וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה על פי סמוטריץ': כשאין מה למכור לציבור מלבד שקרים

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 10:31

שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים הביאו אתמול "בשורה" לציבור. הבעיה היא שמדובר בלא יותר מספין שנועד להסוות מחדל ולהציג החלטה של הממשלה הקודמת שהם "שכחו" ליישם, כצעד נועז למלחמה ביוקר המחיה. הסיפור על נקודת הזיכוי שהפכה נקודה למחשבה: מתי נראה את הכסף החזרה?

מאות מתאספים בבית העלמין בכפר עציון לקראת הלווית האחיות מאיה ורינה די. רוני כנפו
"נקודת הזיכוי הנוספת הזו היא חלק מתוך שורת החלטות שקיבלנו" אמר שר האוצר (בתמונה: בהלווית האחיות למשפחת די, בכפר עציון)/רוני כנפו

"בשורה להורים" הכריזה הכותרת שיצאה ממקורבי יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אחרי שהכנסת אישרה את הצעת שר האוצר להאריך את תוקפה של הטבת המס להורים לילדים בגילים 6-12 וחבר הכנסת גפני מיהר להתקשט בנוצות לא לו ופירש מעל הדוכן שמדובר בתוספת של 470 שקל עבור כל ילד, החל ממשכורת מרץ 2023 - ומשנת 2024 זה יהיה גם עבור ילדים עד גיל 18".

גם שר האוצר מיהר לקחת קרדיט: "המאבק ביוקר המחיה בנפשנו. נקודת הזיכוי הנוספת הזו היא חלק מתוך שורת החלטות שקיבלנו ואנחנו מקדמים להקלה ביוקר המחיה על אזרחי ישראל". נאום השר.
מבין השניים חטאו של גפני הוא קטן יותר, הוא בסך הכל אמר אמת, גם אם לא את כל האמת (מיד נגיע לזו). שר האוצר לעומתו, פשוט שיקר במצח נחושה קבל עם ועדה, עת הציג את נקודת הזכות כ"חלק משורת החלטות שקיבלנו".

איפה האמת? בהודעה הלקונית של דוברות הכנסת וגם בזו של רשות המיסים שהופצה מיד לאחר קבלת ההחלטה בכנסת, לאמור:

"מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה (הוראת שעה) התשפ"ג 2023...

"מוצע להאריך את תקופת הוראת השעה המעניקה נקודת זיכוי אחת נוספת לכל הורה בעד ילדיו שמלאו להם שש שנים לפחות אך טרם מלאו להם שלוש עשרה שנים בשנת 2022...

"בדברי ההסבר צוין כי בשל הצורך במציאת מקור תקציבי ליישום הוראת החוק, החוק ייכנס לתוקף רק לאחר כניסתו לתוקף של חוק התקציב לשנת 2023. הצפי הוא שבמהלך חקיקת חוק התקציב והתוכנית הכלכלית לשנים 2023 ו־2024 ,יוקצה הסכום האמור, והוראת השעה תימשך עד לסוף שנת המס לפחות".

המדינה לקחה לכם כסף ממתלוש השכר? חכו עוד חודש חודשיים - https://finance.walla.co.il/item/3573340

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן מציגים את הצעדים החדשים להורדת יוקר המחיה, 9 בפברואר 2022. ביני אשכנזי
"מי נתן את ההוראה?" רמז: בתמונה שלפניכם מסתתרים מי שבאמת קיבלו את ההחלטה על הענקת נקודת הזיכוי להורים עובדים/ביני אשכנזי

איך הופכים רשלנות להישג?

עכשיו לאירועים שמאחורי "הבשורה" על פי סמוטריץ' וגפני, להזכירנו - שר האוצר ויו"ר ועדת הכספים של מדינת ישראל.

מדובר בהחלטה שקיבלו בשעתם ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ושר האוצר בממשלתו, אביגדור ליברמן, שהחליטו כי על המדינה לבוא לקראתם של הורים עובדים שמתקשים לגמור את החודש.
הממשלה הנוכחית, שמתבררת כמי שרשלנותה-אומנותה, התרשלה ולא דאגה להאריך בזמן את תוקפה של הוראת השעה
.

מה שקרה, בעקבות כך, הוא שלא מעט הורים נדהמים גילו "חור" של מאות שקלים בתלוש השכר של חודש מרץ, זה שאליו נחשפו לפני ימים אחדים, ב-15 באפריל.

הנחת העבודה הייתה כי הסכום יושב להם במהירה, אבל נוכח האינפלציה הדוהרת, העלייה ביוקר המחיה ועליית הריבית שייקרה מאוד את החזרי המשכנתאות, עבור משפחות רבות אפילו ה"הלוואה" הכפויה הזאת לקופת המדינה, "מלווה מאי-רצון", היא משהו שיחייב אותם לרוץ אל הבנק ולהתחנן על נפשם, כדי שחשבון כרטיס האשראי או התשלום לחוג של הילדים לא יוחזר על ידי הבנק.

זאת ועוד - גם בהנחה שהבנק מבין לליבם ולמצבם וייאשר את התשלומים, הם נפגעים כמובן ממשיכת היתר, האוברדראפט שהפך ליקר במיוחד. כל זאת למה? כי המחוקקים שחיים מפגרה לפגרה (וששכרם זינק בחדות, ממש לאחרונה) כבר התרגלו שלא לראות ממטר את האנשים שנאלצים לעבוד יום אחרי יום כדי לגמור את החודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ב-2023 כולם יכולים לעשות כסף באינטרנט. השאלה רק כמה.. ShutterStock
צריכים כסף לכסות על מאות השקלים שלקחה לכם המדינה? רוצו להתחנן בבנק, בכנסת פשוט לא הספיקו לדאוג לכם לפני הפגרה/ShutterStock

מתי יקבלו ההורים העובדים את הכסף שנגרע משכרם? עם קצת מזל כבר ב-15.5, עם קצת פחות - רק ב-15.6. במילים אחרות, הורים יקרים, בקשו ממנהלי הבנקים שלכם להיות סבלניים כלפי חריגות יקרות בחשבון.

אגב כך, יש לציין שהמשך ההטבה חייב מקור תקציבי. לפיכך הוא תלוי בהעברת תקציב 2023 בקריאה שנייה ושלישית. מתי זה יקרה? רק מעט לפני סוף חודש מאי. נכון שכרגע נראה שהממשלה תצליח להעביר את התקציב, אבל אתם יודעים איך זה - דרישות של ח"כים מרדנים לכספים ייחודיים כבר גרמו בעבר ללא מעט צרות לממשלות שביקשו להעביר תקציב בזמן, או אם לתמצת לשתי מילים: נחיה ונראה.

גם ח"כ גפני וגם השר סמוטריץ' הזכירו בדבריהם את הגדלת טווח הגילים גם לגילאי 13-17, אלא שהאדונים הנכבדים התייחסו לכך כאל עובדה מוגמרת, בעוד שכרגע לפחות מדובר בחלק מתקציב 2024. מתי זה יעבור ואיך? שוב - נחיה ונראה.

אין צורך להיתמם, פוליטיקאים ממהרים לקחת קרדיט על מה שנראה כהצלחה ובורחים כאש מכישלונות. לנורמה הזאת כבר התרגלנו מזמן ולמען ההגינות היא אינה נחלתו של מחנה פוליטי כזה או אחר, אבל לקחת החלטה של הממשלה הקודמת - שאת פניה הלבנתם ברבים, החלטה שיישומה הופסק בגלל רשלנות שלכם, ולהציג אותה כ"בשורה" וכפסגת המלחמה ביוקר המחיה?

הנה כך הפכה נקודת זיכוי לנקודה למחשבה, שלא לומר לחשבון נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully