וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בשוק החלב: "המחירים יעלו מחר ב-16%"

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 13:05

"סמוטריץ' רוצה שבית המשפט יפסול את הצו שהוציא", אומר בכיר בשוק החלב לקראת דיון בנושא בבית המשפט, על פי בקשת המחלבות. לדבריו שר האוצר יודע שהוא פועל בניגוד לחוק, אך נוח לו להצטייר כמי שרצה לסבסד את מחיר החלב, אבל נעצר על ידי בית המשפט

בצלאל סמוטריץ', שקיות חלב. ניב אהרונסון, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שר האוצר ומוצרי החלב שבפיקוח. האם הצו שפרסם היה תרגיל מתוכנן שנועד מראש להיפסל בבית המשפט?/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, יונתן זינדל פלאש 90

גורמים בשוק החלב יפנו בשעות הקרובות לבית המשפט בבקשה כי יוציא צו מנהלי שיאפשר את עליית מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, על פי המתווה המקורי עליו הוסכם בין משרד האוצר למחלבות, כלומר - עלייה של 16% במחירי המוצרים שבפיקוח ולא רק של 9% כפי שעולה מצו שפרסמו שרי האוצר והחקלאות.אם אכן תחול העלייה במלואה, יעמוד מחיר קרטון חלב על 7.26 שקל.

גורמים בענף החלב אמרו לוואלה כי לא נותרה להם ברירה אלא לבקש את הגנת בית המשפט, לאחר שהיום בשעה 10:000 נסגר לשימוע ציבורי לצו שפרסמו שרי האוצר והחקלאות, לפיו העלייה מחר (1 במאי) תהיה רק בשיעור של 9% והיתר בתחילת יוני, לאחר חג השבועות.

"הם לא יכולים לעשות את זה באופן חד צדדי, כדי להוציא צו כזה יש כללים ברורים שחייבים לפעול על פיהם וכוללים את המלצת ועדת המחירים ושימוע של 4 ימים לפחות. אי אפשר להוציא צו מהיום להיום, מבלי שעבר אפילו יום עבודה אחד" אמרו בכירים בשוק החלב.

האם הקרב על מחיר החלב מפלג את הקואליציה? - https://finance.walla.co.il/item/3575322

מוצרי חלב של תנובה. ShutterStock
מוצרי חלב של תנובה. האם הוצרים שבפיקוח יתייקרו מחר ב-16% או "רק" ב-9%?/ShutterStock

האם הששרים עשו תרגיל מכוון לבית המשפט?

אותו גורם הוסיף: "כרגע יש בלבול עצום ברשתות ובמחלבות לגבי מה יקרה מחר ואנחנו נשים לו סוף".
לטענת אותו גורם, אפילו במשרד האוצר לא מבינים את הצעד שבו נקט סמוטריץ': היו לנו פגישות עם אגף התקציבים. הם חרדים מהאירוע שבו יצטרכו לממן את העלייה במחיר החלב
. הם לא מוכנים בשום אופן לסבסד אותה.

אמרנו להם שהעלייה המתוכננת במחיר מעשירה את קופת המדינה ואת הכסף שהיא תרוויח היא יכולה להפנות לסבסוד שוק החלב. מה שעוד התברר להפתעתנו הוא שהעלייה במחיר הוכנסה לחוק התקציב, בסדר גודל של כ-200 מיליון שקל".

אז למה לדעתך הלך שר האוצר ליוזמה שברור שלא תעבור בבית המשפט?
"סמוטריץ' יודע שבית המשפט יפסוק לטובתנו, אולי זה מה שהוא רוצה - שהוא יצא הטוב ובית המשפט יצטייר כאילו הוא מונע ממנו להילחם ביוקר המחיה, על אף שהוא יודע שהצעד שבו נקט מנוגד לחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully