וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מקוון: תעשיית המסחר האלקטרוני התכנסה הבוקר לוועידה השנתית

עודכן לאחרונה: 4.5.2023 / 22:52

ענף המסחר האלקטרוני, מהענפים הצומחים בישראל ובעולם, התכנס הבוקר לדון באתגרים לצד ההזדמנויות שהוא מציע. בועידת Go E-Commerce השנתית שהתקיימה היום זו הפעם ה-10, עלו לשיח היבטים בולטים כמו: טכנולוגיות פורצות הדרך, השחקנים החדשים, שדרוג חוויית הלקוח ועוד רבים

אישה עושה קניות אונליין. ShutterStock
ענף המסחר האלקטרוני הוא מהענפים הצומחים ביותר בישראל ובעולם/ShutterStock

לצד האתגרים הגדולים שמעמידה תעשיית המסחר האלקטרוני, היא מציעה גם הזדמנויות אדירות. הבוקר התכנסו למעלה כ-1,200 בכירים מהענף לוועידת ה- Go E-Commerce השנתית, שהתקיימה ביוזמת SE SUMMIT EXPERTS זו הפעם העשירית, במהלכה עלו לדיון היבטים שונים שמעסיקים את הגורמים הפועלים בתחום.

כיוון שהמציאות בה אנו חיים הולכת והופכת למקוונת יותר ויותר עם הזמן, והיקף המכירות אונליין תופס נתח משמעותי מאד ב"עוגת ההוצאות" של רובנו, מצאנו לנכון להביא עד אליכם את הדברים מפי הבכירים, כיצד הם תופשים את התחום, מה האתגרים שעומדים בפניהם ומהן הדרכים להתמודדות איתם? אילו הזדמנויות ניכרו בדרכם ואילו מהן מסומנות כיעד לכיבוש.

צביקה ביידא, שופרסל. ליאת מנדל,
צביקה ביידא, מנכ"ל שופרסל אונליין: "לא עוסקים ברדיפה אחרי הלקוח הבא"/ליאת מנדל

"לא עוסקים ברדיפה אחרי הלקוח הבא"

צביקה ביידא, מנכ"ל שופרסל אונליין, אמר היום בוועידה: "הארגון שלנו מתמקד כמו כל העולם לחזור ליסודות, לחזור לבסיס. בסופו של דבר ניהול חוויית הלקוח והשימור של מה שקיים זה האתגר הכי גדול, ולא הרדיפה אחרי הלקוח הנוסף. הדבר השני זה קידום של תפעול אוטומטי, תפוקה יותר גדולה שגם משפרת את חוויית הלקוח. כלומר פחות צמיחה ורדיפה אחרי הלקוח החדש, אלא יותר התמקדות במה שיש, איך עושים את יותר טוב עם הלקוחות הקיימים".

הרבה מהעבודה שלנו מבוססת על נתונים. האתגר הוא שהמקורות מרובים ויש הרבה מידע ואז השאלה איך לנהל את זה. בסוף האתגר הוא לדעת לנצל את הזמן בצורה אפקטיבית, להשתמש באופן יעיל בנתונים בלי להיות אובססיבי עליהם. לצד התבססות על המידע, צרך לדעת איך להסתכל על המידע וגם לסמוך על ה- common sense".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דנה זילברשטיין, מנכ"ל משותף, אתר אוגלו (OH!GLOW). ליאת מנדל,
דנה זילברשטיין, מנכ"ל משותף, אתר אוגלו (OH!GLOW)/ליאת מנדל

כוחה של הבינה המלאכותית

דנה זילברשטיין, מנכ"ל משותף, אתר OH!GLOW, בית למותגי טיפוח ולייף סטייל: " בשנים האחרונות, אנו שומעים יותר ויותר על הבינה המלאכותית וכוחה להכניס שינויים שנועדו להיטיב ולשפר מוצרים ושירותים בתחומי החיים השונים ואכן, לפיצ'רים מבוססי AI (בינה מלאכותית) יש הרבה מה להציע לעולם האיקומרס והפוטנציאל הוא אדיר".

"הבאנו לכאן היום מהידע שלנו במטרה לחלוק אותו, לא באנו להציע שירות או מוצרים למכירה, אלא להציג
פיצ'רים חינמיים, נוחים לשימוש ונגישים לכל, גם לאלו שאינם מחזיקים בידע טכנולוגי. מה שבאנו להציג עשוי לסייע לעסקים (קטנים ובינוניים) לגדול, לייעל תהליכים, לדייק מסרים ולחסוך זמן וכסף".

נטלי זיו מיכאל מיטרני. ליאת מנדל,
נטלי זיו, ראש מערך תקשורת בטיקטוק ומיכאל מיטרני, סמנכ"ל איקומרס ושיווק בסופר-פארם אונליין/ליאת מנדל

"המיקוד שלנו הוא לא רק למכור"

עוד נושאים שעלו ויצרו שיח פורה:

דניאל בירן, מנהלת מחלקת פיתוח עסקי שווקים גלובאליים ב- eBay הוסיפה: אחד האתגרים המשמעותיים בשוק מאוד רווי ותחרותי הוא להמציא את עצמנו מחדש, לגבש מה האסטרטגיה שהיא הדור הבא שלנו. אם פעם היינו במרדף אחרי הכל, היום המיקוד שלנו הוא לא למכור הכל אלא למצוא את הקטגוריות שאנחנו הכי חזקים בהן, למצוא את אלה שיש לנו יתרון בהן".

ניל אדמוני, מנכ"ל ומייסד אדמוניס שיתף בנתונים: "בשנת 2013 3% מסך המכירות בישראל הן באונליין. השנה, בשנת 2023, אנחנו עומדים כבר על 15%, שזה אומר 100 מיליון חבילות לצרכן הישראלי בשנה. מידע על פריט בודד הם דינאמיים ומשתנים בממוצע יותר מ- 35 פעמים בשנה".

ebay. ShutterStock
"המיקוד שלנו הוא לא רק למכור", ebay/ShutterStock

תהליכי השימור אינם מספיקים, חייבים לייצר תנועה חדשה"

אסף לסנר, מנהל הפעילות ב- Smoove: "חנות דיגיטלית שלא מייצרת Flow נכון לרכישה אצל הלקוח לא תעבוד. הרוב המכריע משקיעים את רוב המשאבים בלייצר תנועה חדשה לאתר, ולא מספיק בתהליכי שימור שמייצרים לנו את ההכנסות היעילות ביותר. בפועל הגדלת אחוז של לקוחות חוזרים ב- 5% מוביל להגדלת הרווחים בין 25%-95% ולכן החשיבות בהשקעה בשימור".

אמיתי חיון, מנכ"ל Brilliance: "אין ספק שהגולש הישראלי שנכנס לאתרי איקומרס הישראליים מצפה לקבל חוויה ייחודית בשבילו בדיוק כמו שהוא מקבל באתרים הבינלאומיים ולכן האתרים בישראל צריכים להשתמש בכלים טכנולוגיים כדי לייצר חוויה ייחודית זו".

אתר סופר-פארם אונליין. צילום מסך מתוך האתר,
אתר סופר-פארם אונליין/צילום מסך מתוך האתר

פרסים חולקו למצטיינים בתעשייה

עוד נכחו בוועידת ה- Go E-Commerce שהתקיימה הבוקר במלון דוויד אינטרקונטיננל בתל אביב:

מיכאל מיטרני, סמנכ"ל איקומרס ושיווק בסופר-פארם אונליין; דניאל בירן, מנהלת מחלקת פיתוח עסקי שווקים גלובאליים ב- eBay; שירי כהן, מנהלת יחידת איקומרס בקוקה קולה; אוהד מימון, מנכ"ל HYP; אמיתי חיון, מנכ"ל Brilliance ; יניב בן טובים, מנכ"ל משותף של HFD; אביטל ברוב שטרית, מנהלת הועידה העשירית של SE SUMMIT EXPERTS ונטלי זיו, ראש מערך תקשורת מדינות צומחות בטיקטוק שהנחתה את הועידה.

בתום הוועידה גם ניתנו פרסים במספר קטגוריות למצטייני התעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully