וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: 4 מנכ"לים שמגדירים אותה בכל יום מחדש

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 9:21

הייצוא מישראל הוא סם החיים הכלכלי שלנו. אז לכבוד יום העצמאות קראנו אל הדגל מנכ"לים בכירים, שמכניסים מיליארדים למדינת ישראל ובדקנו מהי גאווה ישראלית בתעשייה

מערכות פוטו וללטאיות. תדיראן גרופ,
מערכת פוטו וולטאית של תדיראן גרופ. גאוווה ישראלית/תדיראן גרופ

ייצוא הסחורות והמוצרים האיכותיים והייחודיים מישראל רק הולך וגובר, וצפוי לשבור שיא נוסף במהלך 2023, לאור הביקושים הערים המתקבלים להם ממדינות שונות ברחבי הגלובוס.

החברות הישראליות המייצרות ומייצאות את המוצרים הפכו בעל כורחם לפנים של הכלכלה הישראלית, בין היתראל מול הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, הודו, שהביקושים מממנה עלו ב-86.3%, או אירלנד, שהביקושים ממנה עלו בכ-80.9%, קנדה (72.3%), הפיליפינים (97.2%), בריטניה (57.5%) וארה"ב (12.4%), בהתאמה.

נתוני מנהל סחר החוץ במשרד הכלכלה מלמדים כי ההערכה למוצרים והיכולות הישראליים רק הולכת וגוברת, וכי הייצוא בשנת 2022 שבר שיא ועמד על כ-166 מיליארד דולר. השיא מבטא עלייה של כ-15% על השיא הקודם שנשבר ב-2021, שנת הקורונה, אז עמד על כ-144 מיליארד דולר.

עיקר הייצוא בשנת 2022 היה של שירותים שונים והיווה כ-52% מכלל הייצוא, כאשר 23.2% מתוכו היה של שירותי תכנות ו-8.4% ממנו היה שך שירותי מחקר ופיתוח. כלומר כשליש מהייצוא היה של ייצוא שירותים טכנולוגיים, הצפוי להציג השנה נסיגה קלה לאור משבר גיוסי ההון בענף ההייטק הישראלי, בעיקר כתוצאה מהפניית כספי המשקיעים לאפיקים אחרים בשל הריבית הגבוהה. לרפורמה או ההפיכה

שאר הייצוא (48%) עם זאת, היה של סחורות ומוצרים, והוא, כאמור, צפוי לשבור שיא נוסף השנה, וזאת למרות הריבית הגבוהה והוויכוחים הפנימיים בנוגע לרפורמה המשפטית. את האחרונה, כך נראה, רוב היצואנים כלל אינם מרגישים, ושערי המטבע הם דאגתם העיקרית במענה לביקושים הערים שהם מקבלים.

'וואלה כסף' בדק מול ארבעה מנכ"לים של חברות מייצאות את הדרך בה שווקי העולם מקבלים את שגרירי הכלכלה הישראלית, ועד כמה דגל ישראל, שמתנוסס בגאווה מעל מוצרי החברה תורם למכירותיהם?

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן. סיון פרג',
משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן גרופ/סיון פרג'

תדיראן גרופ, ת.ז. כלכלית:

תחום: מערכות מיזוג אוויר ואנרגיה סולארית

שנת הקמה: 1963

מספר עובדים: 611

המנכ"ל: משה ממרוד

מכירות לשנת 2022: כ-2.3 מיליארד שקל

אחוז מהמכירות לייצוא: כ-45% מההכנסות

מדינות יעד: ישראל, איטליה וכ-30 מדינות נוספות ברחבי אירופה

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: מערכות פוטו-וולטאיות ואגירת אנרגיה

גאווה ישראלית, גרסת המנכ"ל: "ישראל ידועה בכל העולם ביכולתה להביא טכנולוגיות חדשות לשוק, ובמרכז הפיתוח שלנו בתדיראן גרופ אנו מחדשים כל העת ומשקיעים בהון סיכון. ראש פתוח, וחשיבה מחוץ לקופסא הן נקודות מפתח המספקות סיבה מצוינת לבוא ולהשקיע בישראל ובחברות הפועלות בה.

כאיש עסקים ותיק, הפועל בשוק הישראלי כבר למעלה מ 50- שנה, הישגיהם המשמעותיים של יזמים ישראלים בעשור האחרון, המתבססים, בין היתר, על אותה חשיבה מחוץ לקופסא שציינתי, לא מפסיקים להדהים אותי, ואין לי ספק שהחדשנות הישראלית תמשיך להוביל פיתוח ושינויים גלובליים."

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מערכת ביתית של הום ביוגז. הום ביוגז,
מערכת ביתית של הום ביוגז/הום ביוגז

הום ביוגז, ת.ז. כלכלית:

תחום: מערכות להפקת אנרגיה מפסולת אורגנית

שנת הקמה: 2012

מספר עובדים: 132

המנכ"ל: אושיק אפרתי

מכירות לשנת 2022: 4.7 מיליון דולר

אחוז מהמכירות לייצוא: 96.4%

מדינות יעד: 100 מדינות ברחבי העולם, ביניהן: ישראל, ארצות הברית, אנגליה, אוסטרליה, הודו, גרמניה, ברזיל, צרפת, קניה, מדינות ביבשת אפריקה, ועוד.

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: HomeBiogas 2

אושיק אפרתי. נוי עינב,
אושיק אפרתי, מנכ"ל הום ביוגז/נוי עינב

גאווה ישראלית, גרסת המנכ"ל: "אנו מביאים מהפכה של ממש לעולם הפסולת, בכך שאנו משנים את התפיסה מפסולת אורגנית שמזהמת את הסביבה ויקרה לשינוע ולהטמנה, למשאב שאפשר להשתמש בו ויש לו ערך כלכלי וסביבתי.

מדובר בטכנולוגיות חדשניות שפותחו בישראל והופכות את מיחזור הפסולת האורגנית לדבר פשוט וידידותי למשתמש, והן זוכות להכרה עולמית רחבה ע"י האו"ם, ממשל ארה"ב וממשלות נוספות ברחבי העולם.

החדשנות הישראלית שלנו מניפה את דגל ישראל כפיתרון לצמצום פליטות מזהמים לצד חיסכון משמעותי בעלויות המאמירות של פינוי, שינוע והטמנה של פסולת."

סקיילארק של אלביט. באדיבות אלביט,
אלביט. המזל"טים הם ממוצרי הדגל של החברה/באדיבות אלביט

אלביט מערכות, ת.ז. כלכלית:

תחום: מערכות יבשתיות, אוויריות וימיות לשימושי ביטחון ומסחר

שנת הקמה: 1966

מספר עובדים: כ-19 אלף

המנכ"ל: בצלאל (בוצי) מכליס

מכירות לשנת 2022: 5.5 מיליארד דולר, לצד צבר הזמנות של 15 מיליארד דולר (שיא של כל הזמנים)

אחוז מהמכירות לייצוא: 80%

מדינות יעד: ישראל, צפון ודרום אמריקה, אוסטרליה, האמירויות, ומדינות שונות באירופה ואסיה פסיפיק.

בין המוצרים הכי נמכרים של החברה בחו"ל: מלט"ים, קסדות למטוסים ומסוקים, משגרי ארטילריה, ומאמנים סימולטורים לטייס ויבשה.

בצלאל מכליס אלביט. באדיבות אלביט,
בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט/באדיבות אלביט

גאווה ישראלית, גרסת המנכ"ל: "אלביט מערכות מזוהה עם תרומה טכנולוגית ייחודית פורצת דרך בהגנה ובטחון ובשותפות עם הצבא. היא המעסיקה הגדולה בתעשייה המחזיקה וממשיכה לפתוח מפעלים מהנגב ועד הגליל.

כמוכחת מבצעית בישראל, אלביט מערכות מעבירה לשותפים ברחבי העולם פתרונות ושירות עם DNA ייחודי של יצירתיות, יוזמה ועשייה ישראלית כחול לבן. בכך, אלביט מערכות תורמת לתדמית ישראל בעולם, הן בהיבט הביטחוני והן לכלכלה הישראלית".

קטיף עגבניות. ICL,
"מאפשרים האכלה של 150 מיליון בני אדם מסביב לעולם" ICL/ICL

ICL (לשעבר כימיקלים לישראל), ת.ז. כלכלית:

תחום: מינרלים

שנת הקמה: 1929

מספר עובדים: 12.5 אלף

המנכ"ל: רביב צולר

מכירות לשנת 2022: כ-10 מיליארד דולר

אחוז מהמכירות לייצוא: כ-99%

מדינות יעד: ברחבי העולם

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: אשלג

רביב צולר, מנכ"ל ICL. נטלי כהן קדוש,
רביב צולר, מנכ"ל ICL/נטלי כהן קדוש

גאווה ישראלית, גרסת המנכ"ל: ""ל-ICL יש את הזכות לספק את צרכי מערכת גידול המזון המאפשר האכלת כ-150 מיליון בני אדם ברחבי העולם בכל יום תודות למוצריה. בנוסף, הבחירה של הממשל האמריקאי ב-ICL לקידום פרויקט אסטרטגי בתחום האנרגיה מהווה הבעת אמון משמעותית בנו ובתעשייה הישראלית.

הידיעה שאנחנו נותנים מענה לאתגרים עולמיים ממלאת אותי מדי יום בתחושת סיפוק אדירה. העובדים שלנו בארץ ובעולם קמים בכל בוקר בתחושת שליחות שהם חלק ממשהו גדול. התרומה העצומה שמגיעה ממדינה קטנה ומיוחדת כמו שלנו, מרגשת, אינה מובנת מאליה, ומהווה גאווה לאומית אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully