וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורידו לכם מאות שקלים בתלוש השכר? תקבלו אותם רק בעוד חודשיים

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 16:10

הורים עובדים לילדים בני 6-12 נדהמו לגלות בור של מאות שקלים בתלוש המשכורת שלהם. הסיבה: הכנסת יצאה לפגרה בלי לאשר את הארכת תוקפה של נקודת הזיכוי במס להורים עובדים. גם דיון מיוחד שכונס היום להשבת הנקודה קובע שהכסף יוחזר רק לאחר אישור התקציב במליאה, ביוני

ילדים מחוץ לבית ספר. ShutterStock
ילדים זה שמחה, אבל גם הוצאות, בעיקר בפסח. ההורים איבדו מאות שקלים, העיקר שחברי הכנסת נופשים/ShutterStock

זוהר, אבא של יעל, 4 ואסף, 9, שכיר בחברה גדולה בת"א, פתח את תלוש המשכורת של חודש מרץ וחשכו עיניו: התלוש שלו התכווץ בכמה מאות שקלים. הוא ניגש מייד למחלקת כוח אדם, כדי לברר אם הוחלט בחברה על קיצוץ רוחבי שלא היה מודע אליו וראה התקהלות ליד החדר של חשבת השכר של החברה.

"היה שם תור ארוך של עובדים מודאגים כמוני, שנכנסו ללחץ", אומר זוהר. "החשבת אמרה לנו, שהקיצוץ הוא בגלל שהורידו לנו את נקודות הזיכוי לילדים עד גיל תשע, בגלל הממשלה ושנקבל את הכסף רטרואקטיבית בחודשים הקרובים.

"אנחנו אחרי ההוצאות העצומות של פסח. כל מי שיש לו ילדים קטנים יודע שבשבועיים שאין בית ספר, צריך להעסיק אותם, שלא לדבר על עלות ארוחות החג והחופשות. הורים אחרים ואני צריכים את הכסף הזה עכשיו, ולא בחודשים הקרובים.

גם ככה יוקר המחיה בארץ מטפס למעלה בלי הפסקה והממשלה לא עושה כלום כדי לעצור אותו, אז עכשיו הם מעמידים אותנו במצב בלתי אפשרי. מי יממן לי את הריבית על האוברדראפט שיגדל עכשיו. הממשלה?".

מליאת הכנסת, 13 במרץ 2023. דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת: המחוקקים העסוקים לא הספיקו להאריך את תוקף נקודות הזיכוי ויצאו לפגרת אביב. ההורים שילמו עוד מאות שקלים/דוברות הכנסת, דני שם טוב

הפוליטיקאים בפגרת אביב והאזרחים משלמים

הסיבה לחור בתלוש של זוהר מרגיזה במיוחד. באמצע פברואר פג תוקפה של הוראת השעה שאישרו ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ושר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, שהעניקו נקודת זיכוי נוספת להורים של ילדים בני 6-12.

עם כינונה של הממשלה הנוכחית, לפני כארבעה חודשים, הכריזו ראש הממשלה ושר האוצר, על כוונתם להאריך אותה, אלא שלמרות התראות חוזרות ונשנות של גורמים במשק, שמועד פקיעת התוקף שלה מתקרב, לא עשתה הממשלה דבר ותהליך החקיקה נדחה למושב הקיץ.


משמעות חוסר תשומת הלב הזו, אותה ניתן לכנות גם זלזול בהורים, הכניסה משפחות רבות, כמו זו של זוהר, לקושי כלכלי. לשם ההמחשה, הכנסה של משפחה עם שני ילדים בגילאים האלה, שהמשכורות של הוריהם מזכה אותם בנקודות הזיכוי, התכווצה מאז פברואר ביותר מ- 900 שקלים.

בימים שבהם הריבית עולה ותשלומי המשכנתא של זוגות צעירים מתייקרת, עיכוב החקיקה המיותר הזה, מפעיל עליהם עוד לחץ, זאת למרות שהנקודות הזיכוי יוחזרו רטרואקטיבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וסמוטריץ'. ועדת הכספים אישרה את תכניתם למתן נקודת זכות נוספת להורים לילדים בגיל 6-18, אבל רק מ-2024/פלאש 90, יונתן זינדל

יקבלו את הכסף בחזרה בחודש הבא?

בעקבות הלחץ הציבורי שהופעל על חברי הממשלה, על ידי הורים זועמים, הוקדמה ההצבעה על הוראת השעה לתשלום נקודות הזיכוי מחודש מאי, לדיון פגרה מיוחד שהתקיים היום ואכן אישר את ההחלטה, אבל ההורים יצטרכו לחכות לכסף לפחות עד למשכורת שתשולם ב-15 ליוני, כיוון שהמימון להקלה חייב להיות מעוגן בתקציב בתאשר הכנסת בקריאה שלישית, כלומר רק לקראת סוף חודש מאי.

במקביל אושרה בוועדת הכספים הצעת חוק שתעגן את הוראת השעה החקיקה ותקבע שכל גבר ואישה יהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת לילדים בני 6-18, החל משנת 2024. הצבעה על הצעת החוק אמורה להתבצע במהלך מושב הקיץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully