וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלב מתייקר ושר האוצר מאשים את הממשלה הקודמת. האם הוא צודק?

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 6:33

שר האוצר מצא אשמים בעלייה החדה במחיר החלב: "אטימות וחוסר אחריות של לפיד וליברמן". הוא אמנם צודק שמדובר במנגנון אוטומטי שנקבע בימי הממשלה הקודמת. הוא רק שוכח שהבטיח לעצור את ההתייקרות כבר לפני יותר מ-3 חודשים, עת נכנס לתפקיד. מה נעשה מאז?

ילד עם שפם לבן של חלב יושב ליד שולחן ומחזיק ספל. ShutterStock
באשמת הממשלה הקודמת או באשמת הממשלה הנוכחית: מחירי החלב ומוצריו יתייקרו בחדות בשבוע הבא/ShutterStock

מחירי החלב ומוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ביום שלישי בקרוב, 1.5, ב-16%, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר לעלייה הצפויה במחיר החלב, כאשר לדבריו האשם הוא בממשלה הקודמת:

"בעקבות הסכם עליו חתם ליברמן בממשלה הקודמת מחיר מוצרי החלב המפוקחים אמור לעלות באופן אוטומטי ב16% בתחילת החודש הבא. לא ניתן לזה לקרות.

בשבועות האחרונים אנשי המקצוע במשרד האוצר ואנוכי בוחנים מספר דרכים כדי למתן את העלייה ולגבש פתרונות שיקלו על הציבור ויכסו על האטימות וחוסר האחריות של לפיד וליברמן".

בעקבות הפרסום בוואלה, הודיע שר האוצר כי בכוונתו לפנות אל שר החקלאות, אבי דיכטר, במטרה לבחון הוצאת צו שיקפיא את העלייה המתוכננת. יש לציין שסיכויי ההצלחה של מהלך כזה, מול שר שמצוי ביחסי עבודה חמים עם הלובי החקלאי, הם נמוכים.

סמוטריץ' מבטיח שיעצור את עליית מחיר החלב - https://finance.walla.co.il/item/3550502

בצלאל סמוטריץ' ושלומי הייזלר מנכ"ל משרד האוצר בכנס נדל"ן. 22 במרץ 2023. ניב אהרונסון
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. כשהוא מאשים את הממשלה הקודמת בעליית מחיר החלב, הוא צודק. הוא רק שוכח שהבטיח לבלום אותה כבר בשבוע הראשון שלו בתפקיד/ניב אהרונסון

יש לציין כי הצדק עם שר האוצר, מדובר ביישום הסכם שנחתם בימי הממשלה הקודמת ועל פיו יעודכנו מחירי החלב בחודש מאי 2023. עם זאת - כבר עם כניסתו לתפקיד, ממש בשבוע הראשון, אמר סמוטריץ' כי ימנע את העליה המתוכננת וגם אז סיפר כי כבר הורה לאנשי משרדו לבחון איך ניתן לעצור אותה - ואף הצביע על מספר חלופות.

מדוע לא הצליח ליישם את תכניתו מאז, על אף שחלפו כבר כמעט 4 חודשים? השאלה הזאת נותרה פתוחה, לפי שעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה, יאיר לפיד במהלך ישיבת ממשלה 4 בספטמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
ראש הממשלה ושר האוצר לשעבר. קוראים לסמוטריץ' להפסיק לחפש אשמים בכישלונותיו/פלאש 90, יונתן זינדל

"סמוטריץ' לך לעבוד!" תגובות לפיד וליברמן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד:

סמוטריץ, אני מזכיר לך - אתה שר האוצר. הגיע הזמן שבמקום לחפש אשמים תיקח אחריות ותלך לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל.

כראש ממשלה, ביטלתי את עליית מחירי הלחם שהייתה צפויה, כי עלייה במחירי הלחם, החלב, הביצים כמוצרי בסיס פוגעת בכל משקי הבית ובעיקר בשכבות החלשות. היה מצופה מהממשלה לעסוק בנושא ולהתערב גם עכשיו.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר האוצר לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, בתגובה לדבריו של שר האוצר סמוטריץ:

"אפס ניהול, אפס לקיחת אחריות, אפס מקצועיות.

כשנכנסתי לתפקידי כשר האוצר, ירשתי את הכלכלה הישראלית במצב קשה מאוד, אחרי ניהול לא אחראי ופופוליסטי של פיזור כסף מהמסוק לטובת הישגים פוליטיים.

הגירעון עמד על 10.1% והאבטלה הייתה 9.2%. כשעזבתי את התפקיד, השארתי בקופת המדינה לראשונה מזה שנים רבות עודף של כעשרה מיליארד שקלים והאבטלה צומצמה ל4.1%.

סיימנו את שנת 2022 עם נתונים מקרו כלכליים בין הטובים בעולם.

למרות המשבר הכלכלי העולמי, האינפלציה בישראל הייתה מתונה ביחס לשאר המדינות המפותחות ורק בשתי מדינות אחרות האינפלציה הייתה נמוכה יותר.

סיימנו בתחתית הדירוג מבין מדינות ה-OECD בעליות מחירי המזון, כלומר העליות אצלנו היו נמוכות מברוב המדינות.
בנוסף סיימנו במקום אחד לפני אחרון בעליות מחירי האנרגיה, כך שגם במקרה זה העליות המחירים אצלנו היו מהנמוכות במדינות ה-OECD.

האקונומיסט דירג את כלכלת ישראל במקום ה-4 בעולם.

בסוף שנת 2022 כלכלת ישראל זכתה לשבחים מגורמים מקצועיים בכל רחבי העולם, בהם הבנק העולמי, קרן המטבע, ארגון ה-OECD, חברות דירוג אשראי ועוד.

בשונה מהממשלה הנוכחית, אנחנו לא נאלצנו להפעיל את ראש הממשלה ונשיא המדינה שיתחננו לחברת דירוג האשראי שלא יורידו את תחזית דירוג האשראי של ישראל.

בשונה מהממשלה הנוכחית, שמשקיעה מיליארדים ביצירת עוד פערים בחברה הישראלית ומממנת מכספי המסים של הציבור שעובד את קידום הבורות והעוני בקרב אזרחי ישראל ומחזירה אותנו שנים אחורה, אנחנו עבדנו למען הציבור והכלכלה הישראלית, קידמנו רפורמות מרחיקות והובלנו מספר מהלכים מרחיקי לכת לצמצום הפערים בחברה הישראלית, דברים ששנים ארוכות לא קודמו.

רפורמות שהטיבו עם אזרחי ישראל והיוו צעדים ראשונים וקריטיים להורדת יוקר המחיה בישראל, ביניהi רפורמה בחקלאות, תכנית "מכס אפס", מתן נק' זיכוי למשפחות עובדות, הפרטת נמלים ועוד.

צעדים לצמצום פערים כגון קידום תכנית לשילוב לימודי ליבה בקרב תלמידי המגזר החרדי, הגדלת מענקים לניצולי השואה, הגדלת קצבת השלמת ההכנסה לזכאים, הגדלת דמי הקיום של חיילים ב-50% ועוד.

בחודשים האחרונים באוצר עבדתי יחד עם גורמי המקצוע על תקציב נוסף, לשנים 2023-2024, תקציב עטור רפורמות שאמורות היו להוריד את יוקר המחיה והיו אמורות לקדם את מדינת ישראל קדימה וכך לשמור על כלכלת ישראל מהחזקות בעולם. תקציב שכלל השקעה בבינה מלאכותית, בקידום ההייטק, המדע ועוד.

לא התעסקנו במשחקי האשמות, לא הרמנו ידיים, והשקענו שעות על גבי שעות למען קידום הכלכלה הישראלית ולמען אזרחי ישראל.

הגיע הזמן שממשלת ישראל הנוכחית ושר האוצר סמוטריץ' יפסיקו לייל, לקטר, ולהאשים את כל העולם בכשלונות שלהם.

תסיקו מסקנות ותתפטרו.

לאזרחי ישראל מגיעה הנהגה אמיתית, אחראית ולא פופוליסטית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully