וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת החתונות כבר כאן - וזה יעלה השנה יותר, הרבה יותר

10.5.2023 / 12:45

אם חתונה הייתה גם כך עסק יקר, עליות המחירים במשק הובילו לכך שגם בענף הזה תשלמו יותר. מטבעת, דרך שמלת כלה ומחיר למנה ועד די ג'יי - על מה תשלמו וכמה?

חתונה ממבט ראשון - החתונה של קטיה וליאור/קשת 12

עונת החתונות בפתח וגל ההתייקרויות ששוטף את המשק לא פוסח על ענף זה, שמושפע באופן ישיר מהזינוק שחל במחיר של חומרים גלם רבים. על פי סקירה של פורום הצרכנות, עלות אירוח של אורח מזנקת ל- 360 שקלים, נתון שמשקף עליה בשיעור של 13% מהנעשה אשתקד. עוד עולה מהנתונים, כי בקיץ 2023, ישלם זוג עבור חתונה שכוללת 300 מוזמנים - לא פחות מ-110 אלף שקלים, וזאת אם מדובר על אולמות אירועים צפונה מהמרכז. דרומה מתל אביב, אומר גורם אחר שעימו שוחחנו, תוכלו לחסוך כמה אלפי שקלים.

מעוניינים לחסוך לסבתא את הנסיעה ומתכוונים לבחור אולם במרכז הארץ? תכינו 20 אלף שקלים נוספים. "המחירים הללו רלוונטיים לאמצע השבוע, כאשר ביום חמישי, העלות הכוללת מטפסת בעוד 10-15 אלף שקלים", מציין דן ברק, מפיק אירועים וחתונות. לדבריו , במקרה של חתונה אליה מוזמנים 400 אורחים, המחיר מגיע בקלילות לרמה של 170 אלף שקלים, וזאת אם מדובר על חתונה קונבנציונאלית "בלי שיגעונות ובלי מנות ייחודיות או אלכוהול מיוחד".

במסגרת עלויות החתונה, נכלל כמובן גם די ג'יי - ככל ולא חשקה נפשכם בדי ג'יי סלב, אלא בתקליטן אחד מיני רבים, העלות הממוצעת השנה לשכירת שירותיו מגיעה ל-5,500 שקלים. ומה בנוגע לתיעוד האירוע? ברכיב זה, לא חלה עליית מחירים, והוא עומד גם השנה על סכום ממוצע של 8,500 שקלים. בפריפריה, תוכלו למצוא צלם שיסכים ללכוד את רגעי הקסם שלכם, גם במחיר נמוך יותר שצולל אף ל - 6,000 שקלים.

לעוד טיפים והמלצות , רוצים לתכנן את החתונה שלכם בקלות היכנסו לוואלה מזל טוב

חתן שובר את הכוס בחופה. ShutterStock
רוצה לשבור את הכוס? סבבה, אחי, אבל תדע שהיא מאוד יקרה השנה/ShutterStock

ומה בנוגע לעלות השכרת שמלת כלה? על פי הנתונים, המחיר עומד על 8,000 שקלים, אולם מדובר על ממוצע. " ישנן לא מעט כלות שמוכנות לשלם אפילו מחיר כפול, וכאשר מדובר על התאמה אישית המחיר מזנק אף יותר", מציינים בפורום. לדבריהם, בשנים האחרונות, יותר ויותר זוגות פונים לגמ"ח או לעמותות, ומשלמים סכום נמוך בהרבה שמגיע ל-1,500 שקלים. לצד זאת, במסגרת המגמה להוזיל עלויות, בעת האחרונה, יותר ויותר זוגות פונים לסלוני כלות חברתיים, שמספקים שמלה המחירים בסכומים שנעים בין מאות שקלים בודדים ל-3,500 שקלים לחבילת בסיס, עם תוספות שונות.

כל זאת, בטרם דיברנו על עלות רכישת חליפת חתן, אותה לרוב, לא נוהגים לשכור. המחיר לחליפה לא ממותגת, נע בין אלף לאלפיים שקלים, ומזנק פי כמה וכמה, אם מדובר על מותג ידוע. חושקים בהיפר מותג כדוגמת ולנטינו? תתכוננו לשלם 10 אלף שקלים.

ונעבור לטבעות האירוסין : מסקירה של פורום היהלומים הישראלי העלות הממוצעת של טבעת כזו, עומד על כ -7,000 שקלים. תמורת הסכום האמור, גם השנה, קיבל החתן טבעת שעשויה מיהלום טבעי, במשקל ממוצע של כ-3/4 קראט. בחברת דיימונד פקטורי, מהחברות הדומיננטיות בישראל בתחום, מציינים כי בשנת 2023, אחד מלהיטי המכירות השנה, צפוי להיות טבעת טיפות לוטשו בדיוק באותן המידות כדי להגיע להתאמה מושלמת אחת לשנייה. בנוסף, גם השנה צפויה להתעצם המגמה של טרנד טבעות האירוסין שכוללות מספר יהלומים. גם גזרת היהלומים הצבעוניים צפויה להתחמם השנה? מדובר לדוגמא על תכשיט בו , ראש הטבעת משובץ יהלום טבעי בצבע שחור המוקף יהלומים לבנים מסביבו המדגישים את המראה הייחודי של היהלום השחור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שמלת כלה. ShutterStock
זה יכול לעלות הרבה מאוד כסף/ShutterStock

וכמובן שאף כלה לא תסכים לצעוד לחופה, מבלי שהיא מאופרת לשביעות רצונה. המחיר השנה, נותר כשהיה בשנה שעברה ועודו לא זול, ונע בין 1,200-3,500 שקלים, כתלות בעיקר, במידת החשיפה הפרסומית של המאפר/ת.

כל זאת, בטרם התייחסנו לעלות שכירת שירותיו של מפיק אירוע. המחיר, נע בין 5,000 שקלים, ומטפס צפונה צפונה, עד למחוזות של 50 אלף שקלים ואף יותר, בהתאם למורכבות הפנטזיה אותה תרצו להגשים ויוקרתו של המפיק.

ולשירותכם, בסיוע של המועצה הישראלית לצרכנות, אנו מביאים לכם שורה של עצות ברזל, שנכתבו בהרבה דמעות של זוגות, שמצאו את עצמם משלמים הרבה מאוד כסף על מנת להגשים את אירוע חייהם, שהסתיים במפח נפש ובהפסד כספי ניכר.

חתן מניח טבעת על כלה. ShutterStock
ושיהיה במזל/ShutterStock

זה לא כל כך נעים לראות גן (אירועים) סגור. אסור על פי חוק להפעיל אולם שמחות ללא רישיון עסק, ועל כן מומלץ לברר כי לאולם יש רישיון, ולרשום בחוזה הצהרת העסק על רישיון תקף. באתר משרד המשפטים מופיעה ומתעדכנת רשימה של גני אירועים בלתי חוקיים. העדר רישיון עסק שיתגלה בדיעבד מהווה עילה לביטול גם זמן קצר לפני האירוע, שכן בתקופה האחרונה הרשויות המקומיות מוציאות צווי הריסה לאולמי שמחות הפועלות ללא רישיון, דבר שעלול לגרום לבני הזוג נזק גדול.

באותה מידה, יש לברר אם האולם מבוטח. ניתן לבדוק האם חשבון הבנק של העסק מוגבל, במאגר חשבונות הבנק המוגבלים של בנק ישראל, הבדיקה ללא עלות. מאגר זה נותן מידע על חשבונות בנק ברמות הגבלה שונות. במידה וחשבון הבנק של העסק מוגבל, דעו כי העסקה עמו מסוכנת ביותר.

עבור רבים מהמתחתנים החוזה עם בעל האולם או המפיק/ה הוא למעשה החוזה הגדול הראשון בחייהם. על כן חשוב מאוד:

  • לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין את משמעותו של כל סעיף והערה בחוזה.
  • החוזה צריך לכלול את כל כל מה שהובטח בעל פה על ידי בעל האולם/ חברת ההפקה וכן יש להגדיר את התמורה המשולמת עבור כל סעיף ותנאי התשלום.
  • האם יש בחוזה קנס למקרה בו תחליטו לבטל את האירוע.? אולמות אירועים לא כלולים בחוק הגנת הצרכן לכן הקפידו להכניס לחוזה נקודות יציאה והסכימו מראש על גובה התשלום בכל אחת מהן. הכניסו סעיף המתאים למקרה בו בעל העסק יפר את התחייבויותיו כלפיכם.
  • איפה הכסף? אל תשלמו את כל הסכום מראש, גם אם מובטחת לכם הנחה או הטבה. גובה הסיכון הכספי שלכם הוא כגובה הסכום שתתנו מראש. הדבר רלוונטי הן לאולם, הן לחברת ההפקה אם יש כזאת והן לספקי השירות השונים אותם בחרתם.
  • ציוד, אביזרים, פרחים, תפריט- יש להקפיד לרשום בהסכם את כל פרטי ההזמנה עד הפרט האחרון.
  • ביטוח- יש חברות ביטוח שמוכרות ביטוח לחתונה. ודאו שהביטוח תקף החל מרגע הוצאת הכספים על החתונה ועד שעות הצהריים של יום לאחר החתונה. בדקו שכל הספקים (צלם, מאפרת, מגנטים) כלולים בכיסויי הפוליסה.
  • אל תניחו שאתם חייבים להתחתן ביום חמישי, היום היקר בשבוע. אפשר גם בימים אחרים
  • לא רבים יודעים, אבל אוגוסט הוא חודש מוזל. מתחתנים בקיץ? תכוונו לשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully