וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען העתיד: הצעד הקטן הזה יכול לשנות את החיים של הילדים שלכם

בשיתוף אלטשולר שחם

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 9:38

איך אפשר לדאוג לילד להתחלה טובה בחיים ואיך אפשר לנסות להגשים לילדה את החלומות? עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה, התארח באולפן וואלה! כדי להסביר מהי קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" ומהו הצעד הראשון שכדאי להורים לעשות

עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה/עריכה: גלעד מן מנהיים

כולנו רוצים שהילדים והנכדים שלנו יגשימו את עצמם, שיהיו מאושרים ומסודרים בחיים. אבל כדי שנוכל לנסות להבטיח להם עתיד טוב יותר כדאי לייצר להם בסיס פיננסי, כזה שיסייע להם לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בעולם.

ילד עם קופת חיסכון אילוסטרציה. ShutterStock
לאלטשולר שחם מכשיר פיננסי שהופך את החיסכון לילדים לגמיש מאוד/ShutterStock

אז איך אפשר לדאוג לילד להתחלה טובה בחיים? איך אפשר לנסות להגשים לילדה את החלומות?

עומר בן יאיר, סמנכ"ל מקצועי גמל ופנסיה, התארח באולפן וואלה! כדי להסביר מהי קופת הגמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" ומהו הצעד הראשון שהורים יכולים לעשות לפני שהם מתחילים לחסוך לילדים. "הצעד הראשון הוא להגדיר מהי מטרת החיסכון", אומר בן יאיר, "האם אני חוסך לבר מצווה, בת מצווה, לימודים אקדמיים, סיוע לרכישת דירה? הגדרת המטרה היא מאוד חשובה, זה עוזר להתמקד ולהגדיר מהי תקופת החיסכון, כך ניתן גם להגדיר מהי רמת הסיכון, כי בסוף הכסף מושקע בשוק ההון".

דבר נוסף שעל ההורים להגדיר הוא את רמת התקציב החודשי שהם יכולים להפריש לחיסכון, כלומר מהו הסכום החודשי להפקדה שהם יכולים לעמוד בו. "ההגדרה הזאת עוזרת להתמיד בחיסכון, כך שהוא לא יעיק על התקציב בשנים הבאות", אומר בן יאיר, "וככה אני גם אדע מה הסכום שצפוי להיות לי בתום התקופה".

לאלטשולר שחם קופת גמל להשקעה "אלטשולר שחם חיסכון פלוס" שמסייעת להפוך את החיסכון לילדים לגמיש - "זאת בעצם קופת גמל להשקעה, מכשיר חיסכון שמאפשר להורים לחסוך בצורה קלה ופשוטה, בין אם זה סכום חודשי, או חד פעמי או גם וגם", מסביר בן יאיר, "הכספים מושקעים בשוק ההון במגוון מסלולי השקעה לבחירה וההורים יכולים בעצם להחליט מהי רמת הסיכון, יש להם גמישות מלאה בתכנון התקציב. יש באתר אלטשולר שחם מחשבון שבנינו שמסייע להורים לתכנן את התקציב ולדעת מה הסכום שצפוי להיות להם בתום תקופת החיסכון".

בגלל שהגמישות היא בהפקדות, אני יכול להחליט איזה סכום אני רוצה להפקיד, זה מתאים גם לסבא וסבתא שרוצים לחסוך לנכד, "מסכם בן יאיר, "הם יכולים לפתוח תוכנית על שם הילד, להפקיד שם את הכספים, להעביר את המושכות להורים ובעצם לתת לילד מתנה שיוכל להגשים את החלום שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

"אנחנו רוצים שבעוד 20 שנה כל האפשרויות יהיו פתוחות בפני נטע"

בשיתוף אלטשולר שחם
חיסכון לילד. ShutterStock
"הצעד הראשון הוא להגדיר מהי מטרת החיסכון"/ShutterStock

הערות משפטיות

המידע המובא בכתבה ובסרטון המצורף, לרבות הסכומים והשיעורים המפורטים בו, מעודכן לשנת 2023 והוא מוגש כמידע כללי בלבד. המידע אינו מהווה ייעוץ משפטי, המלצה ו/או חוות דעת, ואין בו כדי להוות תחליף להוראות החוק ו/או התקנון ו/או כדי להוות תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאמים לצרכי הלקוח. אין במידע משום התחייבות להשגת תשואות. השימוש במידע הוא על אחריותו הבלעדית של המשתמש. עלולות להתגלות סטיות ו/או פערים בין ההערכות המובאות במידע (לרבות במחשבון) לבין התוצאות בפועל.

ההנחות העומדות בבסיס המחשבון המוצג בסרטון: הנחת תשואה שנתית ברוטו (לא מובטחת) בגובה 4% , דמי ניהול בשיעור שנתי של 0.99% מהצבירה.

בשיתוף אלטשולר שחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully