וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה באופוזיציה על אישור הכספים הקואליציונים בממשלה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 15:24

אפילו על רקע היחסים המתוחים בין המחנות הפוליטיים, בולטת ברחיפותה התקפתם של יאיר לפיד ואביגדור ליברמן על אישור הכספים הקואליציונים בממשלה. שר האוצר לשעבר: "נתניהו ושותפיו דוהרים ישירות לריסוק הכלכלה"

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 14 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה ושר האוצר מאשרים את הכספים הקוליציוניים, בהם 13.5 מיליארד שקל לחרדים/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

החלטת הממשלה שאישרה את הכספים הקואליציוניים, לא עברה בשקט באופוזציה - ואפילו על רקע השיח הקשה בין המחנות, בלטו הפעם התגובות החריפות.

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד:"13.5 מיליארד שקלים הממשלה הזו מחלקת לעצמה, בכספים קואליציוניים. כספים קואליציוניים תמיד היו, אבל לא שום דבר שמתקרב לזה. זה מושחת, זה חסר אחריות, זו כניעה לסחטנות חסרת בושה.

13.5 מיליארד שקל זה הכסף של הציבור היצרני בישראל. במקום להשקיע אותו בחינוך של הילדים שלנו, בהורדת יוקר המחיה הבלתי נסבל, במנועי צמיחה כלכליים, במיגון מעונות יום בעוטף עזה, הם משקיעים אותו בקניית קולות.

במקום לעודד הצלחה ואחריות כלכלית, הם החליטו לשדוד את הארנונה של הערים שמובילות את הכלכלה הישראלית, ולהעביר את הכסף למצביעים שלהם.

הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף. רק אבי מעוז יקבל 285 מיליון שקל למימון הסתה נגד נשים ולהט"בים. מדובר בהמשך המהפיכה המשטרית באמצעים כלכליים. נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית ואת עתיד הילדים שלנו בשביל להישאר בשלטון". כך לפיד.

עוד על "מס האברכים" - https://finance.walla.co.il/item/3578497

יאיר לפיד,1 במאי 2023. ראובן קסטרו
יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף"/ראובן קסטרו

"דוהרים ישירות לריסוק הכלכלה הישראלית"

גם שר האוצר הקודם, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לאישור הכספים הקואליציוניים הצפויים בישיבת הממשלה היום וכתב, עוד קודם להחלטה:

"הבוקר צפויה הממשלה לאשר את חלוקת הכספים הקואליציוניים. אם מישהו חשב שאחרי סבב הלחימה האחרון הממשלה תחשב מסלול מחדש ותזרים לשם שינוי כסף למקומות הנכונים, כמו תקצוב שיועד למיגון העיר אשקלון, כפי שקבעה ותקצבה הממשלה הקודמת, או לתכנית מיגון הצפון, או אולי לשיפור רמת חייהם של ניצולי השואה, הגמלאים, חיילים, סטודנטים ועוד - אז לא.

ממשלת נתניהו השישית בהובלת דרעי, גפני וגולדקנופף ממשיכה לרמוס את הציבור שנושא בנטל ומחלקת מיליארדים לעידוד בטלה והגברת הבורות בקרב ילדי ישראל, ובכך מגדילה את הפערים בחברה הישראלית.

במקום להתייחס לאזהרות של כל גורמי המקצוע, שמזהירים כי פעולות אלו של הממשלה מהוות תמריץ שלילי לכניסה לשוק העבודה; במקום להסתכל על המספרים ולהבין שאובדן התוצר מאי תעסוקת חרדים בעשורים הקרובים יהיה כ-6.7 טריליון שקל ואף עלול להוביל להעלאת מסים ישירים ב- 16%, נתניהו ושותפיו דוהרים ישירות לריסוק הכלכלה הישראלית ומעמד הביניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אביגדור ליברמן בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
שר האוצר לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן: "ממשלת נתניהו השישית מחלקת מיליארדים לעידוד בטלה והגברת הבורות בקרב ילדי ישראל"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully