וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראה בלבול: קרטון חלב אחד, שלושה מחירים שונים

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 13:02

ביקור בסופרמרקט הקרוב מלמד שלאותו קרטון חלב יכולים להיות שלושה מחירים שונים: אחד בשלט המחירים המפוקחים, שני בתווית המחיר על גבי המוצר ושלישי בקופה. אז כמה עולה קרטון חלב? הנה מה שמצאנו

חלב מחיר מדבקה 010523. ניר קיפניס, מערכת וואלה!
חלב אחד, שלושה מחירים (שניים מהם בתמונה)/מערכת וואלה!, ניר קיפניס

אלמלא היה מדובר במקרה שמעיד על הדרך שבה מתנהלת כלכלת ישראל בימים האלה, זה היה יכול להיות מצחיק: קרטון חלב אחד, שמחירו אמור להיות מפוקח - אבל בפועל יש לו שלושה מחירים שונים.

מה הסיבה לבלבול? מחיר החלב היה אמור לעלות היום ב-16%, כך על פי המתווה עליו סוכם בין משרד האוצר למחלבות, אי שם בקיץ שעבר.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שנדרש לנושא באיחור, פנה ברגע האחרון אל עמיתו, שר החקלאות אבי דיכטר - וביחד פרסמו השניים צו שמבטל חלק מההתייקרות - ומעמיד אותה על כ- 8%-9%.

אלא שאת בעלי המחלבות לא עשו משקית חלב - והם החליטו לפנות לבית המשפט בטענה, שככל הנראה הייתה מנצחת בהתדיינות, לפיה הצו אינו חוקי, שכן הוא מפר באופן חד צדדי את הסיכום עמם, זאת מבלי שתינתן להם הרשות להגיב.

בצר לו, נכנס שר האוצר למו"מ לילי עם המחלבות, בסופו הושגה פשרה: התייקרות של מוצרי החלב, ערב חג השבועות, אמנם תהיה, אבל "רק" בשיעור של 9.28%.

כמה עולה חלב בעולם? https://finance.walla.co.il/item/3575556

חלב חשבונית סופי 010523. ניר קיפניס, מערכת וואלה!
המחיר בקופה משקף את העלייה המתוכננת בגובה של 16%כלומר - 7.23 שקל/מערכת וואלה!, ניר קיפניס

הבעיות במתווה הזה מרובות, אבל אנחנו נתמקד בשתיים: ראשית, ברשתות השיווק ובחנויות לא ממש ידעו איך לאכול את הזיג זג במחיר. רבות מהן נצמדו הבוקר למחיר המפוקח החדש לפיו יעלה קרטון חלב 7.23 שקל, במקום 6.23 שקל.

אגב, בסניף הרשת שבו ביצענו את הבדיקה, מופיע עדיין שלט ליד מדף המוצרים בפיקוח, ככל הנראה מלפני ההתייקרות הקודמת, בו מצוין כי מחיר קרטון חלב 3% בפיקוח הוא 5.86 שקל לליטר...

הנה כי כן, קרטון חלב אחד, 3 מחירים שגם הזול מביניהם יקר ממחירו של ליטר חלב כמעט מכל מחיר ברחבי העולם, שר אוצר שחוגג התייקרות של כמעט 10% במחיר מוצר בסיסי כ"ניצחון" - וזה עוד לפני שהבאנו בחשבון את ההשלכות (כמו למשל מה הובטח למחלבות תמורת הסכמתן לעלייה המתונה-יותר, מה יקרה אם כפי שאירע בעבר יחליטו חלקן להפסיק את ייצור המוצרים שבפיקוח ועוד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully