וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיטורים בהייטק? העלאות שכר לאלפי עובדי התעשייה האווירית

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 11:41

ועד עובדי התע"א והאוצר סיכמו על העלאה בדרגה שכר ל-4,000 עובדים, ותוספות אחרות לעוד אלפים. במקביל יתקיים מו"מ על חריגות השכר בחברה בשנים שעברו. גם השנה מתכנן הוועד לדרוש בונוס, בגין רווחי 2022

משרד הביטחון והתעשייה האווירית שיגרו בהצלחה את לוויין ׳אופק 13׳ לחלל, 29 במרץ 2023. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון
שיגור הלוויין אופק 13 בחודש שעבר. תע"א בנתה את לוויין הריגול החדש ואת המשגר שהציב אותו בחלל/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור

בזמן של גל פיטורים בהייטק, של ירידה בהכנסות המדינה ואווירת האטה, מתברר שוב שהחברות הממשלתיות, ובראשן התעשייה האווירית, נמצאות בעולם תעסוקתי אחר משאר המשק.

ועד עובדי התע"א, בראשות יאיר כץ, והממונה על השכר באוצר, סיכמו השבוע על מהלך של העלאות שכר בחברה הממשלתית שיצא לפועל כבר בשבועות הקרובים.

לפי סיכום יקבלו כ-4,000 מבין 15 אלף עובדי החברה העלאה בדרגה. בנוסף יקבלו עוד אלפי עובדים שלא קיבלו העלאה בדרגה בשלוש השנים האחרונות העלאת שכר בשווי מספר אחוזים, כחלק מהשפעות הסכם השכר במגזר הציבורי שנחתם עם ההסתדרות. מדובר בעובדים שחלקם נמצאים כבר בתקרת השכר לתפקידם ולא ניתן עוד להעלותם בדרגה.

חלק מהעובדים, בדרגות הנמוכות, יקבלו את התוספת באופן רטרואקטיבי מתחילת השנה. כל אחת מחטיבות החברה תקבל הקצאה באופן יחסי של תוספת הדרגות, שיחולקו לפי שיקולי המנהלים.
בנוסף יהיו העלאות שכר ספציפיות עובדי ייצור, מבנאים שעובדים בתנאים פיזיים קשים יותר, כ-2,000 איש, רובם בחטיבת התעופה של החברה. זאת כדי לשמר אותם בעבודה המאתגרת, שרבים מתקשים להתמיד בה.

התעשייה האווירית. --, אתר רשמי
בתמורה להעלאות השכר הסכים הוועד למו"מ אינטנסיבי לסיכום נושא חריגות השכר בחברה/אתר רשמי, --

בוועד עובדי התע"א ידרשו גם השנה בונוס דומה לזה שקיבלו ב-2022 על סמך התוצאות העסקיות של החברה שנה לפני כן. העובדים קיבלו אז כ-6,000 שקל בממוצע לאיש, כ-90 מיליון שקל במצטבר.

בשנה שעברה רשמה החברה, שמייצרת בין השאר טילים, לוויינים ומטוסים, ועוסקת בתחזוקה והסבות מטוסי נוסעים ומנוהלת בידי המנכ"ל בועז לוי, גידול של 11% בהכנסות ל-4.97 מיליארד דולר, גידול של 44% ברווח הנקי ל-213 מיליון דולר, וגידול של 16.4% בצבר ההזמנות לכ-15.6 מיליארד דולר. תע"א ניצבת השנה לקראת העסקה הגדולה בתולדותיה, מכירת מערכת החץ-3 לגרמניה, בעסקה שצפויה להגיע לשווי של 3 מיליארד יורו.

קבלת הבונוס מחייבת אישור של רשות החברות הממשלתיות, שבראשה עומדת עו"ד מיכל רוזנבוים. הרשות מתנה תשלום בונוס לעובדים בתשלום תמלוגים למדינה על סמך אותם רווחים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בנוסף סיכמו הוועד והממונה על השכר באוצר על התחלה של מו"מ אינטנסיבי לגבי חריגות השכר בשנים הקודמות בתעשייה האווירית, מתוך כוונה לסכם את הנושא עד סוף השנה.

ביקורת של הממונה על השכר שנערכה בחברה ב-2018 חשפה כי 3,000 מעובדי תע"א, ביניהם עובדי מנהלה לצד מהנדסים, קיבלו את דרגת השכר הממשלתית 46, השמורה בדרך כלל לסמנכ"לים ומנכ"לים בשירות הממשלתי. השכר המדויק תלוי בעבודתו, השכלתו ומשך העסקתו של העובד, אך הוא נע בין 20 ל-47 אלף שקל לחודש.

בתעשייה האווירית, שמעסיקה יותר מ-8,000 מהנדסים, נדרשים להעניק להם תנאי שכר תחרותיים לאלה שיוכלו לקבל בחברות אחרות, כדי לגייסם ולהשאירם; אולם לא פעם מוענקים תאי שכר דומים גם לעובדי מנהלה, שהתחרות בתחומם קטנה הרבה יותר.

אחרי הסדרת חריגות השכר ידונו הצדדים במעבר למודל שכר מתקדם בתע"א, שיאפשר מתן שחר תחרותי לעובדים במקצועות מבוקשים, כחלק מהסכם עבודה חדש בחברה. הסכם כזה נדרש לקראת ההנפקה המתוכננת של 25% ממניות התע"א בבורסה בתל אביב. אבל למרות שההנפקה אושרה בממשלה עוד ב-2020, היא ממשיכה להתעכב, כך שגם הדיונים לקראת הסכם העבודה החדש מתנהלים בעצלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully