וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרפור: המותג הפרטי של הרשת מביא לחיסכון של עשרות אחוזים

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 19:03

אתמול פרסמנו בדיקת סל קניות ברשת קרפור לעומת הרשתות המוכרות, ומצאנו שככל שמדובר במותגים מוכרים, היא יקרה מעט מרשת רמי לוי וזולה מכל האחרות. אלא שהקלף החזק של קרפור הוא במותג הפרטי - ושם בדקנו ונדהמנו מהתוצאות: חיסכון של עשרות אחוזים כמעט בכל המוצרים

רשת הקמעונאות הבינלאומית קרפור, שנכנסה השבוע לישראל עם פתיחה של 50 סניפים ביום אחד, מעוררת עניין גדול.

אבל כאשר נדמו כל תרועות טקסי הפתיחה, האם יש כאן בשורה לצרכן הישראלי? אתמול פרסמנו כאן סקר מחירים שבדק את מחירי קרפור בהשוואה למתחרות הוותיקות (רמי לוי, שופרסל, יוחננוף, ויקטורי ועוד) בכל הנוגע למותגים הכלליים, אותם אנו רגילים לצרוך.

הבדיקה העלתה שיש אמנם בשורה צרכנית, אך זו אינה כה גדולה: בסופרמרקטים הגדולים (דיסקאונט) שממוקמים לרוב באזורי תעשייה מחוץ למרכזי הערים, הציגה הרשת סל זול יחסית, אך עדיין יקר ב-2.6% מזה של רשת רמי לוי.


לעומת זאת, ככל שאמורים הדברים במרכולים הקרובים לבית, רשת מרקט האורבנית ורשת סיטי השכונתית, הציגה הרשת החדשה מחיר זול יותר - ולעיתים אף זול בהרבה ממתחרותיה.

בדיקת מותגים כלליים קרפור מול הרשתות המחתרות - https://finance.walla.co.il/item/3577705

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ושר הכלכלה, ניר ברקת ביקרו ערב הפתיחה בסניף קרפור עם כניסת הרשת באופן רשמי לישראל. קובי גדעון / לע"מ,
ראש הממשלה ושר הכלכלה בפתיחת סניף קרפור. מי שיעבור למותג הפרטי, עשוי לחסוך עשרות אחוזים/קובי גדעון / לע"מ

אלא שקרפור מתיימרת להביא בשורה צרכנית בשני היבטים מרכזיים. הראשון הוא חוויית קנייה "כמו באירופה", שם היריבה העיקרית שלה היא ענקית הקמעונאות הישראלית "שופרסל", שהעמידה בראש סדר העדיפויות שלה יצירה של חווית קנייה איכותית.

האספקט השני - ואולי החשוב הרבה יותר, הוא בתחום המותג הפרטי - כאן אמור להיות לקרפור קלף מנצח.

ייאמר מיד, לא כל המוצרים הם חליפיים, שכן בכל הקשור למוצרים טריים (חלב, בשר, ביצים, ירקות ופירות) אין מותגים פרטיים שמייצרים תחרות, אפילו במוצרים הלא מפוקחים בתחום.

הנושא השני הוא הכשרות: כל מוצרי המותג הפרטי של קרפור שמיובאים לישראל הם כשרים, ובשל כך חלק גדול נוסיף לפגוש בעיקר על המדפים בחו"ל' גם בשל נושא התקינה המקומית, נכון שמה שטוב לאירופים אמור להיות טוב מספיק גם עבור הישראלים, ובכל זאת יש מוצרים שנדרשים עדיין לאישור מכון התקנים.

ואף על פי כן, יש סגמנטים שבהם מדובר בהנחה משמעותית וגדולה.

מחירי קרפור מותג פרטי. ללא, מערכת וואלה!
סל מוצרים ממוצע שבדקנו עם 14 מוצרים מכל הקטגוריות. משקף את הפערים/מערכת וואלה!, ללא

חיסכון משמעותי במותג הפרטי

על סבון כלים של המותגים הנמכרים ביותר, תשלמו 15.90 שקל בכל 3 הרשתות שבדקנו (קרפור, רמי לוי ושופרסל דיל - כולן בפורמט הדיסקאונט כמובן, ולא בסניפים השכונתיים) על סבון כלים חלופי של המותג הפרטי קרפור, תשלמו 4.90 שקל - כ-70% פחות.

על קפה מגורען של מותג מוביל (טסטר'ס צ'ויס) תשלמו כ- 35.90 שקל ברשתות הגדולות ועל מותג חלופי של קרפור תשלמו 15.90 שקל - כ- 60% פחות.

על דגני בוקר סינימיניס תשלמו כ-14.80 שקל ב-3 הרשתות הגדולות אבל על מוצר חלופי של קרפור, תשלמו 5.90 שקל - כ-60% פחות.

כמו כן על פסטה - על מותג מוביל תשלמו כ-6 שקל ועל מוצר חלופי של קרפור תשלמו 2.25 שקל - למעלה מ-60%.

על מרכך כביסה תשלמו כ-50% פחות ועל נייר טואלט תשלמו 30% פחות וכך הלאה עבור כ-1,000 מוצרים חליפיים שהגיעו לישראל עם הכניסה של הרשת, מתוך כ-40,000 מוצרים כאלו ששבעלותה ויגיעו אט אט גם אלינו בהתאם להתקדמות רגולציה, אישורים, תקנים מקומיים, כשרות ובחינת הטעם המקומי.

מותג פרטי קרפור. וואלה! כסף, מערכת וואלה!
דגני בוקר של המותג הפרטי במחיר תחרותי: 9 שקלים בהשוואה לכ-15.90 ויותר, שמציגים מותגים מובילים אחרים/מערכת וואלה!, וואלה! כסף

אז נכון, הסל שמציעה קרפור למוצרים חליפיים ומוצג לראווה בכניסה לסניף, מציג פערים של כ-58% וגם אם בפועל מדובר בקצת פחות, אבל בואו, גם 30-40% פחות זה שווה... השאלה כמה אתם צרכנים נאמנים (או מקובעים) שלא יחליפו את המותגים שהם מכירים.

אולי לא תחליפו טעם אישי ומשובח נניח עם מוצרים כמו הקפה שאתם אוהבים, שמן הזית האיכותי או השוקולד הנוסטלגי, אבל סבון כלים ומרכך כביסה יוחלפו, יש להניח, ביתר קלות. מה גם שלפחות על פי הצהרת קרפור, המוצרים החליפיים שנמכרים במסגרת המותג הפרטי אינם פחות טובים (לפעמים מדובר על אותו יצרן) מאלה הממותגים.

מוצרי המותג הפרטי קרפור. וואלה! כסף, מערכת וואלה!
מוצרי המותג הפרטי של קרפור, מרכך כביסה בכמעט חצי מחיר/מערכת וואלה!, וואלה! כסף

מבדיקה שערכנו עבור סל מוצרים אקראי שאספנו לעגלה ביום 9.5.23 היום בו פתחה קרפור ישראל את עשרות סניפיה ברחבי הארץ - ניכר פער משמעותי בין המוצרים שאנחנו מכירים לבין המצורים החלופיים של מותג הבית קרפור.

בעגלה שהכילה 14 מוצרים מכל הקטגוריות, הפער עמר על כ- 30% וזאת כאשר חלק מהמוצרים החליפיים שבחרנו, לא היו זולים יותר ואף לעיתים יקרים במעט, כלומר, בחרנו מוצרים שמשקפים קנייה ממוצעת של צרכן ובחנו את רמת הכדאיות לצרכן לנסות ולעבור למותג הפרטי, כאשר המחיר הוא הפרמטר היחיד.

* הנתונים הופקו באמצעות CHP - אפליקציה חינמית להשוואת מחירים.

עגלת המוצרים של הרשת בהשוואת מחירים עם מותגים מקבילים מובילים. וואלה! כסף, מערכת וואלה!
עגלת הקניות שמציבה קרפור בכניסה לסניף, משקפת פער של כ-58% בין מותג הבית לבין מותגים מוכרים/מערכת וואלה!, וואלה! כסף

מרשת רמי לוי נמסר - רצוי היה להציג עמודה נוספת ובה מחירי המוצרים במותג הפרטי של רמי לוי אל מול כלל הפריטים שנסקרו וזאת על מנת להציג השוואה שווה לקוראים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully