וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגעת ביבואן מקביל? שלם 100 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 12:39

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק של שר הכלכלה, שקובעת קנס של עד 100 מיליון ש"ח על יבואן רשמי שינסה לפגוע בייבוא מקביל, החוק יעלה בקרוב לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. ניר ברקת: "בשורה חשובה מאוד שתאפשר לנו להלחם בחוסר התחרות בשוק"

מכולות סחורה סינית. רויטרס, רויטרס
מכולות של סחורה עם יבוא מקביל (מסין). קנס משמעותי נגד יבואן שינסה למנוע יבוא מקביל/רויטרס, רויטרס

האם הממשלה החלה להתגייס, גם אם באיחור מכאיב, לנושא המרכזי שמעסיק את כלל אזרחי ישראל, יוקר המחיה?

בשבוע קשה מבחינת גל ההתייקרויות, בו התבשרו הצרכנים על זינוק במחירי החלב ומוצריו, אולי הצליחה ועדת הכלכלה לתת בידי המחוקקים כלי שייאפשר להם לפגוע במונופולים בתחום היבוא.

אחת הבעיות המוכרות בתחום היא של היבואנים "הרשמיים" והראשיים, שמנסים להילחם בתופעת היבוא המקביל, לא רק באמצעים מסחריים לגיטימים, אלא אף בצעדים שלא עולים, לכאורה, בקנה אחד עם החוק. הבעיה היא שעד כה לא היו בידי הרגולטור כלים שיגרמו ליבואן לחשוב פעמיים לפני שהוא מנסה לפגוע ביבואן מקביל.

ועדת הכלכלה בראשות דוד ביטן אישרה את הצעת החוק שהביא שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת למנוע פגיעה בייבוא המקביל, באמצעות קנסות ענק עד גובה של 100 מיליון שקל.

החוק החדש שיעלה בקרוב להצבעה בקריאה שניה ושלישית בכנסת יאסור על יבואנים ישירים לבצע מעשה שכתוצאה ממנו עלול להיפגע ייבוא מקביל ובשל כך עלולה להיפגע התחרות בענף. יבואן רשמי שיעבור על החוק יהיה צפוי לקנס של עד 100 מיליון שקל.

ניר ברקת, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
שר הכלכלה, ניר ברקת: "לצערנו אזרחי ישראל התרגלו לשלם הרבה יותר על מוצרים שבאירופה עולים הרבה פחות"/ראובן קסטרו

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: "אני מברך את ועדת הכלכלה ואת חברי דוד ביטן יו"ר הועדה על אישור ההצעה החשובה שתאפשר להגביר את התחרות בייבוא ולפתוח את השוק לייבוא מקביל ללא הפרעות הייבואנים הרשמיים.

לצערנו אזרחי ישראל התרגלו לשלם הרבה יותר על מוצרים שבאירופה עולים הרבה פחות. חלק מהבעיה היא חוסר תחרות וריכוזיות של הייבוא. זהו צעד אחד לקראת צעדים נוספים בתוכנית רחבה שמטרתה לפתוח את השוק לתחרות, לפרק את המונופולים ולהוריד מחירים. אין סיבה שאזרחי ישראל ישלמו הרבה יותר בגלל כשלים בשוק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ דוד ביטן. יור ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully