזהרה מאירופה: נפילה חדה במניית דויטשה בנק, בנקים אחרים בדרך?

24.3.2023 / 19:27

עלייה בסיכון ביכולת החזר ההלוואות של הבנק הובילה לירידה של יותר מ-11 אחוז בערך המניה והובילה את כל השווקים באירופה לירידות, כשהחשש מקריסת בנקים גובר. המסחר בוול סטריט מתון

דויטשה בנק. ShutterStock
זה לא נראה טוב. דויטשה בנק/ShutterStock

אחרי הקריסות של סיליקון ואלי בנק והנפילה של קרדיט סוויס, האם גם אחד הבנקים הגדולים בעולם בסכנה?

מניית דויטשה בנק צנחה היום (שישי) ב-11 אחוז בבורסת דאקס הגרמנית בעקבות עלייה בפרמיית הסיכון שלה וזינוק בחוזי ה-CDS, שמשמשים מעין ביטוח למחזיקי האג"ח במקרה של חדלות פירעון. פירוש עלייה כזאת בחוזים הוא צמצום האמון ביכולתו של הבנק להחזיר את חובותיו. המשמעות אינה שהבנק קורס מידית, אבל מאחר שמדובר באחד הבנקים הגדולים בכל הקשור להלוואות ומכיוון שבנקים אחרים נפלו, נוצר חשש שדויטשה בנק לא יצליח לגייס את כל הכספים שהלווה. אתמול ירדה המנייה ב-6 אחוזים והיום, כאמור, השילה עוד 11 אחוזים לאחר שהגיעה כבר לשיא של מינוס 14 אחוז.

הנפילה של קרדיט סוויס, שחולץ על ידי UBS, ומוקדם יותר של סיליקון ואלי בנק, הפכה את המשקיעים לזהירים יותר. דויטשה בנק דיווחה על רווח במשך עשרה רבעונים רצופים, מאז 2019, אולם ב-2022 הלוותה למעלה מ-5 מיליארד דולר, זינוק של 160 אחוז מ-2021. צניחת המניה הובילה להצהרה מצד קנצלר גרמניה אולף שולץ, שאמר: "דויטשה בנק הוא בנק מפוקח שמתנהל בזהירות, הוא מאוד רווחי".

הנפילה החדה של דויטשה בנק מבטאת את החשש מקריסת בנקים נוספים והובילה לסגירה אדומה בשווקים באירופה. דאקס ירד ב-1.86 אחוז, כמו גם קאק בפריז. בפוטסי בלונדון ננעל המסחר בירידה של 1.42 אחוזים. בוול סטריט נרשמות ירידות מתונות בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • בנקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully